„FACEBOOK“ VALDO MOBILIOJI REKLAMA (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 53 s.
Erikas Plotkinas ir Edgaras Petručionis. Asmeninio archyvo nuotr.
Statistikos portalo „Statista.com“ duomenimis, šiuo metu populiariausią socialinį tinklą „Facebook“ labiausiai augina mobiliosios reklamos. 2012 m., startavus pirmosioms mobiliosioms kampanijoms, jų įtaka tik didėjo. Dabar „Facebook“ įmonės pajamas mobilioji reklama išaugino beveik 100 procentų. Tokie skaičiai rodo, kokią didelę reikšmę mobilioji reklama turi įmonei ir kaip stipriai ją pamėgo vartotojai.

Įmonės „Socialus marketingas“ Reklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis pastebi, kad mobiliųjų reklamų populiarumas ypač didelis dėl vartotojų pasiekiamumo laipsnio, o rinkodaros specialistas, tinklaraščio „Adstrategy.lt“ autorius Erikas Plotkinas pasakoja, kad, pradėjus kurti „Facebook“ reklamos kampaniją, būtina suprasti poreikius ir tai, ko vartotojas užsuka į socialinį tinklą.
 
Pritaikyti mobiliesiems įrenginiams

E. Petručionis tikina, kad statistiniai mobiliosios reklamos rodikliai auga ne šiaip sau. Ši reklama geriausiai pasiekia vartotojus, nes žmonės vis dažniau socialinius tinklus tikrina išmaniuosiuose įrenginiuose, todėl ir reklamas pastebi juose. Atsižvelgiant į tai, sėkmingai reklamai tiesiog privalu vizualizacijas pritaikyti išmaniesiems prietaisams.

„Pagrindinė klaida yra ta, kad, kurdami turinį, prekių ženklai taupo ir papildomai nepritaiko jo išmaniesiems telefonams. Užuot rodę 30 sekundžių vaizdo klipą, galime jį patrumpinti, veiksmą sutalpinti į 15 sekundžių ir pridėti subtitrus, taip padidindami tikimybę, kad daugiau vartotojų jį peržiūrės iki pat galo“, – pataria E. Petručionis.
 


Pasistengti sužavėti

Anot E. Plotkino, vartotojas į socialinius tinklus užsuka domėtis, bendrauti, tačiau tikrai neketina kažką nusipirkti. Todėl, norint sužavėti ir patraukti dėmesį, svarbu skirti ne tik pinigų, bet ir dėmesio.

„Tinkamas pinigų leidimas socialiniame tinkle „Facebook“ yra tik viena iš sudedamųjų dalių sėkmei pasiekti ir tai sudaro tik mažąją dalį, nes pagrindinis dalykas yra produktas arba paslauga, pasiūlymas ir jo pateikimas“, – sako pašnekovas.

E. Petručionis pateikia ir techninių patarimų, pabrėždamas kokybiško, o ne vien įdomaus turinio svarbą vartotojui. „Pirmiausia reikėtų kurti vaizdo turinį, kuris yra ne ilgesnis nei 15–20 sekundžių. Svarbu pridėti subtitrus, nes dauguma vartotojų įrašus žiūri be garso. Antra naudinga taisyklė – orientuotis į 9:16 matmenų vertikalų vaizdo įrašų ar nuotraukų formatą. Jeigu kuriate žodinį tekstą, labai svarbu nepamiršti, kad jis turi būti trumpas ir aiškus, siekti 200–300 ženklų“, – patirtimi dalijasi E. Petručionis.

Dėl turinio kokybės pritaria ir E. Plotkinas, tikindamas, kad socialinių tinklų reklamos kampanijas reikia kurti atidžiai ir skirti tam pakankamai laiko. „Man susidaro tokia nuomonė, kad kartais kuriamos reklamos, į kurias patys sumanytojai net nepažiūrėtų. Tiesiog nereikia nieko bandyti apgauti. Jeigu išties pardavinėji kokybiškus produktus, tai ir reklama turi būti kokybiška“, – apibendrina rinkodaros specialistas.
 
Karaliaus organiškas turinys

Socialinis tinklas „Facebook“ vis labiau mažina organinį vartotojų pasiekiamumą, todėl prekių ženklai, anot pašnekovų, turi suprasti tendencijas ir siūlyti tokį turinį, kokį pats vartotojas norėtų matyti.

„Geras tokių „Facebook“ algoritmų dalykas tas, kad prekių ženklai, jeigu norės organiškai pasiekti savo auditoriją, privalės kurti įtraukiantį turinį, kuris generuotų žmonių diskusiją. Tačiau bėda ta, kad nedaug kas sugebės kurti autentišką ir originalų turinį. Todėl, mano manymu, jeigu visos šios naujienos įsigalios, prekių ženklai tiesiog privalės skirti daugiau išteklių „Facebook“ turiniui ir reklamai“, – sako E. Plotkinas.

E. Petručionis priduria, kad turinys turi būti įdomus vartotojui, tačiau primena, kad vien tik kliautis tendencijomis, kurios šiuo metu orientuotos į vaizdo turinį, nėra privaloma. Svarbu atsižvelgti į savo poreikius, kampanijos tikslus bei vartotojų norus, tikslinę auditoriją.

„Kokia reklama priimtinesnė išmaniųjų įrenginių turiniui, tiesiogiai priklauso nuo kliento ir reklaminės kampanijos specifikos, išsikeltų tikslų. Jei norima didinti prekių ženklo žinomumą, statiška vaizdinė medžiaga su aiškiai matomu prekių ženklo logotipu yra tinkamesnė. Tačiau jei siekiama vartotojus įtraukti į turinį ir sudominti, rekomenduočiau rinktis vaizdo įrašus, nes šiam turiniui vartotojai vidutiniškai skiria daugiau savo laiko“, – praktinius patarimus dalija pašnekovas.
 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai