KAIP SUVILIOTI PIRKĖJĄ PATRAUKLIA PAKUOTE? (#)

Augustas Kalinauskas prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 59 s.
Edvardas Kavarskas. Asmeninio albumo nuotr.
„Estetikos ribas pakuotės dizaino tendencijos jau seniai peržengė. Šiuo metu kalbėti apie tai, kokios spalvos, šriftai yra madingi, – jau prasto tono ženklas tarp profesionalų, nes visi kalba apie gerokai aukštesnius dalykus: pakuotės vaidmenis, jos tvarumą, virtualiosios realybės įtraukimą“, – teigia dizaino agentūros „Étiquette“ dizaino strategas Edvardas Kavarskas.
 

Pagrindinis komunikacijos kanalas

Rinkodaros specialistai dažnai mėgsta matuoti reklaminės kampanijos sėkmę – kiek procentų potencialių pirkėjų pamatė reklamą? Tas procentas dažniausiai neviršija kelių dešimčių, tačiau jei suabsoliutintume pakuotės matomumo skaičius, tuomet tikrai turėtume šimtą procentų. Todėl dabar pakuotė vis labiau įsitvirtina kaip svarbiausias prekių ženklo komunikacijos kanalas.
 
Pakuotės vaidmenys

Šiuo metu daug kalbama apie vertybines sistemas, kurias galima transliuoti per prekių ženklą ir pakuotę. Dažnai pats produktas ir jo koncepcija tampa socialiniu projektu. Tarkim, geras pavyzdys yra batonėlis „This Bar Saves Lives“, išmargintas tų Afrikos regionų tradiciniais raštais, kuriuos pirkėjas remia pirkdamas produktą. Arba prieš referendumą dėl Katalonijos gamintas vynas su etikete, padaryta iš perforuotų juostelių, kurias nuplėšus vietoj Ispanijos vėliavos atsiranda Katalonijos. Anot pašnekovo, tai sėkmei pasmerktas modelis: „Daugybė žmonių nori savo pinigais ir vartojimu balsuoti už vienus ar kitus projektus, judėjimus, idėjas – taip, kad kažkas kitas už mane darytų gera.“
 
Pakuotės tvarumas
„Viskas turėtų tik gerėti, nes į šią temą neria vis daugiau korporacijų, šiuo metu valdančių pasaulį.“
E. Kavarskas.
Vis dėlto svarbiausia šių metų tema – pakuotės tvarumas ir palankumas aplinkai. Itin sparčiai populiarėja pakuotės, pagamintos iš plastiko, surinkto iš vandenyno ir paplūdimių. Taip atsirado „Procter & Gamble“ išleistas „Fairy“ buteliukas, šampūno „Head & Shoulders“ serija ir pan. Taip pat apie savo aplinkai nekenksmingus planus su prierašu „2020“ ar „2025“ paskelbė ir tokios didžiosios bendrovės kaip „Colgate-Palmolive“, „Starbucks“, „McDonald’s“, „Carlsberg“, „Pernod Ricard“ ir kt.
 
Pastaroji įmonė šių metų sausį, aplenkdama Europos Sąjungą, paskelbė, kad rekomenduoja savo platintojų tinklui išimti iš apyvartos plastikinius šiaudelius. Europos Sąjunga direktyvą dėl plastikinių indų, ausų krapštukų ir šiaudelių keitimo tvariomis alternatyvomis svarstymui pateikė tik birželio pradžioje. „Taigi atrodo, kad kelio atgal nėra. Viskas turėtų tik gerėti, nes į šią temą neria vis daugiau korporacijų, šiuo metu valdančių pasaulį“, – pabrėžia pašnekovas.
 
Papildytoji realybė

Kita madinga naujovė – papildytosios realybės naudojimas rinkodaros srityje. Pavyzdžiui, nukreipus telefoną į pakuotę, prasideda atitinkamas veiksmas – pasakojama istorija, paleidžiamas filmukas ar pan. Lietuvoje „Kalnapilis“ neseniai buvo sukūręs virtualią istoriją, pasakojančią apie aludarystės tradicijas. Tačiau kol kas ši technologija turi vieną kliūtį – norint matyti papildytosios realybės vaizdą, reikia atsisiųsti programėlę, nes papildytąją realybę palaiko tik naujausi „Samsung“ ir „iPhone“ telefonai.
 
Spaudos technologijos

Skaitmeninės spaudos technologijos taip pat keičia pakuotę. Anksčiau spaudos būdas neleisdavo pigiai gaminti unikalių pakuočių, nes didelis vienos rūšies dizaino tiražas garantuodavo mažą kainą, todėl patogu būdavo gaminti tik daug tokių pačių pakuočių. Dabar skaitmeninė spauda leidžia sukurti 100 tūkst. unikalių dizainų, nes algoritmas pakeičia tradicinės spaudos procesus. Pavyzdžiui, „Coca-Cola“ Izraelyje pagamino 2 mln. unikalių buteliukų, o „Nutella“ – 7 mln. stiklinių indelių su skirtingomis etiketėmis. Atrodo, kad tokia koncepcija idealiai tinka šiuolaikinei instagraminei visuomenei. Juk kas gali būti geriau nei pasaulinio prekių ženklo sukurta unikali pakuotė specialiai tau?
 
Apsipirkimas internete

Prekių rinkimasis internete taip pat kardinaliai keičia gamintojo situaciją. Pavyzdžiui, gaminant ledus visuomet žiūrima, tarp kokių kitų tos pačios kategorijos prekių konkuruos produktas: koks dizainas išsiskirs, kas ką nugalės ir pan. Internete šios taisyklės dažnai nebegalioja, nes ledai tarpusavyje varžosi su saldumynais, konditerija ir kt. Be to, sunku suvokti tikrąjį daikto dydį – prekė virsta tik mažu kvadratėliu.
 
Pabaigoje E. Kavarskas pabrėžia: „Dizainas visuomet keičiasi pagal vartojimo įpročius. Tarpusavyje glaudžiai susiję globalizacijos, socialinių tinklų, gyvenimo būdo pokyčiai lemia ir mąstymo permainas, skatinančias pakuotės kaitą. Tai padeda suprasti, kad dizainas toli gražu nėra vien estetika.“
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai