NUOMONĖS FORMUOTOJAI, RUOŠKITĖS DRĄSIAM VAIDMENIUI! (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 15 s.
Simona Burbaitė. Monikos Rukaitės nuotr.
Šiuolaikinėje rinkodaroje nuomonės formuotojų (angl. influencers) tema yra neišsemiama ir labai populiari. Juk galimybė už savo išsakytas mintis ir gražias nuotraukas uždirbti daug pinigų vilioja kiekvieną. Vis dėlto, kaip ir visuose darbuose, taip ir būnant nuomonės formuotoju, yra užkulisių, kurių nemato sekėjai, aktyviai spaudžiantys „Patinka“ po gražiomis ir įtaigiomis nuotraukomis.
 
Didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“, suprasdamas augantį nuomonės formuotojų poreikį bei kokybiškų žinių apie šio darbo specifiką trūkumą, organizuoja mokymus būsimiesiems nuomonės formuotojams, kuriuose savo patirtimi dalysis ir tinklaraštininkė, „Mis Lietuva“ 1-oji vicemis, „Mis Visata 2013“ dalyvė ir knygos „Tavo geriausia draugė“ autorė bei sėkmingai veikianti nuomonės formuotoja Simona Burbaitė, sutikusi keletą nuomonės formuotojo kasdienybės faktų atskleisti jau dabar.
 
Platus žinių laukas

S. Burbaitė pastebi, kad daugeliui buvimas nuomonės formuotoju atrodo tarsi malonus laisvalaikio praleidimo būdas, tačiau, anot jos, toks suvokimas yra labai klaidingas, mat šiai veiklai reikia didelio įsitraukimo, nepaliaujamo domėjimosi ir įgūdžių skirtingose srityse.
 
„Nors dauguma mano, kad būti nuomonės formuotoju vien malonus hobis, tai yra rimtas darbas, kuriam reikia daug energijos. Man tai ne laisvalaikio praleidimo būdas, o pagrindinė veikla. Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad tai, ką darau, yra labai paprasta, bet fotografavimas, filmavimas, bendravimas su partneriais ir sekėjais, dalyvavimas įvairiuose grožio, mados ir sveikatingumo renginiuose bei projektuose, literatūros skaitymas ir estetiškas visos informacijos pateikimas užima labai daug laiko. Tam tikra prasme turi būti pasiruošęs tapti žmogumi orkestru. Įsivaizduokite, kad tai tarsi maža įmonė, kuri, tarkime, siūlo komunikacijos paslaugas“, – vaizdžiai palygina pašnekovė ir pabrėžia, kad visas tos mažos įmonės pareigas užima vos vienas asmuo – nuomonės formuotojas.
 
Prireikia laiko

Šiame darbe svarbus nuoseklumas, atsidavimas ir gebėjimas pateikti informaciją taip, kad sekėjams ji būtų įdomi ir suprantama. Pasak pašnekovės, buvimas nuomonės formuotoju užima nemažai laiko, o jei norima kokybiškai atlikti darbus, tai tampa pagrindine visos dienos veikla.
„Šiame darbe didelė ir komunikabilumo reikšmė – tenka bendrauti su įvairių sričių specialistais, susipažinti su įvairiais prekių ženklų atstovais, dalyvauti renginiuose ir seminaruose.“
S. Burbaitė.
„Žinoma, ir įrašai, ir nuotraukų ar vaizdo įrašų srautas turi būti reguliarus, todėl tai užima nemažai laiko: domėtis, skaityti straipsnius, išbandyti įvairius produktus ar paslaugas, pagaliau apdoroti visą informaciją ir pristatyti ją nuotraukomis ar vaizdo įrašais savo auditorijai“, – vardija pašnekovė.
 
Be to, S. Burbaitė pabrėžia ir nenuginčijamą komunikabilumo svarbą, siekiant tapti nuomonės formuotoju: „Šiame darbe didelė ir komunikabilumo reikšmė – tenka bendrauti su įvairių sričių specialistais, susipažinti su įvairiais prekių ženklų atstovais, dalyvauti renginiuose ir seminaruose.“
 
Nesutikti su viskuo

Siekiant geriausios sinergijos tarp reklamuojamo prekių ženklo ir nuomonės formuotojo, svarbu suderinti jų vertybes ir įsitikinti, kad užsakovo ir nuomonės formuotojo požiūriai vienu ar kitu klausimu yra panašūs. Pasak S. Burbaitės, nuomonės formuotojai sulaukia daugybės pasiūlymų, tačiau verta atsirinkti, kas jiems yra tinkama. Be to, pravartu iš karto atkreipti dėmesį, ar užsakovas pats nustato viešinamo turinio ribas bei specifiką, ar palieka laisvę nuomonės formuotojui.
 
„Komercinis turinys dažniausiai derinamas su įmonės atstovais arba atstovaujančia agentūra, tačiau neretai tai būna susitarimo reikalas. Per savaitę komercinių pasiūlymų sulaukiu tikrai nemažai – maždaug nuo trijų iki šešių, bet nepuolu sutikti su visais. Pirmiausia prekių ženklas turi atitikti mano vertybes, stilių, produktu ar paslauga aš tikrai turiu tikėti ir man tai turi patikti, ypač jei prekių ženklas man nežinomas. Tik tada galiu kažką rekomenduoti savo auditorijai. Jei produktas ar paslauga neatitinka mano vertybių, poreikių ar stiliaus, nereklamuoju jo. Net jei už tai ir moka pinigus“, – savo poziciją išsako sėkmės lydima nuomonės formuotoja.
 
Ieškoti savo stiprybės

Visiems norintiesiems tapti nuomonės formuotojais S. Burbaitė pataria nenuleisti rankų ir atkakliai siekti savo tikslo, mokytis, tobulėti bei atrasti tai, kas domina ir ką galima pasiūlyti savo sekėjams.
 
„Visų pirma rekomenduočiau koncentruotis ne į sekėjų skaičių, o į tai, kaip auditorijai pateikti naudingą ir įdomią informaciją. Svarbu išsiaiškinti savo stipriąsias savybes, tikėti savimi ir nenusivilti, jei dešimt kartų išgirdai „ne“. Vadinasi, vienuoliktas kartas bus „taip“, – įsitikinusi pašnekovė.
 
„BZN start“ lengvina tapimo nuomonės lyderiu kelią ir 2018 m. rugsėjo 13 d. kviečia į išskirtinius 2,5 valandos trukmės mokymus, kuriuose bus sudėlioti aiškūs žingsniai, kaip tapti sėkmės lydimu nuomonės formuotoju: nuo ko pradėti pirmuosius žingsnius ir kaip pritraukti prekių ženklų dėmesį sėkmingam nuomonės formuotojo darbui. Greta S. Burbaitės įžvalgų ir asmeninės patirties mokymuose žiniomis dalysis ir įtakos rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė, kūrybinės studijos „StoryFounders“ įkūrėja Odeta Valiušytė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai