9 PATIKIMI BŪDAI PADIDINTI PRENUMERATORIŲ SKAIČIŲ (#)

BZN start prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 56 s.
Rytis Laurinavičius. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.
Nors nemažai rinkodaros specialistų skeptiškai vertina el. laiškų rinkodarą, tačiau tyrimai rodo, kad investicijų pelningumo rodiklis iš tokios rinkodaros duoda didžiausią grąžą. „Remiantis vieno žinomiausių pasaulio rinkodaros specialistų Neilo Patelo duomenimis, vienas išleistas doleris gali sugeneruoti pardavimų už 40 dolerių“, – sako el. pašto rinkodaros sistemos „Omnisend“ įkūrėjas Rytis Laurinavičius.
 


Pasak pašnekovo, nereikia stebėtis, kad el. laiškų rinkodara tokia efektyvi ir dar ilgai pirmaus, nes parduoti jau esamiems klientams yra daug lengviau negu įtikinti nusipirkti pirmą kartą.
 
„Verslas susiduria su iššūkiu, kaip surinkti pakankamą skaičių kontaktų ir nuolat jį didinti, norint vykdyti el. naujienlaiškių rinkodarą. Užduotis dar pasunkėjo įsigaliojus ES Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR). Tačiau visada galima rasti idėjų ir taktikų, kaip nesudėtingais ir legaliais būdais auginti savo kontaktų duomenų bazę“, – patikina R. Laurinavičius.
 
Kritinė klaida
 
Prieš apžvelgdamas gerąsias praktikas, pašnekovas pabrėžia esmines klaidas, kurių nederėtų daryti, plėtojant el. pašto rinkodarą: „Jokiu būdu nepirkite el. pašto adresų. Visų pirma, tai nelegalu ir pagal BDAR galima sulaukti labai didelių baudų. Be to, egzistuoja didelė tikimybė, kad jau kiti žmonės bus nupirkę tą duomenų bazę ir atakuos kontaktus visiškai jiems neaktualiais pasiūlymais. Net ir išsiuntus laiškus, daugelis gavėjų juos priskirs šiukšlių kategorijai ir visi jūsų laiškai pradės keliauti tik į šiukšlių aplanką, o galiausiai naujienlaiškių paslaugų teikėjas gali užblokuoti jūsų paskyrą.“
 
Esminiai metodai

Surinkti kokybišką duomenų bazę yra labai svarbus žingsnis verslui, plėtojančiam el. pašto rinkodarą. Visgi tam, kad ji būtų sėkminga, reikalingi ir papildomi veiksmai.
 
1. Išsirinkite naujienlaiškių siuntimo platformą

R. Laurinavičius pabrėžia, kad naujienlaiškių siuntimo platformų pasirinkimas didelis, ir atkreipia dėmesį į svarbiausius kriterijus renkantis sau tinkamą platformą.
 
„Svarbu patikrinti, ar platforma turi tokias funkcijas kaip: įvairios registracijos formos, galimybė užsiregistravusius kontaktus priskirti skirtingiems sąrašams, galimybė turimus kontaktus segmentuoti pagal jūsų skirtingus elgesio modelius, galimybė siųsti automatinius laiškus pagal skirtingus kontaktų veiksmus“, – vardija pašnekovas.
 
2. Pateikite standartinę registracijos formą

Turbūt 99 proc. interneto svetainių turi kontaktų rinkimo formas – tai gali būti naujienlaiškio užsakymo forma, naujų tinklaraščio įrašų siuntimo forma.
 
„Jeigu internete sugebėjote rasti e. parduotuvę, kuri neturi registracijos formos užsakyti ypatingiems pasiūlymams, žinokite, kad ši e. parduotuvė tiesiog nenori parduoti daugiau“, – šypteli pašnekovas.
 


3. Naudokite iššokančias formas

Standartinės registracijos formos yra pasyvios, todėl nereikėtų tikėtis, kad naudojant vien jas pavyks surinkti didelį kontaktų sąrašą. Iššokančios kontaktinės formos su ypatingais pasiūlymais lankytojams gali labai pagreitinti kontaktų bazės augimą.
 
„Svarbu suprasti, kad iššokančios formos negali tiesiog šokinėti aplink lankytoją, paskui kiekvieną jo veiksmą naršant svetainėje. Iššokančias formas rodykite žmonėms, kurie aplankė tam tikrus svarbius puslapius, praleido daugiau laiko naršydami ar atliko tam tikrus veiksmus, kurie rodo susidomėjimą. Tik tokiu atveju iššokančios formos neerzins“, – pataria R. Laurinavičius.
 


4. Skatinkite lankytojus užsiregistruoti

Iššokančios registracijos formos privalo turėti gerus pasiūlymus lankytojams. Tik tada jie norės palikti savo kontaktinius duomenis svetainėje.
 
„Tai gali būti nuolaidos kodas, nemokamas pristatymas, galimybė sužinoti apie naujus produktus ir nuolaidas pirmiems. Verslas, kuris nedaro savo pardavimų internete, savo lankytojams gali siūlyti gauti edukacinį turinį, pavyzdžiui, kaip išsirinkti kokybiškus langus namams arba penki būdai, kaip sutaupyti renkantis virtuvės baldus“, – įsitikinęs pašnekovas.


 
5. Rinkitės interaktyvias registracijos formas

Kartais net ir unikalūs bei finansiškai naudingi pasiūlymai lankytojams nebus įdomūs. Tokiu atveju galima bandyti pasiekti žmones naudojant žaidybinius elementus.
 
„Lietuviai labai azartiški žmonės ir mėgsta loterijas. Pasiūlykite jiems pasukti laimės ratą ir laimėti nuolaidą, nemokamą siuntimą ar dovanėlę, išleidus tam tikrą pinigų sumą e. parduotuvėje. Tokiai funkcijai įdiegti svetainėje nereikia programavimo žinių“, – atskleidžia pašnekovas.


 
6. Naudokite nukreipimo puslapius

Kurdami reklamines kampanijas internete, lankytojų srautą galite nukreipti į bet kurį savo interneto svetainės puslapį. Tačiau rezultatai bus daug geresni, jeigu vartojai atsidurs specialiai sukurtame ir unikalų pasiūlymą turinčiame puslapyje, kur lankytojas už paliktus kontaktus gaus naudingą pasiūlymą.


 
7. Kurkite naudingą turinį

Turinys šiuolaikinėje rinkodaroje karaliauja visur, todėl ne išimtis ir naujienlaiškiai bei jų rinkodara, kai siekiama surinkti kokybišką vartotojų duomenų bazę.
 
„Daugelio e. parduotuvių konversijos rodiklis nesiekia 3 procentų. Tai reiškia, kad 97 proc. visų lankytojų išeina ir greičiausiai negrįš. Juos reikia išnaudoti ir tai galite padaryti pasiūlę jiems jų el. pašto kontaktų mainus į aukšto lygio turinį – tai gali būti e. knyga, PDF gidas, nuotraukų galerija, dizaino vizualizacijos. Ne visose verslo srityse lengva sugalvoti, koks turinys gali paskatinti lankytojus palikti savo el. paštą. Patikrinkite, ką siūlo konkurentai kitose rinkose, ir tikrai rasite gerų idėjų“, – pataria „Omnisend“ įkūrėjas.


 
8. Dalykite dovanas

Konkursai – vis dar efektyvi ir gerai veikianti kontaktų pritraukimo strategija, tačiau konkurso prizas privalo būti aktualus potencialiems klientams. Pašnekovas pateikia vaizdingą palyginimą, sakydamas, jog gyvūnų prekių parduotuvė negali dovanoti „iPad“, mat su tokiu prizu bus pasiekta auditorija, kuri vargu ar bus potencialūs klientai.
 
„Paskelbę konkursą, sukurkite nukreipimo puslapį, kur bus pateikta informacija apie prizą ir konkurso sąlygas. Be abejo, dalyviai turės palikti savo el. pašto adresą“, – atskleidžia pašnekovas.
 
9. Pasitelkite rekomendavimo programas

Net ir el. pašto rinkodaroje vienas veiksmingiausių metodų – reklama iš lūpų į lūpas. Rekomendacijos yra puiki galimybė pritraukti ir naujų kontaktų, reikia tik sukurti vartotojui patogią terpę dalytis.
 
„Suorganizavote puikų konkursą, sukūrėte specialų nukreipimo puslapį ir neabejotinai gausite naujų kontaktų. Tačiau tai dar ne viskas, pasiūlykite savo lankytojams rekomenduoti jus savo draugams – pridėkite galimybę lengvai pasidalyti pasiūlymu socialiniuose tinkluose ar persiunčiant el. laišką. Lankytojams, kurie rekomenduoja, galite duoti papildomą nuolaidos kodą“, – pataria R. Laurinavičius.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai