8 TAISYKLĖS KIEKVIENAM NUOMONĖS FORMUOTOJUI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 12 s.
Odeta Valiuškytė. Asmeninio albumo nuotr.
Jau rugsėjo 13 d. didžiausias jauno verslo portalas „BZN Start“ sukvies pasimokyti, kaip tapti geidžiamu nuomonės formuotoju (influenceriu). Nes ši tema šių dienų rinkodaros srityje – viena karščiausių. Dar iki mokymų savo patirties ir įžvalgų dalį sutiko atskleisti mokymų lektorė, kūrybinės studijos „StoryFounders“ įkūrėja Odeta Valiuškytė.
 
Atraskite savo nišą

O. Valiuškytė įsitikinusi – žinomas asmuo anaiptol nėra lygu geidžiamam nuomonės formuotojui. Dažnas svarstantis apie tokią karjerą klaidingai įsivaizduoja, kad tam būtinas vien žinomumas. Pasak pašnekovės, yra nemažai žmonių, kurių domėjimosi sritis siaura, bet būtent dėl to jie populiarūs ir sekami daugybės tos srities gerbėjų, nors plačiojoje visuomenėje ir nėra itin ryškūs.

„Labai svarbu atrasti savo nišą, sritį, kurioje galėtum išreikšti save. Gal jau seniai turi mėgstamą domėjimosi sferą? Pradedant nuomonės formuotojo karjerą, jokiu būdu nereikia apsiimti visko – kuo specifiškesnis būsi, tuo turėsi didesnių galimybių tapti savo srities geidžiamiausiuoju“, – teigia O. Valiuškytė.
 
Kurkite vertę

Kiekvienas užsukęs į nuomonės formuotojo profilį nori gauti tai, kas jam įdomu, patraukia dėmesį ir kažko suteikia. Būtent dėl to, pasak pašnekovės, svarbu suvokti, kokią vertę kiekvienas gali suteikti savo sekėjams.

„Nuomonės formuotojo taisyklė – nuolatos kurk vertę savo auditorijai (sekėjams): pagalvok, kuo gali būti jiems įdomus? Suteik jiems priežastį, kodėl jie turėtų sekti būtent tave. Nesvarbu, ar tai būtų įkvepiančios nuotraukos „Instagram’e“, ar profesionalios įžvalgos „LinkedIn’e“, ar naujoviški receptai „Facebook’e“, – pasakoja pašnekovė.

Bendram suvokimui sustiprinti ji pateikia ir trumpą apžvalgą apie tai, kokią naudą teikia šiuo metu populiarūs nuomonės formuotojai Lietuvoje.

„Pavyzdžiui, sekdami tinklaraštininkę Kamilę Dambrauskaitę (@kamiledam) galite pasisemti mados tendencijų ir stiliaus įkvėpimo, Karolinos Valeikaitės (@outsideboxx), vienos žymiausių lietuvaičių kelionių nuomonės formuotojų, profilyje tikrai netrūks motyvacijos keliauti ir pasisemti inspiracijų fotografijai, taip pat vertė puikiai matoma maisto tinklaraštininkės Kristinos Pišniukaitės (@antmedineslenteles) profilyje – ji stilistiškai vizualiai perteikia patiekalus, dalijasi jų receptais su savo sekėjais“, – pavyzdžius pristato O. Valiuškytė.

Būkite kantrūs

Nuomonės formuotojo karjera yra darbas, kuriam reikia ne ką mažiau įdirbio negu visos įprastos profesijos, todėl pašnekovė pataria visų pirma suvokti, kad sėkmė neateis per naktį, o, norint susikurti lojalių sekėjų būrį, teks publikuoti ne vieną įrašą.

„Sėkmė, tiek kuriant savo verslą, ar karjerą, tiek būnant nuomonės formuotoju, neateina per naktį – reikia nuosekliai, sąžiningai, planuotai ir tikslingai jos siekti. Pirma, auditorijai ypač svarbu žinoti, kad nuomonės formuotojas „neišnyks“, kurs turinį (publikuos įrašus, istorijas, nuotraukas) ir visada bus pasiekiamas, atsakys į jų klausimus“, – teigia pašnekovė.

Laikykitės etikos

O. Valiuškytė rekomenduoja nusistatyti savo etikos normas ir sąžiningai jų laikytis, nes taip sukuriamas pasitikėjimas tiek reklamos užsakovams, tiek nuomonės formuotojo sekėjams.

„Pavyzdžiui, publikuodamas reklaminį įrašą, prirašytų grotažymes #ad ar #reklama, jokiu būdu nepirktų sekėjų ar komentarų, bendradarbiaudamas su prekių ženklais aiškiai susitartų dėl norimo galutinio rezultato bei išpildymo ir panašiai“, – sako mokymų lektorė.

Planuokite turinį
„Padarius pertrauką ir nepublikuojant turinio kurį laiką ne tik sekėjai pasigenda nuomonės formuotojo, bet ir dažnas socialinių medijų tinklų platformų algoritmas šiek tiek sumažina vartotojo matomumą platformoje, kurį atgauti, vėl publikuojant turinį, dažnai prireikia net kelių dienų.“
O. Valiuškytė.
Įrašų socialiniuose tinkluose planavimas, pasak pašnekovės, pravartus ne tik pačiam nuomonės formuotojui, bet ir prekių ženklams, dirbantiems su juo. Tai parodo, kaip atsakingai nuomonės formuotojas žiūri į savo veiklą ir kiek struktūruotai gali pateikti savus pasiūlymus.

„Rekomenduojama, kad nuomonės formuotojas savaitę į priekį susiplanuotų savo turinį (preliminarūs vizualai, tekstai, idėjos didesnei auditorijai įtraukti ir pan.), kad išlaikytų turinio vientisumą, vizualinį sprendimą ir tikslingumą. Beje, padarius pertrauką ir nepublikuojant turinio kurį laiką ne tik sekėjai pasigenda nuomonės formuotojo, bet ir dažnas socialinių medijų tinklų platformų algoritmas šiek tiek sumažina vartotojo matomumą platformoje, kurį atgauti, vėl publikuojant turinį, dažnai prireikia net kelių dienų“, – atskleidžia O. Valiuškytė.

Nuspręskite, kiek asmeninio gyvenimo atiduosite

Anot pašnekovės, tik pats nuomonės formuotojas gali ir turi nuspręsti, kiek asmeninio gyvenimo detalių jis rodys auditorijai, o kas bus nutylima. Tad dažna nuomonė, kad nuomonės formuotojas, dirbdamas šį darbą, visiškai praranda save, yra netiesa.

„Kiekvienas turi laisvę pasirinkti, ką, kada ir kiek rodyti savo auditorijai, todėl savo asmeninio gyvenimo atsisakymas priklauso tik nuo paties nuomonės formuotojo pasirinkimo. Mano nuomone, nėra tokių, kurie visiškai atsisakytų savo asmeninio gyvenimo ir viešai rodytų kiekvieną savo minutę plačiajai auditorijai. Pavyzdžiui, paimkime pasauliui kuo puikiausiai žinomą vieną didžiausių žvaigždžių nuomonės formuotojų – Kardashian šeimą: dėl šlovės jie daro viską, rodo visas pikantiškiausias savo asmeninio gyvenimo detales. O daugumos žymiausių kelionių nuomonės formuotojų turinys sukoncentruotas į suplanuotas, išdailintas ir neretai realybę nutylinčias nuotraukas“, – palygina O. Valiuškytė.

Nusiteikite negatyvo pliūpsniui

Nuomonės formuotojo darbas neretai tampa sunkus psichologiškai, mat šie žmonės susiduria su visuomenės dėmesiu ir jis dažnai būna ne vien teigiamas.

„Nuomonės formuotojas patiria lygiai tiek pat šlovės, pozityvo, kiek ir negatyvo. Reikia pasiruošti – tapimą nuomonės formuotoju laikyti keliu, kuriam reikia daug disciplinos, planavimo, savikontrolės, strategavimo ir nuoširdumo. Negatyvūs komentarai gali tapti kasdienybe, o didelė dalis nuomonės formuotojų gauna itin daug asmeninių žinučių, kurių turinį mato tik jie patys. Tos žinutės neretai būna ne tik palaikančios, bet ir su daug negatyvo, kartais net grasinimų“, – atskleidžia pašnekovė.

Išlikite savimi

Pašnekovė įsitikinusi, kad sėkmė aplanko tik tuos, kurie yra nuoširdūs patys sau, domisi socialinių medijų naujovėmis ir geba sukurti tai, kas juos pačius „veža“, o kartu įtraukia ir suburtus sekėjus. Vis dėlto, jeigu nuoširdžiai siekiama nuomonės formuotojo sėkmės, o ji vis neateina, O. Valiuškytė teigia, kad priežastys gali būti trys.

„Nepamirškite, kad ypač gerais nuomonės formuotojais tampa tik keletas, todėl, jeigu jau ilgai bandote tapti nuomonės lyderiu ir jums nesiseka: 1) darote kažką neteisingai (apie tai galėsite sužinoti ateinančiame seminare), 2) bandote tapti nuomonės formuotoju netinkamoje srityje, 3) yra daug kitų nuostabių veiklų, todėl galbūt tai tiesiog nėra jūsų kelias“, – tikina pašnekovė.
 
Klausytis profesionalų

Jeigu, perskaičius šias įžvalgas, jums kilo noras tapti visuomenėje pažįstamu ir geidžiamu nuomonės formuotoju, suskubkite išnaudoti paskutinę galimybę dar šią savaitę. Rugsėjo 13 d., „BZN Start“ kvies į mokymus, kur savo išmintimi dalysis įtakos rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė, kūrybinės studijos „StoryFounders“ įkūrėja Odeta Valiuškytė bei viena geidžiamiausių Lietuvoje nuomonės formuotojų Simona Burbaitė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai