SUDĖLIOTAS SĖKMINGAS NUOMONĖS FORMUOTOJO PRADŽIAMOKSLIS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 10 s.
„BZN start“ mokymų akimirka. BFL/Gedmanto Kropio nuotr.
Rugsėjo 13 d. „Technopolyje“ didžiausias jauno verslo portalas „BZN Start“ sukvietė į mokymus itin karšta šių dienų rinkodaros tema. Čia teorines ir praktines žinias atskleidė įtakos rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė bei kūrybinės studijos „StoryFounders“ įkūrėja Odeta Valiuškytė, o unikalia nuomonės formuotojos patirtimi pasidalijo tinklaraštininkė, „Mis Lietuva“ pirmoji vicemis, „Mis Visata 2013“ dalyvė ir knygos „Tavo geriausia draugė“ autorė Simona Burbaitė.
 
Gali kiekvienas
 
Kai auditorijai buvo pristatyti esminiai nuomonės formuotojo (influencerio) darbo kriterijai, pasipylė klausimai: ar nuomonės formuotojas gali būti tik modelis? Ar būtina domėtis šiais laikais madingomis sritimis – sveika mityba, grožiu, sportu? Ar būtina būti žinomam?
 
L. Aleksandravičė ir O. Valiuškytė realiais pavyzdžiais patikino, kad dirbti šioje srityje gali kiekvienas ir visai nesvarbu, kas jis – modelis ar ne.
 
„Būti modeliui ar ypač fotogeniškam būti tikrai nebūtina. Galima rodyti ir kurti turinį tokį, kuriame jūsų visai nesimato, jeigu nenorite, kad matytųsi. Galite rodyti gamybos procesą, kompozicines nuotraukas – tai, kuo jūs domitės. Galbūt jūsų visas „Instagramas“ bus pilnas architektūros ar kelionių vaizdų ir tai taip pat gali būti įdomu kitiems žmonėms ir prekių ženklams. Net jeigu jūs esate statybininkas ar gaminate technines detales, trumpi mokomieji vaizdai ar darbo užkulisiai gali būti įdomūs itin specifinei grupei žmonių, o tai bus labai naudinga tam tikriems prekių ženklams“, – sako O. Valiuškytė (nuotr. kairėje).
 
Jai antrina ir L. Aleksandravičė, pridurdama keletą svarbių kriterijų.
 
„Nuotraukos, kuriose matomi veidai, parduoda daugiau. Jos sulaukia daugiau dėmesio ir yra paveikesnės, tačiau tikrai galima veikti ir Odetos minėtu būdu. Būti žinomam arba, kitaip tariant, žvaigždei irgi nėra būtina. Svarbiausia būti savo srities ekspertu, turėti, ką pasakyti konkrečiu klausimu ir burti savo auditoriją, kuriai ta tema taip pat įdomi“, – atskleidžia L. Aleksandravičė.
 
Greitos ir ilgalaikės šlovės nebūna
 
L. Aleksandravičė (nuotr. dešinėje) atkreipia dėmesį, kad nuomonės formuotojo darbas yra veikla, kuriai reikia ilgo įdirbio, tad tikėtis staigaus iškilimo, kuris kartu būtų ir ilgalaikis, nėra praminga. Tam iliustruoti ji pasitelkia nuomonės formuotojo Naglio Bieranco pavyzdį.
 
„Naglis nebuvo žvaigždė, kuri iššovė staiga. Jis dirbo penkerius metus, kol buvo pastebėtas, darė tai, kas jam patinka, tačiau dabar jis – vienas geriausių nuomonės formuotojų socialiniuose tinkluose. Tad visiems galėčiau pasakyti vieną svarbiausią dalyką – darykite tai, kas jums patinka, ir būkite savimi, o tada būsite ir pastebėti“, – įsitikinusi Laura.
 
Jai pritaria tinklaraštininkė S. Burbaitė, atskleisdama savo darbo patirtį ir ištakas.
 
„Kai pradėjau kurti tinklaraštį, už jį negavau nieko. Man tiesiog buvo įdomu, tad rašiau, dalinausi turima patirtimi, įspūdžiais, rodžiau modelių darbo užkulisius, kas žmonėms buvo labai įdomu. Vėliau mane pradėjo pastebėti ir prekių ženklai, tik tada tapau nuomonės formuotoja“, – prisimena S. Burbaitė.
 
Išlikimo savimi svarbą akcentuoja ir O. Valiuškytė, atskleisdama vieną paprastą tiesą: „Meluodami ir apsimetinėdami prieš savo auditoriją, turite apsimetinėti ir patys prieš save, todėl ilgai taip gyventi negalėsite. Tik būnant savimi ir darant tai, kas patinka, galima pasiekti sėkmingą nuomonės formuotojo karjerą“, – užtikrina pašnekovė.
 
Rinktis partnerius
 
Pasakodama savo istoriją, S. Burbaitė pataria dirbti tik su tais prekių ženklais, kuriuos jūs iš tiesų mėgstate. Taip nereikės niekam meluoti, dirbsite kur kas paprasčiau ir maloniau, o, be to, tai sukurs jums tokią reputaciją, kokios tikitės.
 
„Aš visada atsirenku prekių ženklus, su kuriais dirbsiu. Jie turi man labai patikti. Aš puikiai žinau, kad sutikusi su vienu klaidingu pasiūlymu, kur galbūt siūloma daug pinigų, galiu susigriauti visą savo įdirbį ir reputaciją, nes kiti prekių ženklai nebenorės su manimi dirbti, kad ir kiek aš norėčiau būti su jais“, – atskleidžia Simona (nuotr. kairėje).
 
Papildydama S. Burbaitę, agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė L. Aleksandravičė sako, kad prekių ženklų, su kuriais dirbama, portfelis turėtų būti formuojamas strategiškai. Aklai siūlytis visiems ar priimti visus pasiūlymus gali būti labai žalinga praktika nuomonės formuotojo įvaizdžiui.
 
O. Valiuškytė pabrėžia – jeigu jau kyla idėja pasisiūlyti kokiam nors prekių ženklui tapti jo nuomonės formuotojų kampanijos dalimi, svarbu paruošti kokybišką medžiagą apie save bei savo auditoriją, parinkti tinkamas nuotraukas, kurios derėtų tarpusavyje, pasirinkti auditoriją atitinkantį prekių ženklą ir atskleisti, kokią vertę jis gaus bendradarbiaudamas būtent su jumis.
 
Visos mokymų lektorės sutartinai tikina, kad sėkmė aplanko tuos, kurie nuoširdūs patys sau, turi kantrybės sulaukti savo šlovės valandos ir nuosekliai bei kryptingai siekia savo tikslo, o vietos nuomonės formuotojų rinkoje dar tikrai yra.
 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai