...

20 metų su „Google“: ką daryti, kad verslas būtų pastebėtas?

Verslas

2018.09.28

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

20 metų su „Google“: ką daryti, kad verslas būtų pastebėtas?

Remigijus Kuliešius. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Šiemet suėjo du dešimtmečiai nuo to, kai pirmą kartą buvo pristatyta „Google“ paieškos sistema. Dabar, pasak skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC | Be efficient online“ įkūrėjo Remigijaus Kuliešiaus, paieška yra tik maža dalis visko, ką „Google“ pasiūlė vartotojams ir ką jau sėkmingai įsisavino daugelis verslų.

Stulbinamas augimas

Anot statistikos portalo „Statista.com“, per du dešimtmečius „Google“ ne tik spėjo pakeisti septynis logotipus, bet ir įgavo daugiau nei 100 mlrd. JAV dolerių vertę, išleido daugybę papildomų paslaugų, programėlių ir programų. Kasdieniame gyvenime ir verslo pasaulyje spėjo įsitvirtinti tokie vardai kaip „Android“, „Google Analytics“, „Google Maps“, „YouTube“, „Chrome“ ir kt.

„Dar užtruks, kol nustosime „Google“ sieti su paieškos sistema. „Google“ jau ne tik paieška, „Google“ yra visa ekosistema mūsų gyvenime, palengvinanti kasdienius darbus, padedanti įgyvendinti norus. „Google“ paieška yra tik vienas iš „Google“ bendrovės produktų „arkliukų“, kuriam ateina laikas evoliucionuoti, ir ji nebus tokia, kokią mes matome ir suprantame dabar“, – atskleidžia pašnekovas.

Be to, „Google“ galima vadinti vienvaldžiu rinkos lyderiu paieškos sistemų srityje, mat čia jis valdo 90,9 proc. rinkos, operacinė sistema „Android“ užėmusi net 88 proc., o naršyklė „Chrome“ savo rinkoje valdo 59,7 procento.

Teks pakeisti mąstymą

 

„Prieš darant bet kokius žingsnius, norint būti sėkmingai randamam „Google“ paieškoje, pirmiausia rekomenduočiau pasitikrinti, ar apskritai galite būti ten randami.“

R. Kuliešius.

 

R. Kuliešius pabrėžia, kad, remiantis „Alexa“ tyrimo duomenis, „Google“ yra pirmoje sąrašo vietoje, vertinant lankomiausius tinklalapius pasaulyje, o daugiau nei pusė interneto vartotojų, dalyvavusių tyrime, nors kartą per savaitę naršo paieškos sistemose. Taigi nėra ko stebėtis, kad kiekvienam verslui itin svarbu būti matomam „Google“ paieškos sistemose. Kad tai pasisektų, svarbu atsakyti sau į keletą klausimų.

„Prieš darant bet kokius žingsnius, norint būti sėkmingai randamam „Google“ paieškoje, pirmiausia rekomenduočiau pasitikrinti, ar apskritai galite būti ten randami. Štai keletas teiginių, kurie padės sužinoti, ar turite galimybių, ir, jeigu neturite, gal padės pasikeisti, kad turėtumėte perspektyvų. Skaitant teiginius, ilgai svarstyti nereikia, atsakymas turi būti greitas: „taip“ arba „ne“. Jeigu abejojate ir reikia pagalvoti, atsakymą laikykite kaip „ne“, – taisykles paaiškina pašnekovas.

Klausimai, į kuriuos verta atsakyti

1. „Google“ – paieškų karalius.

2. „Google“ – bendrovė, daranti didžiausią įtaką žmonių gyvenime.

3. Mūsų verslas negalės gyvuoti be „Google“.

4. Mūsų verslas seka ir žino „Google“ naujienas.

5. Mūsų verslas nestovi vietoje ir nuolatos diegia bei naudoja naujausias IT, rinkodaros, valdymo technologijas.

Anot pašnekovo, jeigu nors į vieną teiginį atsakėte „ne“, vargu ar jūs kada nors lengvai būsite randami „Google“ paieškoje.

„Kai visi atsakymai bus „taip“, tuomet atsiras ir tikimybė, kad kada nors būsite randami ir „Google“ paieškoje. Nesakau, kad atsakymas „ne“ nėra teisingas. Veikiau jūs visiškai atsisakėte šiuolaikinio gyvenimo stiliaus ir nusprendėte gyventi be technologijų. Gal jūs nematote poreikio naujoms technologijoms ir tiesiog nesirūpinate jomis. Gal jums ir taip užtenka klientų ir nematote jokio poreikio auginti savo verslą“, – svarsto pašnekovas.

Pirmieji žingsniai

Tiems, kurie nori būti pastebėti „Google“ paieškos sistemose, R. Kuliešius turi keletą patarimų, kaip tai padaryti lengviausiai.

„Paskirkite įmonėje atsakingą asmenį, sekantį „Google“ naujienas, arba susiraskite „Google“ partnerį, kuris padės verslui diegti ir pritaikyti „Google“ naujienas. Būkite aktyvūs internete. Nepamirškite, kad „Google“ – ne tik paieška. Sekite ir diekite naujoves, ne tik svajokite apie jas“, – pataria pašnekovas.

Be to, kiekvienam verslui R. Kuliešius rekomenduoja atkreipti dėmesį ir į savo „Google“ verslo paskyrą, kurioje svarbu nurodyti naujausią informaciją ir ją nuolat atnaujinti.

„Jeigu dar neturite savo paskyros, užregistruokite ją čia: „Google“ verslas. Jeigu neturite savo verslo ar asmeninio „Gmail“ pašto, kartu bus sukurtas ir jis. Jeigu turite „Gmail“ pašto adresą, tiesiog prisijunkite su jo duomenimis prie „Google“ verslo ir galėsite įvesti visą informaciją apie savo verslą. Ją pildykite savo kalba ir nesukite galvos dėl kitų kalbų variacijų. „Google“ automatiškai išverčia informaciją, įskaitant jūsų klientų komentarus, į kitas kalbas“, – pasakoja ekspertas.

Pasak R. Kuliešiaus, svarbu, kad verslo profilyje būtų įdėtas geros kokybės įmonės logotipas, nurodytos tikslios darbo valandos ir jų pokyčiai švenčių dienomis ar atostogų metu. Naudinga publikuoti ir keletą įmonės nuotraukų bei pateikti patrauklių ir kokybiškų prekių ar paslaugų, kurias siūlote, nuotraukų.

Ekspertai

Remigijus Kuliešius

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.