DARBUOTOJAI VEIKIA KAIP PREKIŲ ŽENKLO NUOMONĖS FORMUOTOJAI (#)

Rytis Verbickas-Dzabulis prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 57 s.
Simona Vilkaitė-Marcinkevičė. Asmeninio albumo nuotr.
Socialinių tinklų populiarumas atvėrė verslui naujų galimybių pasiekti klientus. Tradicinius reklamos kanalus vis dažniau pakeičia nuomonės formuotojai (angl. influencers), tampantys tarpininkais tarp prekių ženklo ir vartotojo. Tinkamų nuomonės formuotojų pasirinkimas tampa svarbiu darbu planuojant rinkodarą, tačiau galbūt toli ieškoti nereikia – geriausiais nuomonės formuotojais dažnai gali tapti patys įmonės darbuotojai.
 
Vartotojai pasitiki draugais

Rasti tinkamą nuomonės formuotoją gali būti nelengva. Tai kainuoja daug laiko, pastangų ir pinigų. Reikia rasti patikimą žmogų, kuris žino ir supranta įmonės siūlomos prekės ar paslaugos vertę. Darbuotojai šiuo atveju gali būti geriausias pasirinkimas, kaip socialiniuose tinkluose skleisti žinią apie įmonę ir paskatinti vartotojus pirkti. Agentūros „Sprout Social“ duomenimis, 61 proc. vartotojų teigia, kad jie labiau atsižvelgia ne į nuomonės formuotojų ir įžymybių, o į draugų rekomendacijas ir nuomonę apie prekes ar paslaugas. Darbuotojai gali tapti geriausiais nuomonės formuotojais, tačiau tai reikia gerai apgalvoti ir suplanuoti.
 
Darbuotojų įtraukimas

Pirmiausia, pasak agentūros „Socialus marketingas“ projektų skyriaus vadovės Simonos Vilkaitės-Marcinkevičės, jei prekių ženklas ar įmonė nori, kad darbuotojai noriai dalintųsi gera informacija apie įmonės veiklą, jie turi būti maksimaliai įtraukti į darbo procesus. Žinoma į tuos, kuriuose jie turi ir nori dalyvauti.
 
„Socialiniuose tinkluose žmonės linkę dalintis savo mintimis, laisvalaikiu, darbu. Jei žmogus nesijaučia visiškai įtrauktas į procesus ir veiklas, veikiausiai nesidalys ir informacija. Jokiais būdais nereikėtų įsprausti darbuotojų į tam tikras taisykles, kad jie, pavyzdžiui, privalo dalintis visais įmonės pasiekimais ir naujienomis, net nebandant jų realiai įtraukti į procesus darbiniame gyvenime“, – teigia pašnekovė.
 
Žinoma, reikia aptarti ir tai, kuo nereikia dalintis, kas turi likti įmonėje ir neišeiti į viešumą. „Minimalios taisyklės egzistuoti gali, kartais net turi. Tik jos turėtų apibrėžti, kuo nesidalinti. Kiekviena įmonė turi savo taisykles, jomis drąsiai galima pasidalinti su visu kolektyvu ir tiesiog nurodyti, kas neturėtų išeiti į viešumą. Žinant, ko daryti negalima, bus lengviau organiškai ir natūraliai dalintis savo darbo pasiekimais įmonėje, kurioje žmogus dirba“, – dėsto S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
 
Įtraukimo strategija
 „Pradėkime daugiau kalbėti apie įmonės tikslus: kokie jie, ko mes siekiame, kodėl kolegos turi įsitraukti ir dalintis.“
S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
Planuojant darbuotojų įtraukimą, labai svarbu kurti gerą darbo atmosferą, išsikelti bendrus tikslus, motyvuoti darbuotojus, tai turi teikti naudos abiem pusėms.
 
„Daug minėjau apie tai, kad darbuotojų įsitraukimas – gana organiškas dalykas ir labai priklauso nuo įmonės vidinės atmosferos ir kultūros. Jei jis mėgsta savo įmonę, yra įtraukiamas į procesus, jaučia atsakomybę už savo veiksmus, jis bus įsitraukęs. Vis dėlto pradėkime daugiau kalbėti apie įmonės tikslus: kokie jie, ko mes siekiame, kodėl kolegos turi įsitraukti ir dalintis. Pagaliau kodėl jie turėtų to norėti? Įmonėms vertėtų daugiau kalbėtis viduje, būti atviresniems, papasakoti apie planuojamus veiksmus susijusiems kolegoms anksčiau, nei tai paskelbia žiniasklaidai ar savo „Facebook“ naujienų sraute. Taip bus sukuriama pozityvi atmosfera, kuri po truputį įtrauks darbuotoją ir veikiausiai didins jo norą dalintis informacija su savo draugais“, – pasakoja pašnekovė.
 
Nereikia prievartos ir dirbtinumo

Ne visada reikia stengtis įtraukti visus į geros informacijos apie įmonę sklaidą. Ne visi mėgsta aktyviai naudotis socialiniais tinklais, be to, nereikia primesti kitiems taisyklių, dėl kurių darbuotojai jaustųsi nejaukiai ir būtų kaip nors suvaržyti. Svarbiausia čia vėlgi yra pirmiausia pasirūpinti geru įmonės mikroklimatu ir tik tuomet galvoti apie kolegų įtraukimą.
 
„Tikrai ne visada į dalinimąsi verta įtraukti darbuotojus ir tai tikrai nėra privaloma, juk socialiniuose tinkluose ne visi žmonės yra linkę dalintis kiekvienu savo žingsniu ar pasiekimu, kai kurie juos naudoja tik susirašinėjimui ar savo artimų žmonių stebėjimui, tad priversti žmogų pasikeisti ir tapti kitokiam, sukuriant jam taisykles, kurios visiškai nebūtinos, nėra geras sprendimas. Tie, kurie yra aktyvūs, aktyviai dalyvauja įmonės veiklose, turėtų atsiskleisti patys, be jokių papildomų diktatoriškų taisyklių. Jei kolegos apskritai į nieką neįsitraukia, verta pagalvoti, kas su mano įmone yra negerai, o ne bandyti sukurti personažus kolegoms, kurie neegzistuoja“, – pokalbį užbaigia rinkodaros specialistė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai