KAIP VERSLO PRADŽIOJE SUSIDĖLIOTI PRIORITETUS? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Vytautas Vorobjovas. Asmeninio albumo nuotr.
E. prekybos ekspertas Vytautas Vorobjovas, skaitęs pranešimą didžiausioje Lietuvos marketingo asociacijos organizuojamoje konferencijoje „LiMA Day“, tikina, kad kartais pradedantysis e. verslas pamiršta naudingesnes alternatyvas, norėdamas turėti viską iš karto. Anot pranešėjo, svarbu susidėlioti tinkamus prioritetus ir pamažu siekti aukštesnių tikslų.
 
Nebijoti nuomotis

Pranešimo pradžioje pašnekovas įvardijo vieną paprastą tiesą: labai dažnai jaunas verslas mokosi iš verslo grandų, kurie jau turi sukaupę kapitalo, gali lengviau disponuoti pinigais ir plėtoti verslą nebėra taip sudėtinga, kaip pradėjus viską iš pradžių, todėl tikėtina, kad jaunas verslas gaus ne visada jo situaciją atitinkančių patarimų verslo klausimais.
 
„Tokios patirtys yra įdomios, tačiau iš jų mažai ką gali realaus parsivežti namo. Vis dėlto pastebėti tam tikrų niuansų ir pritaikyti juos galima. Įdomiausia tai, kad porą sutiktų tokių žmonių, labai rimtų, milijardines apyvartas generuojančių verslų savininkų, šiuo metu pristato savo naujus produktus ir, net disponuodami didžiulėmis sumomis, renkasi tokius sprendimus ir įrankius, kurie net atrodo nesolidūs tokio lygio verslams. Juk atrodytų, turint tiek pinigų, galima iškart atsidaryti savo e. parduotuvę ir jau tikrai nereikia imti ir nuomotis jos. Tačiau yra bent keli stiprūs prekių ženklai, kurie turi milijonines apyvartas ir vis dar dirba „Shopify“ platformoje“, – atskleidžia pašnekovas.
 
Anot jo, toks sprendimas ne tik pigesnis, mat vos už 30 dolerių per mėnesį galima gauti gerai veikiančią ir gražaus dizaino parduotuvę, bet ir labai patogus.
 
„Ryte susikūrę paskyrą, vakare jūs jau galite turėti nuosavą parduotuvę, net neturėdami e. parduotuvės kūrimo žinių. Ten viskas taip paprasta“, – pasakoja V. Vorobjovas.
 
Pakišti prekę pirkėjui po nosimi

E. prekybos ekspertas teigia, kad verslo pradžioje visų svarbiausia susikoncentruoti ne į gražią e. parduotuvę, brangią įrangą, techninius sprendimus, bet kuo greičiau ir operatyviau parodyti klientui esminį produktą, vaizdžiai tariant, pakišti savo prekę potencialiam klientui po nosimi.
 
„Tai yra esmių esmė. Neišleiskite pinigų didžiulei parduotuvei, bet eikite į elementarų turgelį ir rodykite prekę savo pirkėjui“, – pataria pašnekovas.
 
Pirkite laiką

Bet koks naujas verslas yra ribojamas dviejų resursų: laiko ir pinigų. Naujas verslas pinigų dažniausiai turi mažai, jis operuoja savo laiku. Anot pašnekovo, geriausias sprendimas, kurį gali priimti verslininkas, tai įsigyti papildomo laiko.
 
„Laikas yra baigtinis resursas. Visi jo turime tiek, kiek turime, todėl pradėjus verslą teks laiko nuvogti iš savo šeimos, socialinio gyvenimo, miego ir panašių dalykų. Neinvestuojant laiko naujame versle nieko nebus. Visgi, jeigu turite atliekamų pinigų, geriausias dalykas, kurį aš siūlyčiau įsigyti, yra kitų žmonių laikas. Nedarykite brangių parduotuvių, bet nusipirkite svetimo laiko, ekspertizę, atliekamą tų, kurie daro kažką profesionaliai, arba įrankių, kurie sutaupys jūsų laiko“, – iš patirties kalba pašnekovas.
 
Kioskas Labanore

Dar vienas esminis kriterijus pradėjus e. verslą, pasak V. Vorobjovo, yra žinomumas: „Labai mėgstu šį palyginimą, nes atsidaryti naują verslą internete yra lygiai tas pats, kaip atsidaryti kebabų kioską Labanoro girioje: pavieniai grybautojai jus ras, bet maždaug tuo verslas ir pasibaigs. Labai dažnai pamirštama ir tikimasi, kad paleidus e. parduotuvę įvyks magija, „Google“ robotukai atves krūvą žmonių ir mes pradėsime prekiauti. Liūdniausia šioje situacijoje yra tai, kad srautas, kuris ateis į parduotuvę, nėra nemokamas, už kiekvieną atvestą vartotoją reikia mokėti. Kaip ir realioje parduotuvėje, kurioje mokama už geresnę žemės vietą, kur yra didesnis vartotojų srautas. Absoliučiai taip pat gausite mokėti ir internete, jeigu iškart pradėsite nuo nuosavos parduotuvės steigimo.“
 
Anot pašnekovo, sprendimas yra ir jis kur kas paprastesnis, nei manoma. Visų pirma reikia įsitikinti savo produkto sėkmė ir paklausa.
 
„Kaip vyksta offline prekyba? Jūs, norėdami įsitikinti, kad prekė yra gera, nestatote didžiulio prekybos centro, o visų pirma einate į mugę ar turgelį, kad įvertintumėte savo galimybes. Internete viskas veikia tokiu pat principu. Nereikia kurti e. parduotuvės, neišbandžius kitų pardavimo kanalų“, – neabejoja e. prekybos ekspertas.
 
V. Vorobjovo teigimu, tam gali padėti prekybos platformos, pavyzdžiui, „Amazon“, „Ebay“, „Etsy“. Be to, galima savo produktą pristatyti ypač specifinei rinkai, susirandant panašių pomėgių turinčius žmones ir jų grupes socialiniuose tinkluose, reklamuojant savo prekę įvairiuose specializuotuose forumuose, pagaliau išsinuomojant e. parduotuvę ir tik tada pradedant galvoti apie nuosavos kūrimą.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai