PATARIMAI, KAIP PLĖSTIS Į UŽSIENIO RINKAS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 11 s.
Donatas Gudelis ir Birutė Kaušilaitė. Asmeninio albumo nuotr.
Gyvenant palyginti mažoje šalyje, tokioje kaip Lietuva, kiekvienam verslui kirba mintis ir atsiranda poreikis plėstis toliau, pristatyti savo produkciją užsienio rinkoms. Toks žingsnis verslui gali tapti sėkmingas arba pražūtingas, todėl pasiruošti jam tiesiog būtina. Kaip teisingai susidėlioti prioritetus ir pažinti rinką, į kurią ketinate plėstis, bus atskleista jau spalio 25 d. „Technopolyje“ vyksiančiuose mokymuose „Sėkminga e. komercijos plėtra į užsienio rinkas“.
 
Kiek daugiau nei dviejų valandų trukmės mokymuose Baltijos regiono „Makes You Local“ direktorius, e. komercijos specialistas Donatas Gudelis pateiks praktinių verslo plėtros patarimų, o unikalių veido kaukių linijos „Lecler“ viena iš išradėjų ir kūrėjų Birutė Kaušilaitė pasidalys patirtimi, kaip pasirinko šalis užsienio plėtrai, kaip vyko pasiruošimas, su kokiais sunkumais ar niuansais susidūrė. Keletą svarbiausių dalykų pašnekovai sutiko atskleisti skaitytojams jau dabar.
 
Draugauti su kaimynais

D. Gudelis pasakoja, kad dažniausiai smulkusis verslas plėtrai į užsienį renkasi kaimynines valstybes. Anot jo, tai geras pasirinkimas, mat gretimų valstybių vartotojų kultūra, mentalitetas, įpročiai yra daugmaž panašūs ir tikėtina, kad pasiūlyti savo produkciją gali būti paprasčiau.
 
„Smulkus lietuviškas elektroninis verslas dažniausiai plėtrą̨ pradeda nuo kaimyninių rinkų, tokių kaip Latvija ir Estija. Tokį pasirinkimą̨ ir mes skatiname. Dažniausiai įmonėje plėtra į užsienio rinkas vykdoma pirmą kartą, todėl tai yra gana nauji darbai visai komandai. Plėtra į kaimynines rinkas yra ne tokia rizikinga ir, žinoma, reikia mažesnių investicijų̨. Matome tendenciją, kad įmonės, metus ar dvejus vykdančios veiklą Baltijos šalyse, toliau tęsia plėtrą̨ į Skandinavijos, Vokietijos, Anglijos, Prancūzijos rinkas“, – atskleidžia pašnekovas.
 
Savo verslo plėtrą į Angliją pradėjusi B. Kaušilaitė teigia, kad ne visada viskas vyksta pagal planą ir kartais, pasitaikius tinkamai progai, tenka rinktis tolimesnę rinką negu kaimyninės šalys. Pasak jos, labai svarbu įsivertinti galimybes ir pastebėti perspektyvas tinkamu laiku.
 
„Kartais net sunku logiškai paaiškinti, kodėl nutinka vienas ar kitas dalykas. Šiuo atveju taip sukrito kortos: mes susiradome partnerę Anglijoje ir pradėjome aktyviai dirbti. Latvija ir Estija visada buvo mintyse, kad dirbame ten, bet tik dabar atėjo tinkamas laikas“, – pasakoja B. Kaušilaitė, šiuo metu savo verslą plėtojanti jau keturiose rinkose.
 
Judėti pamažu

D. Gudelis tikina, kad dažniausios verslininkų klaidos planuojant savo plėtrą yra netinkamas biudžeto planavimas, partnerių pasirinkimas, ydingas požiūris, kad verslininkas viską moka pats. Be to, labai dažnai neskiriama pakankamai laiko vienam projektui. Tam pritaria ir B. Kaušilaitė, pabrėždama, kad dažnai norima įsiveržti į kelias rinkas iš karto, neįvertinus pavojų ir galimybių.
 „Problemų kyla jau atidarius parduotuvę, kai atsiranda nesuplanuotų iššūkių̨, nenumatytų išlaidų ar negaunama planuotų pardavimų.“
B. Kaušilaitė.
„Daryti reikėtų viską po truputį, išsirinkti šalį, kurioje matote didžiausią potencialą ir galimybių savo produktui, turite pakankamai pajėgų, jokiu būdu nepulti visur, nes penkiais apelsinais iš karto nepažongliruosi“, – įsitikinusi pašnekovė.
 
D. Gudelis pataria įsivertinti ne tik galimybes, bet ir tai, kiek laiko galėsite skirti verslo plėtros klausimams: „Turbūt sunkiausia yra nesustoti viduryje kelio. Techniškai galima atlikti viską, tam problemų̨ dažniausiai nekyla. Problemų kyla jau atidarius parduotuvę, kai atsiranda nesuplanuotų iššūkių̨, nenumatytų išlaidų ar negaunama planuotų pardavimų. Pirmieji šeši mėnesiai po parduotuvės atidarymo yra patys svarbiausi.“
 
Analizuoti konkurentus

Einant į naują rinką, svarbu aiškiai įsivardyti, kokie žaidėjai joje jau veikia, kokia jų pozicija ir ar atnešama nauja prekė arba paslauga bus pajėgi lygiavertiškai konkuruoti.
 
„Prieš pradedant svarbu suprasti, su kuo turėsite konkuruoti. Susiraskite penkis didžiausius konkurentus (paprastai jie būna aukščiausiose „Google“ pozicijose; ieškokite jų̨ ne pagal įmonės dydį, o pagal matomumą̨) ir atidžiai juos išanalizuokite. Nuo prekių̨ asortimento ir jų̨ kainų̨, pristatymo ir gražinimo sąlygų̨ iki aptarnavimo po pardavimo. Tai leis suprasti, su kuo teks konkuruoti ir kaip turite paruošti savo e. parduotuvę lokalizacijos metu“, – pataria pašnekovas.
 
Ne mažiau svarbu įsitikinti, ar siūlomų prekių tikrai reikia tos šalies vartotojams. Kartais sėkmingam startui sutrukdo skirtingi įpročiai, kitoks mentalitetas. „Pavyzdžiui, jei prekiaujate vaikiškais drabužėliais, tokių prekių̨ stilius gali skirtis tarp Lietuvos ir Švedijos“, – pasakoja D. Gudelis.
 
Be to, ne mažiau svarbus ir finansinis aspektas. Anot pašnekovo, būtina įsivertinti galimybes investuoti į savo verslo plėtrą užsienio rinkose. „Įsitikinkite, kad turite reikiamą biudžetą̨ tokiam projektui. Pasiruošimas ir lokalizacija yra tik pirmieji darbai, tačiau turite įsivertinti pirmų šešių mėnesių rinkodaros, klientų aptarnavimo, siuntimo ir panašias išlaidas“, – pabrėžia ekspertas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai