ATSKLEISTI DIDŽIAUSI NAUJŲJŲ TECHNOLOGIJŲ PAVOJAI (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 13 s.
Gintautas Kučas, Andrius Ivanauskas, Aldona Savičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.
Naujosios technologijos, „blockchain“, kriptovaliutos vis dar tarsi laukiniai vakarai, kai kalbama apie mokesčių bazę, teisinę sistemą ir net rinkodaros iššūkius. Daug kas paremta spėjimais, interpretacijomis bei bandymais, todėl didžiausioje konferencijoje „The Grand Founders' Day“ bus siekiama bent dalį nežinomųjų paversti aiškiais.
 

Praėjusiais metais didžiulio pasisekimo sulaukęs renginys šiemet orientuotas į ypač aktualią verslo tematiką – finansų pritraukimą tradiciniais ir inovatyviais būdais. Visgi labiausiai startuolių smalsumą žadina inovatyvūs metodai, kurie, pasak renginio pranešėjų, gali būti labai sėkmingi, tačiau šiek tiek rizikingi.
 
Daug spėjimų

Įmonės „Ernst & Young Baltic“ vyresnioji mokesčių specialistė Aldona Savičiūtė pastebi, kad prieštaringų nuomonių kriptovaliutų klausimu yra nemažai, todėl startuolis, prieš paleisdamas savo kriptovaliutą, turėtų labai įdėmiai išanalizuoti visus tykančius pavojus.
 
„Šiuo metu galiojančiuose mokesčių teisės aktuose nėra apibrėžta, kas yra kriptovaliuta ir žetonas, taip pat nėra nuostatų, reguliuojančių apmokestinimo režimą pirminio žetonų platinimo metu. Tai reiškia, kad mokestinės pasekmės tokiais atvejais nustatomos pagal bendruosius mokesčių įstatymų principus ir jų interpretacijas, o mokesčių mokėtojas ir Valstybinė mokesčių inspekcija juos interpretuoti gali skirtingai. Reikia paminėti, kad Valstybinė mokesčių inspekcija yra išleidusi paaiškinimą bei išdėsčiusi savo poziciją tam tikrais atvejais“, – aiškina pašnekovė.
 
Visgi, jos teigimu, nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia, todėl platinant žetonus mokestinės prievolės vienareikšmiškai bus taikomos.
 
„Kas tikrai akivaizdu, kad platinant žetonus mokestinės prievolės bei pajamų apmokestinimo momentas gali labai skirtis, atsižvelgiant į žetonų suteikiamas teises. Tam tikrais atvejais mokestinių pasekmių gali kilti, net jei žetonų platinimą vykdo ne Lietuvos įmonė ar gyventojas, o jų kontroliuojama užsienio įmonė. Todėl, siekiant apsisaugoti nuo nemalonių staigmenų, dar prieš išleidžiant žetonus reikėtų išsiaiškinti visas galimas mokestines pasekmes“, – pataria A. Savičiūtė.
 
Sudėtinga paversti pinigais

Advokatų kontoros „Glimstedt“ partneris Andrius Ivanauskas į kriptovaliutų keliamus pavojus žvelgia kiek iš kitos perspektyvos. Pasak jo, didžiausių sunkumų verslui gali kilti norint išsigryninti pinigus, gautus pasitelkus žetonus.
 
„Kalbant konkrečiai, ICO šalys dažniausiai turės sunkumų, siekdamos išsikeisti kriptovaliutas į įprastus pinigus, nes pinigų plovimo prevencijos reikalavimai yra sunkiai suderinami su kriptovaliutų anonimiškumu. Vis dėlto, žvelgiant bendriau, pagrindinis teisinis iššūkis yra prospekto reikalavimas, leidžiant kriptovaliutas, kurios iš principo yra vertybiniai popieriai. Šis reikalavimas nėra giliai įsisąmonintas ICO bendruomenėje, todėl didieji susidūrimai su teisėsauga dar laukia ateityje“, – įsitikinęs pašnekovas.
 
Nesivaikyti madų

Dar viena sritis, kurią neišvengiamai paveiks kriptovaliutos ir visa „blockchain“ technologija, yra rinkodara. Pasak Lietuvos marketingo asociacijos „Blockchain“ marketingo grupės vadovo Gintauto Kučo, rinkodaros srityje naujosios technologijos atneš labai daug įdomių galimybių, tačiau tradiciniam verslui vaikytis mados kol kas gali būti per brangu.
 „Dažniausiai tai reikš vertės inovaciją, inovatyvius sprendimus, galbūt inovatyvius verslo modelius, t. y. jau būtų ne tik nauda konkrečiam verslui, o naujo tarptautinio verslo pradžia.“
G. Kučas.
„Tradiciniams verslams skubėti panaudoti „blockchain“ technologiją vien dėl panaudojimo ar todėl, kad visuomenė apie tai kalba, neverta. Ateityje, kai bus sukurti specializuoti „blockchain“ technologija pagrįsti produktai ir paslaugos, gali atsirasti labai naudingų įrankių. Nauji įrankiai ateityje suteiks ir naujų galimybių, pavyzdžiui, leis lengviau išnaudoti mažuosius nuomonės formuotojus kaip komunikacijos, įtraukimo kanalą, leis padidinti vartotojų įsitraukimą žaidimizacijos priemonėmis“, – tikina pašnekovas.
 
Vis dėlto, pasak specialisto, jeigu verslas orientuotas į inovacijas, pamąstyti apie „blockchain“ technologijos taikymą išties verta.
 
„Verslai, kurių tikslinės auditorijos didelė dalis yra novatoriai, inovacijų mėgėjai, galėtų svarstyti, pavyzdžiui, įdiegti atsiskaitymus kriptovaliuta. Tačiau reikėtų suprasti, kad toks atsiskaitymo būdas nebus masinis. Šiandien investicijos į „blockchain“ technologiją yra brangios, išnaudoti verta tik tiems verslams, kurie galėtų smarkiai padidinti vertę savo vartotojams ilguoju laikotarpiu. Dažniausiai tai reikš vertės inovaciją, inovatyvius sprendimus, galbūt inovatyvius verslo modelius, t. y. jau būtų ne tik nauda konkrečiam verslui, o naujo tarptautinio verslo pradžia“, – atskleidžia G. Kučas.
 
Surinkta profesionalų komanda

The Grand Founders' Day“ sukvies dalyvius į modernias Socialinių mokslų kolegijos erdves jau lapkričio 15 dieną. Čia savo patirtimi dalysis tie, kurie kasdienėje veikloje prisiliečia prie naujųjų technologijų, mokesčių, teisės, rinkodaros ir investavimo klausimų. Penkiolika pranešėjų pasirengę atskleisti savo įžvalgas, patarti ir padėti startuolių bendruomenei augti dar sparčiau.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai