STARTUOTI „AMAZON“ PLATFORMOJE REIKIA 5 TŪKST. EURŲ (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 21 s.
dr. Žydrūnas Stankevičius. BFL/Gedmanto Kropio nuotr.
Prekybos milžinės „Amazon“ užvaldymas, ko gero, daugelio verslų siekiamybė, mat, įsitvirtinus šioje platformoje, atsiveria didžiulės prekybos galimybės. Visgi, norint pasisekimo, svarbu įsisąmoninti būtinus žingsnius, kuriuos atskleidžia „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius, nuo 2014 m. profesionaliai plėtojantis pardavimus platformoje „Amazon“ keliasdešimt unikalių produktų bei jau pardavęs produktų už beveik 5 mln. eurų.
 
Ieškoti, kas populiaru

Anot pašnekovo, pagrindinis žingsnis, pradedant prekiauti „Amazon“, yra ne siūlyti savo prekę rinkai, o išsiaiškinti, ko pati rinka nori.
 
„Amazon“ yra turbūt pats geriausias analizės įrankis. Jo prekių reitingavimo sistema, priskirianti kiekvienam parduodamam produktui BSR (Best Seller Rating) vienoje iš pagrindinių „Amazon“ prekių kategorijų, yra kaip atversta knyga, kurioje parašyta, kiek to produkto vienetų parduodama per dieną, savaitę, mėnesį. Kas moka skaityti tą knygą, gali nesunkiai rasti populiarius produktus, sužinoti konkurencijos lygį ir savo analogiško produkto pardavimo galimybes“, – atskleidžia dr. Ž. Stankevičius.
 
Be to, jis įsitikinęs, kad platformoje „Amazon“ inovatyvių išradimų siūlyti nebūtina. Geriausiai parduodama tai, kas jau ir iki šiol sukasi rinkoje.
 
„Tais laimingais atvejais, kai tavo jau turimas produktas turi gerai parduodamų analogų „Amazon“, jis tikrai tinka ten būti. Visais kitais atvejais geriau ieškoti naujo gero, populiaraus produkto gamintojo, kas visai nėra sunku. O vertinimo kriterijai gana paprasti: a) kaina ant lentynos – ne mažiau kaip 20 eurų; b) galimybė naudoti savo prekių ženklą; c) kainos santykis su savikaina – ne mažiau kaip 4:1; d) produktas nepriklauso labai konkurencingai kategorijai (sveikata, grožis, elektronika it pan.) – čia labiau skirta pradedantiesiems; e) lengvi ir mažų matmenų produktai supaprastina logistiką, bet dideliems ir sunkiems mažesnė konkurencija; f) gana didelis produkto poreikis „Amazon“, bet ne per daug didelė analogiškų produktų konkurencija – šiuos dalykus galima išskaityti toje atverstoje knygoje“, – subtilybes atskleidžia pašnekovas.
 
Pasiruošti psichologiškai

Didžiausia klaida startuojant yra netinkamai parinktas produktas, tad, jeigu to pavyks išvengti, pašnekovas teigia, kad tolesniam startui pakaks vien didelio noro ir atkaklumo.
„Be to, pinigų startui reikėtų bent 5 tūkst. eurų, sėkmės ir greito pardavimų augimo atveju jų reikės daugiau“
dr. Ž. Stankevičius.
„Startui užtenka didelio noro mokytis ir veikti, nepasiduoti iškilus pirmiems sunkumams, sugebėjimo prisitaikyti prie labai nestabilios verslo aplinkos. Psichologinis pasiruošimas ir atkaklumas yra vieni esminių kriterijų, leidžiančių sėkmingai veikti šioje srityje“, – sako pašnekovas.
 
Visgi dr. Ž. Stankevičius išvardija ir keletą startui būtinų atributų: „Galima registruoti individualią veiklą, bet patartina iš karto kurti įmonę: MB, UAB. Turėti banko sąskaitą, kreditinę kortelę. Be to, pinigų startui reikėtų bent 5 tūkst. eurų, sėkmės ir greito pardavimų augimo atveju jų reikės daugiau“, – atskleidžia.
 
Turėti kokių nors išankstinių specifinių žinių, pasak pašnekovo, nėra būtina, tačiau rinkodaros, dizaino, verslo vadybos įgūdžiai visuomet yra pravartūs.
 
Dažniausios klaidos

Be jau minėtos neteisingos prekės pasirinkimo klaidos, pradedantieji „Amazon“ padaro dar keletą jų. „Dar viena klaida – bandymas parduoti tai, kas po ranka papuola ar pačiam atrodo tinkama, eksperimentuoti neišmokus pačių „Amazon“ pradmenų. Tai primena bandymus spręsti dvyliktos klasės uždavinius, neišmokus daugybos lentelės. Tikrai verta skirti keletą dienų, o geriausia net savaičių „Amazon“ pradmenų studijoms, nešvaistant laiko, pinigų ir kitų resursų tuštiems eksperimentams“, – pataria pašnekovas.
 
Posakis „kas per daug – nesveika“ puikiai tinka ir darbui su „Amazon“, mat, pašnekovo teigimu, yra dar dvi klaidų rūšys. Pirmoji – per mažas dėmesys produktui, o antroji – per didelis susitelkimas į produktą.
 
„Kita klaida yra nesusikoncentravimas į svarbiausią dalyką – produkto pasirinkimą, bet studijavimas antrinių dalykų: tinkamiausio įmonės statuso, banko pasirinkimo, valiutų konversijų įrankio ir t. t. Dar viena daroma klaida – per didelis ir gilus analizavimas, negalėjimas niekaip išsirinkti produkto, vadinamoji „paralysis by analysis“. Bet koks produktas visada geriau negu jokio produkto“, – šypsosi „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis.
 
Linki mokytis

Paklaustas, kokį svarbiausią patarimą duotų pradedantiesiems darbą su „Amazon“, pašnekovas nedvejoja, kad tai būtų kantrybė ir nuolatinis žinių atnaujinimas.
 
„Tiems, kas jau pradėjo, palinkėčiau kantrybės, psichologinio atsparumo – bus tikrai daug netikėtų ir ne visada malonių situacijų. Ir kuo daugiau mokytis iš kursų, knygų, mokymų, dalyvauti bendraminčių grupėje – „Amazon“ atveju yra „Facebook“ grupė „FBA Lietuva“, turinti jau daugiau nei 1 tūkst. narių. Taip pat pačiam eksperimentuoti, daryti kuo greičiau ir kuo daugiau klaidų – tai efektyviausias mokymosi būdas“, – tikina pašnekovas.
 
Pirmuosius žingsnius mokantis bus galima padėti jau gruodžio 4 d. „BZN start“ organizuojamuose „Amazon“ mokymuose, kuriuose patirtimi dalysis net trys pranešėjai praktikai. Prie savo įžvalgas pateikusio dr. Ž. Stankevičiaus dar prisijungs „Amazon“ paskyrų administratorius, konsultantas Klaidas Šiuipys bei 300 tūkst. dolerių apyvartą pasiekęs, o netrukus pardavimus padvigubinęs Robertas Jackus.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai