ATSKLEIDĖ ESMINES PREKYBOS PLATFORMOJE „AMAZON“ KLAIDAS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 27 s.
Robertas Jackus. Asmeninio albumo nuotr.
Prekybos milžinė „Amazon“ dažnam verslininkui atrodo tarsi neregėtų galimybių erdvė. Geriausia tai, kad, norint sulaukti sėkmės šioje platformoje, nebūtina net turėti savo sukurto produkto. Tereikia gerai išmanyti tokios prekybos paslaptis ir išvengti klaidų, kurias vardija prekybos „Amazon“ specialistas Robertas Jackus, sulaukęs šioje platformoje daugiau nei 600 tūkst. JAV dolerių metinės apyvartos. Savo patirtimi Robertas dalinsis ir artėjančiuose „Amazon” mokymuose.
 
Rasti savo pašaukimą

Norint prekiauti platformoje „Amazon“, dažnai net nereikia nuosavo produkto. Pašnekovas įsitikinęs, kad svarbiausia atrasti tokią veiklos kryptį, kuri yra artimiausia ir gali būti sėkminga.
 
„Žvelgiant iš pradedančiojo prekiauti „Amazon“ pozicijos, reikėtų paklausti savęs, kokius įgūdžius, ankstesnę patirtį turiu, kokią riziką galiu prisiimti. Juk ne visi kepėjai gali būti kepyklų vadovais ir ne visi kepyklų vadovai gali iškepti skanias bandeles. Skiriasi dėlionės ir detalių skaičius. Jei turi pardavimo patirties, drąsu bendrauti telefonu ir gali parduoti savo siūlomas paslaugas (nes siūlai gamintojui ar prekių ženklui paslaugą pardavinėti jų prekes sėkmingiau, nei dabar parduoda esami pardavėjai ir (arba) pats gamintojas), gali greitai ir sėkmingai didinti prekybos apimtis investuodamas kapitalą į likvidžias prekes (t. y. prisiimti mažą riziką, nes kilus problemų galėsi jas tiesiog išparduoti) ir neinvestuodamas laiko bei lėšų į produkto rinkodarą“, – atskleidžia pašnekovas.
 
R. Jackaus teigimu, sukurti nuosavą produktą ir jį paleisti rinkoje yra kur kas sudėtingiau: „Nuosavo produkto kūrimas daug daugiau detalių sujungia į vieną visumą, reikia daugiau savybių, prisiimi didesnę riziką investuojant į prekių kiekį, kurį tikiesi parduoti. Visgi nėra vieno atsakymo, kuris variantas bus naudingesnis. Priklauso nuo to, ką ir kaip skaičiuosime kaip naudingumą.“
 
Neišsigąsti pirmojo „ne“
„Gausite šimtus „ne“ arba jokio atsakymo (kontaktuokite vėl) ir vis gausite po vieną „taip“, o tada išpildykite savo duotus pažadus ir verslas suksis.“
R. Jackus.
Dažna norinčiųjų prekiauti „Amazon“ daroma klaida – veiklos nutraukimas, išgirdus vos keletą neigiamų atsakymų iš potencialių tiekėjų. Pasak R. Jackaus, nors „Amazon“ rinka yra pirkėjai, norėdami pradėti didmeninę prekybą šioje platformoje, turėsite suvokti, kad jūsų klientai yra tie, kurių prekes perparduosite. Žinoma, stebėti vartotojų rinką, domėtis tendencijomis yra gyvybiškai svarbu jau vien tam, kad būtų galima nuspręsti, kokios prekės bus sėkmingiausiai perparduodamos.
 
„Nuolat vykdykite prekių paiešką ir nuosekliai kontaktuokite su tiekėjais. Gausite šimtus „ne“ arba jokio atsakymo (kontaktuokite vėl) ir vis gausite po vieną „taip“, o tada išpildykite savo duotus pažadus ir verslas suksis. Ir atsiminkite, kad jūsų pagrindinis klientas yra gamintojas ar prekių ženklas, o ne „Amazon“ pirkėjai. Jūsų verslas – parduoti savo paslaugas gamintojams“, – esminį skirtumą pabrėžia pašnekovas.
 
Pagrindinės klaidos

Remdamasis patirtimi ir platformos „Amazon“ analize, R. Jackus išskiria penkias esmines klaidas, kurias dažnai daro į didmeninę prekybą šioje platformoje žengiantys pradedantieji.
 
„Visų pirma, dauguma prekių, kurias įkelia perpardavinėtojai, turi labai mažai informacijos apie pačią prekę arba ta informacija bendrinė, todėl prekė nusėda kažkur giliai. Prie to prisideda ir netinkamai parinkta vaizdinė medžiaga. Per mažos ar prastos kokybės nuotraukos – antroji dažnai pasitaikanti ir svarbi klaida“, – sako pašnekovas.
 
Jo teigimu, šioje platformoje kiekvienas veiksmas turi atoveiksmį, todėl trečiąja klaida gali būti įvardijama informacijos apie skirtingas produkto variacijas trūkumas, kuris savo ruožtu sukelia blogų prekės įvertinimų, atsiliepimų bangą ir padidina prekės grąžinimo tikimybę. Jeigu prekių ženklas netinkamai reaguoja į vartotojų atsiliepimus ar skundus, jis padaro dar vieną lemiamą klaidą „Amazon“ prekyboje. Klientų nusiskundimai ir nepasitenkinimas, anot pašnekovo, gali virsti neigiamais įvertinimais, kurie kenkia tolesnei prekybai.
 
„Pagaliau penktoji dažnai pasitaikanti klaida – netyčia ar iš nežinojimo gaunami baudos taškai. Jų „Amazon“ pardavėjas gauna, kai naudojami draudžiami žodžiai, kitų prekės ženklų pavadinimai, todėl prekės kortelė gauna baudos taškų ir reitinguojama žemiau paieškos rezultatuose“, – atskleidžia R. Jackus.
 
Rekomenduoja gerai apskaičiuoti

Pradedant perpardavinėtojo darbą platformoje „Amazon“, specialistas pataria gerai susiskaičiuoti visas galimas išlaidas ir įvertinti rizikas, o tik tuomet nuspręsti, ar verta imtis darbo su tam tikrų prekių pozicijomis ir kokią kainodarą joms taikyti.
 
„Pirmiausia siūlyčiau suskaičiuoti visas sąnaudas: prekės savikaina, siuntimo išlaidos, muitai, išmuitinimo procedūros, banko mokesčiai, prekių paruošimas pagal „Amazon“ reikalavimus, pristatymas į „Amazon“ sandėlius arba klientams tiesiogiai, prekės pardavimo mokesčiai „Amazon“, PVM. Tuomet svarbu įvertinti konkurentų, besivaržančių dėl „Buy Box“, kainas. Dar reikia iš kainos atimti PVM ir kitas išlaidas. Jei lieka pelno ir jo rodiklis patenkinamas, darom užsakymą, jei ne, tikrinam kitą prekę“, – konkretizuoja R. Jackus.
 
Daug domėtis ir mokytis

Prekybai „Amazon“ reikia specifinių žinių, jeigu norima, kad ji vyktų sklandžiai. Dar daugiau praktinių patarimų ir gyvenimo patirties R. Jackus pateiks gruodžio 4 d. „BZN start“ organizuojamuose mokymuose. „Technopolio Gama“ konferencijų salėje vyksiančiame renginyje patarimais drauge su juo dalysis dar du ne mažiau patyrę „Amazon“ verslininkai: „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius ir „Amazon“ paskyrų administratorius, konsultantas Klaidas Šiuipys. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai