KAIP TAPTI „AMAZON“ MILIJONIERIUMI? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 10 s.
Klaidas Šiuipys. Asmeninio albumo nuotr.
Savo didybe ir visapusiškumu viliojanti prekybos milžinė „Amazon“ gali būti puiki verslo niša, tačiau svarbu suvokti, kad šioje srityje reikia didžiulio įdirbio. „Amazon“ paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys tikina: „Prekyba „Amazon“ nėra greiti pinigai, tai nėra būdas tapti milijonieriumi per naktį, o prieš pradedant svarbiausia atlikti namų darbus.“ Apie „Amazon” suptilybes Klaidas dalinsis ir organizuojamuose mokymuose.
 
Pasiruošimo žingsniai

Norintiesiems sulaukti išsvajotų milijonų internetinėje prekyboje K. Šiuipys pataria nepuoselėti tuščių vilčių, kad viskas nutiks savaime. Vis dėlto, pašnekovo teigimu, sunkus darbas, bemiegės naktys ir nuolatinis mokymasis atsiperka su kaupu.
 
„Prieš pradedant veiklą, labai svarbu domėtis prekyba platformoje „Amazon“, skaityti „Facebook“ grupių įrašus (pavyzdžiui, „FBA Lietuva“, „MySilentTeam.com“ ir kt.), įsigyti „Amazon“ mokymus („Amazing.com“ arba PAC), peržiūrėti „Amazon Seller University“ vaizdo medžiagą. Visgi svarbu ir neužstrigti planavimo, mokymosi fazėje, nes galite ilgam ten ir likti“, – pataria pašnekovas.
 
Pasiruošimas priklauso dar ir nuo to, kokį prekybos būdą pasirinksite: „Jeigu planuojate prekiauti savo sukurto prekių ženklo produkcija, 50 proc. sėkmės yra tinkamas produkto pasirinkimas. Tačiau yra ir kitas variantas – galima pradėti prekybą keletu produktų (bet kokių prekių ženklų), perkant juos urmine kaina ir parduodant platformoje „Amazon“. Taip galite pradėti verslą su mažesnėmis investicijomis ir rizika jas prarasti. Siūlyčiau rinktis šį būdą pradedantiesiems.“
 
Suprasti algoritmus

Prekyba platformoje „Amazon“ sukasi ratu: kuo daugiau prekių parduodama, tuo aukštesnėje pozicijoje ji atsiranda ir tuo daugiau pirkėjų ją pamato bei vėl perka. Todėl, norint užsitikrinti pirkimą ir matomumą, pasak K. Šiuipio, būtina tinkamai pristatyti savo prekę.
 „Rekomenduoju produkto prekybą pradėti antradienį arba trečiadienį vakare (vietinės rinkos laiku). Būtent tada daugiausia pirkėjų lankosi platformoje „Amazon“, yra geros nuotaikos ir pasiruošę pirkti.“
K. Šiuipys.
„Logiškas ir svarbiausius raktinius žodžius turintis pavadinimas, išraiškingos ir geros kokybės nuotraukos, akį traukiantys teiginiai ir sąžiningas aprašymas. Būtent tinkamai sukurta prekės kortelė ir lemia, ar ją atsidaręs klientas nupirks jūsų prekę, ar ieškos kitos. Kad ir kokį didelį klientų srautą jūsų produktas pritrauks, pardavimai bus tikrai nedideli, jei prekės kortelė nebus tinkama“, – teigia pašnekovas.
 
Sutvarkius prekės aprašo duomenis, reikėtų nepamiršti ir perkamos reklamos. Be jos kelias „Amazon“ bus išties sudėtingas. Be to, iš savo patirties šioje rinkoje K. Šiuipys įsitikino – svarbus netgi kampanijos starto laikas.
 
„Aš savo klientams rekomenduoju produkto prekybą pradėti antradienį arba trečiadienį vakare (vietinės rinkos laiku). Būtent tada daugiausia pirkėjų lankosi platformoje „Amazon“, yra geros nuotaikos ir pasiruošę pirkti. Visgi pripažinkime, juk dauguma mūsų nemėgsta pirmadienių“, – šypteli ekspertas.
 
Du starto scenarijai

Paklaustas, kokiam startui turėtų pasiruošti pradedantieji platformoje „Amazon“, K. Šiuipys atskleidžia, kad yra tik du keliai: pirmasis – kad prekių niekas nepirks, o antrasis – kad jos bus išparduotos greičiau, nei tikėtasi.
 
„Abi šios situacijos yra savaip blogos. Pirma, manau, savaime aišku. Antra, kai jūs parduosite visas prekes, jūsų prekybos pardavimo reitingas (angl. sales rank) pradės kristi žemyn, o atgal pakilti reikės didesnių investicijų bei pastangų. Svarbu tinkamai planuotis verslą ir būtinai pasilikti apyvartinio kapitalo. „Amazon“ pinigus už parduotas prekes pardavėjui perveda kas dvi ar tris savaites. Jeigu produkto prekybos startas buvo sėkmingas, jūs, dar negavę pinigų už parduotas prekes, turėsite jas pirkti ir siųsti į „Amazon“ sandėlius“, – dėsto pašnekovas.
 
Pirmosios klaidos jau registruojantis

Ilgai su „Amazon“ klientais dirbantis K. Šiuipys surinko visą sąrašą klaidų, kurias dažnai daro pradedantieji.
 
„Pirmosios klaidos atsiranda jau startiniame etape – „Amazon“ paskyros registravimo metu. Registruojantis svarbu įdėmiai perskaityti „Amazon“ reikalavimus. Visi jūsų pateikiami duomenys (adresai, vardas, įmonės pavadinimas ir t. t.) turi 1:1 sutapti su nurodytais dokumentuose, kuriuos pateikiate „Amazon“. Neretai pasitaiko atvejų, kai pavyksta užsiregistruoti platformoje „Amazon“ su netvarkingais dokumentais, o po kurio laiko „Amazon“ tiesiog uždaro jūsų paskyrą be jokio paaiškinimo. Kartais paskyros atrakinimas gali užtrukti gana ilgai. Bendraudami su „Amazon“ pardavėjų aptarnavimo atstovu, neskubinkite jo, laukite atsakymo bent savaitę. Jei atsakymo negavote, tada skambinkite. Stenkitės viską išsiaiškinti vienu skambučiu“, – praktinius patarimus dalija pašnekovas.
 
Kita dažna ir akis badanti klaida – pardavėjų noras sutaupyti verčiant tekstus į kitą kalbą. Svarbu įsidėmėti, kad prekės pristatymas yra jūsų vizitinė kortelė, kuri privalo būti nepriekaištinga.
 
„Geriausia praktika – samdyti tekstų kūrėją, idealiu atveju rašantį gimtąja kalba, kuris moka ir žino, kaip tinkamai kurti prekės kortelės turinį platformai „Amazon“. Analogiška klaida daroma ir parenkant nuotraukas. Dažnu atveju pačių darytos nuotraukos yra prastos kokybės. Tad tikrai verta sumokėti profesionalui už kokybiškas parduodamų produktų nuotraukas“, – įsitikinęs K. Šiuipys.
 
Visgi didžiausia klaida, apsunkinanti pačių pardavėjų gyvenimą, yra netvarka tarp prekių: „Turbūt žinote tą jausmą, kai norite valgyti, o negalite rasti švarios lėkštes. Kaip virtuvėje, taip ir versle, laikykitės tvarkos ir švaros. Susikurkite savo prekių kodavimo sistemą ir naudokite jums duodamais SKU (angl. stock keeping unit) kodais. Sisteminkite produktų grupes ir reklamos kampanijų pavadinimus, naudokite tvarkingą ir aiškią katalogų sistemą ir t. t.“
 
Daugiausia darbo pradiniame etape

Darbo su „Amazon“ pradžioje, pasak pašnekovo, bus daugiausia, o vėliau, tinkamai paskirsčius veiklas ir optimizavus procesus, veiklą reikės tik prižiūrėti ir svarstyti apie tolesnę plėtrą.
 
„Po kelių mėnesių darbo, kai produktai jau bus prekyboje, reikės tinkamai optimizuoti reklamos kampanijas. Reklamas optimizuoti reikėtų kartą per savaitę arba rečiau, pagal poreikį. Naudojantis programiniais įrankiais, galima sutaupyti nemažai laiko. Vieni įrankiai stebi jūsų prekių korteles ir perspėja apie konkurentų bandymus pardavinėti savo prekes jūsų sukurtoje kortelėje (angl. hijacker). Kiti stebi raktinių žodžių reitingavimą ir t. t. Verta retkarčiais peržiūrėti atsiliepimus apie jūsų produktus ir apie jus, kaip pardavėją. Perskaitę atsiliepimus, turėtumėte tinkamai į juos reaguoti: atsakyti, komentuoti, jei reikia, bandyti panaikinti, pavyzdžiui, neigiamą komentarą. Svarbiausias dalykas – tai jūsų įmonės apskaita. Ji gali užimti nemažai laiko, jei darysite ją patys, – sako K. Šiuipys ir pataria atėjus laikui nebijoti dalies darbų perleisti kitiems asmenims: – Sau pasilikite tik tuos darbus, kurių negali atlikti niekas kitas, t. y. būtent verslo plėtra. Ieškokite naujų produktų, naujų galimybių, dalyvaukite parodose, seminaruose ir nuolat domėkitės bei tobulėkite.“

Šiomis ir dar svarbesnėmis įžvalgomis K. Šiuipys drauge su „Amazon“ sritį puikiai išmanančiais dr. Žydrūnu Stankevičiumi ir Robertu Jackumi dalysis „BZN start“ organizuojamuose mokymuose „Technopolio Gama“ konferencijų salėje.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai