SOCIALINIŲ TINKLŲ REKLAMŲ BUMAS VIS DAR TĘSIASI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 55 s.
Jarūnė Narkevičiūtė Asmeninio albumo nuotr.
Nors prognozuojama, kad socialinių tinklų reklamas artimiausiu metu išstums kiti viešinimosi būdai, statistika demonstruoja besitęsiantį reklamos socialiniuose tinkluose populiarumą.
 
Pagal naujausią interneto reklamos pajamų apžvalgą, Jungtinėse Amerikos Valstijose reklama socialiniuose tinkluose per pirmąją šių metų pusę pasiekė daugiau nei 13 mlrd. dolerių pajamas ir tai yra 38 proc. daugiau nei 2017 metais. Socialiniuose tinkluose transliuojama reklama sudaro beveik trečdalį visos internete pateikiamos reklamos. Palyginti su 2012 m., šie skaičiai smarkiai pasikeitė, nes anuomet reklama socialiniuose tinkluose siekė vos 8 proc. visos reklamos rinkos, o per visus metus sudarė vos 2,9 mlrd. pajamų.
 


Suprasti skirtumus

Akivaizdu, kad socialinių tinklų reklama vis dar paveiki ir reikalinga, tačiau svarbu suprasti esminius skirtumus nuo tradicinių reklamos būdų ir gebėti pasirinkti tuos socialinės žiniasklaidos kanalus, kuriuose reklama bus pastebėta geriausiai. Pasak skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovės Jarūnės Narkevičiūtės, socialinių tinklų reklamai užgesimas tikrai negresia, bet vis dar trūksta gebėjimų ja tinkamai naudotis.
 
„Socialiniai tinklai iš esmės reklamos kampanijų nepakeitė, tačiau leido reklamas adaptuoti skirtinguose kanaluose. Deja, tačiau tai vyksta vis dar teoriniu lygmeniu. Pavyzdžiui, jeigu kuriama reklama televizijai ar lauko stendams, tuomet prekių ženklas socialiniuose tinkluose ją traktuoja kaip analogišką ir pritaikomą, todėl paskelbia kelis vienodus įrašus socialiniame tinkle „Facebook“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.
 
Jai antrinantis įmonės „Socialus marketingas“ Reklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis (nuotr. kairėje) pabrėžia, kad kiekvienam kanalui būtina pritaikyti tinkamą reklamos formatą. Ne išimtis ir socialiniai tinklai, kuriems reikia vis didesnio pritaikymo mobiliesiems įrenginiams, įtraukiančio vizualinio turinio, vaizdo įrašų.
 
„Pirmiausia reikėtų kurti vaizdo turinį, kuris yra ne ilgesnis nei 15–20 sekundžių. Svarbu pridėti subtitrus, nes dauguma vartotojų įrašus žiūri be garso. Antra naudinga taisyklė – orientuotis į 9:16 matmenų vertikalų vaizdo įrašų ar nuotraukų formatą. Jeigu kuriate žodinį tekstą, labai svarbu nepamiršti, kad jis turi būti trumpas ir aiškus, siekti 200–300 ženklų“, – patirtimi dalijasi E. Petručionis.
 
Nepamainoma, jei naudojama tinkamai

Pasak J. Narkevičiūtės, socialinių tinklų reklama suteikia galimybę labai aiškiai ir smulkiai segmentuoti savo tikslinę auditoriją.
 
„Socialiniai tinklai turi sukaupę daug informacijos apie savo vartotojus. Pavyzdžiui, vaikų prekės gali būti reklamuojamos ištekėjusioms moterims, namų šeimininkėms, provincijoje gyvenančioms jaunoms moterims ar šeimoms, o sodo priežiūros įrankių reklama gali pasiekti pensininkus, gyvenančius užmiestyje ar vasarą leidžiančius laiką sodyboje“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.
 
Be to, socialinių tinklų reklamomis galima greitai reaguoti į aplinkos pokyčius, netikėtus įvykius, o kartu ir kontroliuoti kampanijos eigą, lanksčiau žiūrėti į vartotojų reakcijas.
 „Kokia reklama priimtinesnė, tiesiogiai priklauso nuo kliento ir reklamos kampanijos specifikos, išsikeltų tikslų.“
E. Petručionis.
„Pavyzdžiui, jeigu rodomos sporto varžybos, kuriose grumiasi mūsų šalies sportininkai, mes paruošiame dvi žinutes – laimėjimo ir pralaimėjimo atvejams. Taip pat socialiniuose tinkluose galima paprastai pakeisti kampanijas, jei matome, kad jos nesulaukia vartotojų įsitraukimo, tad nuolat stebime rezultatus ir prireikus koreguojame veiksmų planą. Pavyzdžiui, jei matome, kad sporto klubo reklama nepasiekia išsikeltų tikslų – narystės nėra perkamos, apsilankymų skaičius tinklapyje taip pat išlieka toks pats, iškart siūlome, kaip šią situaciją keisti“, – atskleidžia J. Narkevičiūtė.
 
Negana to, E. Petručionis pabrėžia ir kokybiško turinio svarbą socialiniams tinklams. Vartotojas, anot jo, tampa išrankus, todėl, net ir parinkus tinkamą auditorijos segmentavimą, nekokybiško ar neįdomaus turinio jis gali nepastebėti ar juo nesusidomėti.
 
„Kokia reklama priimtinesnė, tiesiogiai priklauso nuo kliento ir reklamos kampanijos specifikos, išsikeltų tikslų. Jei norima didinti prekių ženklo žinomumą, statiška vaizdinė medžiaga su aiškiai matomu prekių ženklo logotipu yra tinkamesnė. Tačiau jei siekiama vartotojus įtraukti į turinį ir sudominti, rekomenduočiau rinktis vaizdo įrašus, nes šiam turiniui vartotojai vidutiniškai skiria daugiau savo laiko“, – praktinius patarimus dalija pašnekovas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai