KAIP RYŽTIS PRADĖTI VERSLĄ? (#)

Rasa Džiovėnaitė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 58 s.
J. Klyvienė Asmeninio albumo nuotr.
Ar kada nors sielojotės dėl to, ko nedarėte, nesiekėte, nesimokėte, tačiau galėjote, gal vertėjo? Iš kur gauti tos vidinės drąsos žengti pirmą žingsnį? O ir nuo ko pradėti? Savo įžvalgomis ir pastebėjimais apie pokyčius, pasiryžimą veikti, galimus kelius dalinasi dizaino mąstysenos trenerė, inovacijų kūrimo konsultantė Justina Klyvienė.

Tiesiog pradėkite

Esminis patarimas, nuo kurio pokalbį pradeda pašnekovė, neužsibūti apmąstymų lygmenyje per ilgai.

„Pasiraitykite rankoves ir pradėkite. Juk kaip dažnai gyvenime nutinka situacijos, kai mes ištisus verslus susikuriame savo galvose. Daug galvojame, analizuojame, pergyvename, bet nežengiame pirmo, kad ir pačio mažiausio, žingsnelio. Suprantama, prieš imantis naujos veiklos būtina viską pasverti, apgalvoti, įvertinti, bet nereikėtų per ilgai užsibūti tik savo mintyse – pradėkite veikti“,- teigia pašnekovė.

Eksperimentuokite kiekviename žingsnyje

Ėmusis naujos veiklos, kokio nors naujo užsiėmimo vertėtų nuolatos tikrinti ir bandyti, kokia taktika, koks atliktas veiksmas labiausiai pasiteisina, ir nepasiteisinusių žingsnių nebekartoti, nebesielgti lygiai taip pat antrą kartą. Situacijos stebėjimas iš šono, būnant empatišku kitų – klientų, pirkėjų, vaikų, jei naujas užsiėmimas yra susijęs su jais, – atžvilgiu, pasitarnaus stengiantis suprasti jų poreikius, lūkesčius, kylančias emocijas.

Svarbus vaidmuo tenka ir sugebėjimui paleisti nepasiteisinusias idėjas neįsikabinant į jas, ir visai nesvarbu, kokios geros jos mums beatrodė iš pradžių. Jei idėjos nepasiteisina – keiskite jas kitomis, gal iš pirmo žvilgsnio ir prastesnėmis nei pirmosios, nes gal būtent iš pirmo žvilgsnio prastesnės ir padės pasiekti tikslų.

„Prisiminkime gerą pardavėją. Išgirdęs žodį „ne“, „nepirksiu“, „nereikia“, jis neįsižeidžia. Šis neiginys gali net jį motyvuoti kitam žingsniui. Po pirmo nepavykusio bandymo jis nebesielgs lygiai taip pat kaip pirmą kartą, ir nekartos veiksmų, kurie nepadėjo pasiekti tikslo. Norimo rezultato nepasiekęs telefono skambučiu, geras pardavėjas imsis kitokios taktikos, pvz., planuos susitikimą su jumis. Nepavykus suorganizuoti susitikimo, vėl ieškos naujų būdų, kaip jus pasiekti – gal per kokią nors konferenciją, bendrus pažįstamus“,-sako J.Klyvienė.

Ši eksperimentavimo taktika tikrai pasiteisina, jei yra praktikuojama nuolatos. Pakeitus veiklos kryptį, metodą ar vieną veiksmą kitu, pasitikrinant kiekviename žingsnyje, kokia taktika pasiteisina labiausiai, rezultatus pastebėsite greitai. Ir nebekartosite tų pačių klaidų.

Nesitikėkite labai greito rezultato

Užsibrėžiant tikslus nevertėtų sau nuolaidžiauti – tikslai gali būti dideli ir ambicingi, – bet svarbu suvokti, kad jų siekti reikėtų pamažu. Skaidant tikslus į mažus etapus ir juos įgyvendinant po vieną, vėl prisiminus eksperimentavimo praktiką – patikrinimą, kokie žingsniai pasiteisina labiausiai, – užbaigę vieną etapą pamažu judėkite kito link. Į priekį stumsitės po truputį, bet užtikrintai.

„Svarstant apie naują verslą, veiklą, darbus mes esame labai reiklūs sau. Per reiklūs. Kai pirmą kartą apsilankome dainavimo pamokoje, mes nesitikime, kad iš jos išeisime ir visus nustebinsime sudainuodami ariją. Suprantame, kad tai nerealu. Taip ir startavus su nauja veikla nereikėtų tikėtis labai greitų rezultatų“,- teigia pašnekovė.

Ieškokite bendraminčių

Konferencijos, klubai, bendri susibūrimai puikiai tiks tiems, kurie nori pasitarti, o gal tik pasidalinti savo išgyvenimais, sulaukti palaikymo iš panašia veikla užsiimančiųjų. Tokie bendraminčių susibūrimai motyvuoja veikti ir skatina nesustoti užklupus nesėkmėms.

Mokykitės nepasiduoti ir nenuleisti rankų

„Atkreipkite dėmesį į mažus vaikus. Jie – geriausi mokytojai. Jie nepasiduoda – stoja, griūna, stoja, ir vėl nesėkmė – vėl kojos susipainiojo. Taip, ir ašarų pasitaiko, ir kartais skauda, bet po kelių minučių mažylis vėl keliasi ir bando. Taip ir suaugus, retai kada kam viskas pavyksta iš pirmo karto“,- palygina pašnekovė.

Kaip teigia kino pramonės milžinė „Pixar“, pirmoji idėja, koks filmas turėtų būti, ir galutinis rezultatas, kurį mato žiūrovai, skiriasi kaip diena ir naktis. 10 000 – tiek vidutiniškai idėjų kurdama filmą ištestuoja ši kino kūrėja kol atranda, kuri mintis yra pati geriausia ir bus perkelta į ekraną.

„Ir galiausiai supraskite, kad tarp juoda ir balta yra ir kita graži spalva – pilka. Pasaulis nėra tik juodas arba baltas, ir mes neturime rinktis veikti tik tai arba tai, nes daryti viena ir kita kartu yra nepriimtina. Kalbėdami apie pasirinkimus žmonės dažnai mano, kad turi arba išeiti iš darbo, arba užsiimti tuo, kuo nori, t. y. „arba“,  „arba“. Taip nėra. Galima užsiimti ir vienu, ir kitu“,- įsitikinusi J. Klyvienė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai