KAIP SUSIKURTI ĮVAIZDĮ PLATFORMOJE „LINKEDIN“? (#)

Agnė Liubertaitė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Kotryna Kurt Asmeninio albumo nuotr.
Nors 2002 m. sukurta platforma „LinkedIn“ pasaulyje gyvuoja jau daugiau nei dešimtmetį, Lietuvoje šis socialinis tinklas auditoriją renka gana sunkiai ir lėtai. Per šį socialinį tinklą darbą radusi rinkodaros specialistė Kotryna Kurt sako, kad „LinkedIn“ ateityje turėtų lietuvius pasiekti labiau, ir priduria, kad šios paskyros turėjimas jau seniai pakeitė įprastus darbo aprašymus.

Perspektyvos didelės


K. Kurt svarsto, kad socialinis tinklas „LinkedIn“ Lietuvoje dar nėra taip stipriai pripažįstamas todėl, kad trūksta paprasčiausio paaiškinimo, kas tai yra ir kuo jis naudingas. Tačiau pašnekovė sako tikinti, kad ši platforma Lietuvoje dar tikrai išpopuliarės, tik tam reikia daugiau laiko: „Jeigu pažvelgsime į įmonių vadovus, aukštesnio rango darbuotojus, beveik kiekvienas iš jų turi sutvarkytą „LinkedIn“ profilį. Nuo jų neatsilieka ir jaunesni vartotojai.“

„LinkedIn“ yra gana universalus socialinis tinklas, nes jį galima panaudoti keliais būdais, atsižvelgiant į tai, kokių darbinių tikslų siekia žmogus. Pasak K. Kurt, kuri savo dabartinio darbo pasiūlymą rado būtent „LinkedIn“, jame galima tiesiog ieškoti darbo ir žvalgytis naujų profesinių pasiūlymų, taip pat užmegzti naujų profesinių pažinčių, užsiimti reklama bei kurti savo asmeninį įvaizdį. „Šie keturi būdai ir yra didžiausi platformos pliusai, nes kiekvienas iš jų suteikia žmogui tam tikros naudos. Manau, daugelis vartotojų „LinkedIn“ naudojasi norėdami pakeisti darbą ar tiesiog ieškodami naujų galimybių“, – sako rinkodaros specialistė.

Jau pakeitė CV

Iki šiol spėliojama, ar „LinkedIn“ paskyra ateityje pakeis įprastus gyvenimo aprašymus, tačiau K. Kurt įsitikinusi – tai jau įvyko. „Kai ieškojau darbo Danijoje, 80 proc. darbo paraiškų siunčiau naudodamasi „LinkedIn“ – kandidatuodama su savo asmeniniu profiliu. Šiuo metu net nebežinau, ar vėl norėčiau kurti įprastą darbo aprašymą. Kodėl? Juk viskas surašyta mano „LinkedIn“ profilyje“, – pasakoja rinkodaros specialistė. Ji priduria, kad žmogui, ieškančiam darbo, daug patogiau nusiųsti ne įprastą gyvenimo aprašymą, o užpildytą „LinkedIn“ paskyrą, mat ji suteiks kur kas daugiau informacijos apie žmogų. Darbdaviai, pasak pašnekovės, gali paskyroje matyti, kas kandidatus rekomenduoja, kokių žmogus turi gebėjimų, kuo domisi. Taip pat darbdavys gali patikrinti, kur kandidatas anksčiau dirbo bei kokios darbo patirties jis jau yra įgijęs. Pati platforma yra sudariusi sąlygas supaprastinti darbo paiešką, nes automatiškai gali nukopijuoti visą „LinkedIn“ esančią informaciją ir leisti dokumentą nusiųsti kaip atskirą failą norimai organizacijai.

Svarbu išmokti taisykles

Pasak K. Kurt, norint platformoje „LinkedIn“ sulaukti dėmesio ir susikurti joje gerą įvaizdį, svarbūs keli dalykai. Pirmiausia reikėtų susitvarkyti savo profilį ir apsvarstyti, kokį turinį ten dėsite. Svarbu atkreipti dėmesį, kad kuriamas turinys turi būti naudingas ir atskleisti kuo daugiau informacijos apie žmogų. Ne mažiau svarbu yra didinti savo auditoriją, įsitraukti į vykstančias diskusijas, bendrauti ir bendradarbiauti su kolegomis bei kitais turinio kūrėjais. „Net jei nežadate būti turinio kūrėjais, svarbiausia turėti tvarkingą bei optimizuotą profilį“, – pataria ji.

Pašnekovė pripažįsta, kad socialiniuose tinkluose žmonės daro pačių įvairiausių klaidų, ne išimtis ir platforma „LinkedIn“. Didžiausia klaida ji įvardija neužpildytą asmeninį profilį. „Vis dar matau nemažai profilių, kuriuose nėra nei nuotraukos, nei aprašymo, o darbo patirties skiltyje esančios pozicijos liūdi be aprašų“, – sako K. Kurt. Jos teigimu, taip pat svarbu pasirinkti vieną kalbą, kuria pildoma paskyra, nes pasitaiko atvejų, kai profilis būna pusiau lietuviškas, pusiau angliškas. Tokią klaidą galima ištaisyti tvarkingai pateikiant tą pačią informaciją dviem kalbomis. Tokiu atveju bus galima pretenduoti į darbo vietą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Kaip ir įprastame gyvenimo aprašyme, taip ir internetiniame profilyje labai svarbi nuotrauka. Pasak K. Kurt, tai vienas svarbiausių paskyros elementų. „Vis dar yra žmonių, kurie visai neturi arba turi neryškią, neaiškią profilio nuotrauką. Patarčiau, kad profilio nuotrauka būtų ryški, be jokių papildomų filtrų, be mėgstamų gyvūnų ar šeimos narių“, – sako specialistė.

Be to, reikėtų nepamiršti, kad „LinkedIn“ iš esmės skiriasi nuo „Facebook“, todėl šeiminės nuotraukos ar gyvūnų vaizdai šiame socialiniame tinkle netinka. K. Kurt teigimu, visada svarbu savęs paklausti, ar tai, ką žadate kelti į „LinkedIn“, yra naudinga jūsų pažinčių ratui, ar tai ką nors atskleidžia apie jūsų įgūdžius. „Nubėgote maratoną? Puiku! Rašykite apie tai „LinkedIn“, nes tai rodo, kad esate ištvermingas (-a) ir turite daug valios bei užsispyrimo“, – pataria pašnekovė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai