KAS LAUKIA NUOMONĖS FORMUOTOJŲ 2019-AISIAIS? (#)

Agnė Liubertaitė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 5 s.
Laura Aleksandravičė. Asmeninio albumo nuotr.
Šiemet socialiniuose tinkluose žaibiškai iškilę nuomonės lyderiai arba tiesiog nuomonės formuotojai (angl. influencers) išgyvena tikrą aukso amžių. Nors pasigirsta kalbų, kad jų era jau eina į pabaigą, agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė sako, kad nuomonės formuotojų kultūra į Lietuvą pradėjo skverbtis dar 2016 m., o ateityje ši rinka tik dar labiau augs.

Svarbu būti savimi

Pasaulyje nuomonės formuotojai jau kurį laiką nebėra jokia naujiena. Pasak L. Aleksandravičės, ši rinkodaros priemonė jau anksčiau buvo populiari Vakarų pasaulyje, tad buvo tik laiko klausimas, kada proveržis įvyks ir Lietuvoje. Be to, tarptautinės bendrovės, veikiančios ir Lietuvoje, pastebėjo šios priemonės efektyvumą kitose šalyse, todėl pačios pradėjo ją taikyti. Pašnekovės teigimu, tokį spartų nuomonės lyderių augimą socialinėje erdvėje skatina ir konkurencija tarp prekių ženklų. „Jei mano pagrindinis konkurentas pasitelkė nuomonės formuotojus, vadinasi, ir aš turiu imtis veiksmų. Pagaliau tik šiemet apie tai buvo pradėta kalbėti konferencijose, atsirado daugiau informacijos lietuvių kalba, tad apie nuomonės formuotojų rinkodarą sužinojo dar daugiau prekių ženklų“, – aiškina L. Aleksandravičė.

Kiekvienas nuomonės formuotojas, pasak „Influenceriai.lt“ vadovės, turi savų priežasčių, dėl kurių yra sekamas, taip pat skiriasi ir jų auditorijos. Tačiau kaip nuomonės formuotojams pavyksta savo auditoriją išlaikyti ir neatsibosti sekėjams? L. Aleksandravičė kalba, kad nuomonės formuotojui svarbu nenukrypti nuo savo temų bei vertybių, nuolat palaikyti bendravimą su savo sekėjais ir būti tikram bei nuoširdžiam. „Matome, kad populiariausiųjų sąrašuose vis dėlto yra tie, kurie rodo nemažą dalį tikro ir nesuvaidinto gyvenimo, nebijo būti netobuli“, – teigia pašnekovė. Tačiau pasitaiko ir tokių atvejų, kai žinomumo skonį pajutęs nuomonės lyderis staiga pakeičia savo elgesį, nepagarbiai bendrauja su verslo atstovais, vėluoja vykdyti susitarimus. Pasak L. Aleksandravičės, kadangi prekių ženklai visuomet tikisi lygiavertės partnerystės, ilgainiui su tokiais žmonėmis jokios įmonės dirbti tiesiog nebenori.

Prognozuojami pokyčiai

Agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė sako esminių pokyčių nuomonės formavimo srityje kitąmet nematanti, tačiau kai kurie dalykai vis dėlto gali pasikeisti. Vienas jų – turėtų pagerėti reklaminių įrašų kokybė. Pasak L. Aleksandravičės, vartotojų lūkesčiai reklamos atžvilgiu auga, todėl ji turi būti kūrybiška ir kokybiška: „Jau dabar pastebime, kad sekėjai nebėra atlaidūs atmestiniems, neįdomiems, jau tradiciniais tapusiems reklaminiams įrašams. Visgi reklamą jie priima teigiamai, jei ji yra originali, saikinga ir asmeniška.“
„Nuomonės formuotojai pasirenkami paviršutiniškai, vadovaujantis asmeninėmis nuomonėmis ar nuojautomis.“
L. Aleksandravičė.
Ne mažiau svarbu yra tai, kad reklama nebebūtų slepiama. Didelė dalis žmonių bando ją nuslėpti, pamiršdami Reklamos įstatymą, kuris paslėptą reklamą draudžia. Pašnekovė įsitikinusi, kad toks pokytis įvestų daugiau skaidrumo ir sulauktų kur kas daugiau pagarbos iš vartotojų.

Be to, specialistė prognozuoja, kad keisis ir tai, kaip prekių ženklai rinksis nuomonės formuotojus. „Dirbdami su agentūromis ir prekių ženklais, vis dar jaučiame, kad nuomonės formuotojai pasirenkami paviršutiniškai, vadovaujantis asmeninėmis nuomonėmis ar nuojautomis. Tikiuosi, kad kitąmet vis daugiau prekių ženklų vykdys gilią nuomonės formuotojų analizę, išaiškins netikrų sekėjų proporciją ir rinksis tuos, kurių sekėjai labiausiai atitinka jų tikslinę auditoriją“, – sako L. Aleksandravičė.
 
Rinka tik augs

Nors šie metai nuomonės formuotojams buvo itin sėkmingi, „Influenceriai.lt“ vadovė įsitikinusi, kad norėdami išlaikyti savo žinomumą ir kitąmet, nuomonės lyderiai turėtų pasistengti. Svarbu semtis įkvėpimo iš užsienio kūrėjų, ieškoti naujų aspektų ir nepamiršti, kad dėl vartotojų dėmesio internete nuolat reikia kovoti. Tai apima ir reklamą, kuri turi būti pateikta kūrybiškai ir organiškai, o ne iš reikalo. Tik tada nuomonės formuotojas bus įdomus kaip asmenybė.
 
Šiemet jau pasigirdo kalbų, kad nuomonės formuotojai iš socialinių tinklų dings taip pat greitai, kaip juose ir atsirado. Tačiau L. Aleksandravičė skuba tam paprieštarauti. Pasak jos, dažniausiai greitai išpopuliarėjančios rinkodaros priemonės pradedamos kvestionuoti tuomet, kai jas masiškai pradeda naudoti prekių ženklai, tačiau tokios nuomonės nepagrįstos skaičiais. Specialistė pabrėžia, kad prekių ženklų išlaidos nuomonės formuotojų reklamai 2022 m. turėtų pasiekti 10 mlrd. dolerių, t. y. tris kartus daugiau nei šiemet. Kiti tyrimai rodo, kad jau kitąmet nuomonės formuotojų reklamos vienetų skaičius socialiniame tinkle „Instagram“ viršys 32 milijonus. „Todėl, kol nuomonės apie nuomonės formuotojų eros pabaigą netyla, mes ramiai ruošiame ilgalaikes kitų metų strategijas prekių ženklams“, – užtikrintai sako L. Aleksandravičė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai