KAIP IŠSIRINKTI „INFLUENCERĮ“? (#)

Eglė Kijauskienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Tadas Deksnys. Asmeninio albumo nuotr.
Pastaruoju metu verslas kaip vieną iš reklamos būdų vis dažniau renkasi nuomonės formuotojus (angl. influencers) – žinomus žmones, kurie turi galią paveikti savo gerbėjų ir sekėjų socialiniuose tinkluose nuomonę. Šią galią „influenceriams“, lietuviškai vadinamiems nuomonės formuotojais, suteikia pasitikėjimas – žmonės tiki tuo, ką jie kalba apie įvairius įvykius, produktus ar prekių ženklus. Renkantis tinkamą nuomonės formuotoją, reikia žinoti keletą svarbių niuansų.

Nuomonės formuotojų rinkodaros bendrovės „Unboxed“ vadovas Tadas Deksnys sako, kad, renkantis tinkamiausią nuomonės formuotoją, pirmiausia reikia apsibrėžti savo tikslinę auditoriją: „Ją apgalvokite detaliai, turėkite omenyje ne tik amžių ar lytį, bet ir gyvenimo būdą, pomėgius. Tai susiaurins jūsų paieškos ratą ir leis atsirinkti žmogų, turintį žinių ir įtakos būtent jūsų apibrėžtai auditorijai.“
Kitas, jo nuomone, svarbus kriterijus pasirenkant nuomonės formuotoją yra vertybės. Būtina įsitikinti, kad nuomonės formuotojas turi panašias į jūsų prekių ženklo vertybes. „Influenceris“ bus jūsų produkto veidas, todėl produktas bus siejamas ir su jo elgsena. „Paprastas pavyzdys: jei esate prekių ženklas, gaminantis ekologiškus produktus, orientuokitės į propaguojančiuosius sveiką gyvenimo būdą, o ne į greito maisto restoranų mėgėjus“, – aiškina „Unboxed“ vadovas.

Mikro- ar makro-?

T. Deksnys sako, kad nuomonės formuotojai skirstomi į mažuosius ir didžiuosius. Anot jo, „makroinfluenceriai“ turi kur kas daugiau sekėjų nei „mikroinfluenceriai“, tačiau didžiajai daliai sekėjų produktas gali būti neaktualus dėl per plataus „makroinfluencerio“ auditorijos interesų lauko. „Dėl šios priežasties dažniau laimi mažieji nuomonės formuotojai: nors jų gerbėjų auditorija mažesnė, sekėjų interesai būna tapatūs sekamam profiliui. Mat paprastai didysis nuomonės formuotojas sekamas ne tik dėl savo pomėgių, bet ir dėl susikurto įvaizdžio, prekių ženklo, kitaip tariant, todėl, kad yra populiarus. Tad ne visa auditorija bus tikslinė reklamuojamam produktui. Tačiau „mikroinfluenceriai“ leis produktą išvysti būtent jūsų tikslinei auditorijai“, – niuansus aiškina „Unboxed“ vadovas.
 
Ieškokite kokybiško turinio
„Dirbkite su nuomonės formuotojais, gebančiais kurti kokybišką turinį, nes tai sudaro dalį jūsų prekių ženklo įvaizdžio.“
T. Deksnys.
Dabar pasaulyje populiarus posakis „Content is king“ (liet. „Turinys yra karalius“) – juo reikėtų vadovautis ir nuomonės formuotojų paieškoje. Autentiškas kūrinys yra viena iš priežasčių, kodėl „influencerių“ rinkodara įgavo tokį stulbinamą pagreitį. „Dirbkite su nuomonės formuotojais, gebančiais kurti kokybišką turinį, nes tai sudaro dalį jūsų prekių ženklo įvaizdžio. Nuotraukos susiliejusios, nekokybiškos, nėra bendro stiliaus? Deja, teks pratęsti paieškas. Dar vienas kokybiško turinio pliusas: galėsite jį panaudoti produkto reklamai kituose reklamos kanaluose (medijose)“, – pataria T. Deksnys.
 
Auditorija turi reaguoti

Dar vienas kriterijus, į kurį „Unboxed“ vadovas siūlo atkreipti dėmesį renkantis įžymybę, yra jo profilio socialiniame tinkle kokybė. Ji turi keliolika tūkstančių sekėjų, tačiau nulį komentarų? Tai pirmas ženklas, kad pasirinkto nuomonės formuotojo populiarumas platformoje pasiektas ne organiškai, o gali būti pirktas („fake“). Pasak T. Deksnio, tokie profiliai – pinigų švaistymas, kuris neatneš norimos naudos. Toks nuomonės formuotojas negalės pateikti kokybiško turinio ir įtraukti auditorijos, tad jūsų rinkodaros kampanija nepasieks norimų tikslų. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į bendrą auditorijos įsitraukimo lygį. Pavyzdžiui, iki 5 tūkst. sekėjų turintys profiliai turėtų turėti bent 5 proc. įsitraukimą. Šis rodiklis matuojamas pagal auditorijos reakcijų, t. y. komentarų, „patinka“, „dalintis“ skaičių, tenkantį vienam profilio turiniui.
 
Bendraukite laisvai

Jau išsirinkus nuomonės formuotoją, „Unboxed“ vadovas siūlo su juo bendrauti laisvai: venkite per didelių formalumų. „Nuoširdus bendravimo stilius padės lengviau stebėti kampanijos eigą ir užtikrinti norimus rezultatus“, – tikina jis.
 
Taip pat jis siūlo nepamišti, kad reklaminė kampanija – tai galimybė išreikšti turimą kūrybiškumą, tad neliepkite nuomonės formuotojui įgyvendinti savo idėjų – kūrybinį procesą palikite jam. „Nuomonės formuotojai puikiai išmano, koks turinys gali patraukti jų auditorijos dėmesį“, – pabrėžia T. Deksnys.
 
Be to, jis siūlo nebijoti paklausti „influencerio“ nuomonės bei atsiliepimo apie dalyvavimą kampanijoje. Tai yra puikus būdas gauti konstruktyvios kritikos, kuri leis ne tik labiau suprasti nuomonės formuotojo lūkesčius, bet ir užtikrinti produktyvų bendradarbiavimą ateityje.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai