...

Šiuolaikinės įmonės būtinybė – socialiniai tinklai

Verslas

2019.01.22

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Šiuolaikinės įmonės būtinybė – socialiniai tinklai

Jarūnė Narkevičiūtė. Irmantas Gelūnas/Fotobankas

Remiantis konsultacijų įmonės „Brandfog“ tyrimo duomenimis, net 82 proc. žmonių labiau pasitiki įmone, kurios vadovai socialiniame tinkle „Facebook“ dalinasi savo įžvalgomis ir komentarais. Vis dažniau ir būsimi darbuotojai, prieš nuspręsdami, ar rinktis konkrečią darbovietę, ilgiau stebi ją socialiniuose tinkluose ir įvertina, ką įmonė gali jiems pasiūlyti. Skaitmeninės kūrybos agentūros „BigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė atkreipia dėmesį, kad efektyvi įmonių komunikacija socialiniuose tinkluose – raktas į talentingų žmonių širdis.

Reaguoti greitai

Pašnekovės teigimu, dabar svarbu suprasti, kad didelė dalis darbuotojų jau yra Y, o dalis net Z kartos atstovai ir jų komunikacija gerokai skiriasi nuo ankstesnių darbuotojų. Šiems žmonėms darbdavys turi būti ne tik socialiai atsakingas, bet ir tinkamai save pristatantis viešojoje erdvėje. Vien reklaminio turinio įvaizdžiui sukurti jau nebeužtenka.

„Visų pirma, socialinio tinklalapio puslapis turi būti užpildytas reikiama bei tikslia informacija ir būti vizualiai tvarkingas – priešingu atveju darysite sau meškos paslaugą. Taip pat būtina visuomet reaguoti į komentarus ir žinutes, reguliariai komunikuoti. Darbdaviams patariu anonsuoti informaciją, o ne publikuoti jau po fakto ir daugiau dėmesio skirti kokybiško turinio kūrimui“, – pataria J. Narkevičiūtė.

Be to, esamiems ir būsimiems darbuotojams vis įdomiau tampa akies krašteliu pamatyti kolektyvo ar vadovo darbo užkulisius, kasdienės veiklos akimirkas. Norint tai atskleisti, pašnekovės nuomone, nebūtina kurti profesionalių fotosesijų, užtenka telefonu užfiksuotų įdomių ir aktualių vaizdų.

„Visose situacijose svarbiausia yra greitis, informacijos pateikimas čia ir dabar bei pirmenybė prieš konkurentus. Nebijokite dalintis pačių darytomis fotografijomis, o skelbdami vidines naujienas nedelskite. Telefonu daryta fotografija tokioje situacijoje daug pranašesnė už keliomis dienomis vėliau paskelbtą profesionalų nuotrauką. Planuojant turinį įkvėpimo toli ieškoti nereikia – būkite atviri ir dalinkitės akimirkomis iš savo kasdienybės, dažniau rodykite, kaip biure dirba žmonės, kaip jie keliauja į konferencijas ar kartu leidžia laisvalaikį. Būsimiems darbuotojams taip pat rūpi, ar jie galės derinti savo pomėgius ir darbą, turėti lankstų darbo grafiką, save realizuoti bei kilti karjeros laiptais“, – teigia „BigNow“ vadovė.

Vadovo vaidmuo būtinas

Niekam ne paslaptis, kad turinys yra karalius. Ne išimtis ir vadovo komunikacija socialiniuose tinkluose. Vis dėlto vadovo anketa neturėtų tapti reklaminiu įmonės puslapiu. Pasak specialistės, vadovas turėtų demonstruoti savo kaip eksperto žinias ir publikuoti auditorijai įdomų turinį.

 

„Įmonės vadovo profilyje nurodytos pareigos įpareigoja ne tik tinkamai reprezentuoti įmonę, bet ir vengti nelogiško, netikslaus, įžeidžiančio ar kitaip netinkamo turinio“

J. Narkevičiūtė.

 

„Vadovai, komunikuojantys socialiniuose tinkluose, įprastai kalba apie savo verslo ir rinkos aktualijas, pasaulio ir Lietuvos verslo įvykius, o kartais tiesiog pristato savo įmonės naujienas. Pastarųjų įrašų turinys neretai vertinamas dvejopai, todėl vadovams reikėtų prisiminti, kad jų tikslas nėra skleisti tiesioginę reklamą ir siekti, kad konkrečią paslaugą ar prekę norėtų įsigyti visas sekėjų tinklas“, – pabrėžia J. Narkevičiūtė.

Dėl šios priežasties vadovams pašnekovė rekomenduotų daugiau dėmesio skirti socialinėms temoms, komunikuoti apie skaitomas knygas ar straipsnius, kuriuose jis randa įžvalgų, galbūt aktualių savo auditorijai. Vertėtų dalintis įspūdžiais iš renginių, komunikuoti apie įmonės vertybes ir savo kaip darbdavio poziciją.

„Siekiant išvengti gandų ar spėlionių, taip pat verta kalbėti apie įmonės sprendimus, paaiškinant, kodėl tam tikra problema buvo sprendžiama šiuo, o ne kitu būdu. Nepamirškite, kad įmonės vadovo profilyje nurodytos pareigos įpareigoja ne tik tinkamai reprezentuoti įmonę, bet ir vengti nelogiško, netikslaus, įžeidžiančio ar kitaip netinkamo turinio“, – pataria J. Narkevičiūtė.

Dažnos klaidos

Anot pašnekovės, vienos pagrindinių klaidų – tikslų socialiniuose tinkluose nebuvimas bei noras skelbti kuo daugiau.

„Kartais dar pasitaiko įmonių, kurios mano, kad kiekvienas žmogus yra potencialus klientas. Sukūrę reklaminę kampaniją, kuria kreipiatės į visus, nieko nesudominsite. Vis dėlto, jei turite pasiūlymų, kurie tikrai skirti plačiai auditorijai, klasifikuokite juos į atskiras grupes ir publikuokite ne kaip įrašus, o kaip reklamą – taip jie bus matomi tik tiems vartotojams, kuriems pasiūlymas yra aktualus. Be to, sekėjų dėmesį išlaikysite susitelkę į kokybę. Gausybė paskubomis parašytų įrašų ar sumaketuotų vizualų neprilygs vienam, tačiau kokybiškam vaizdo įrašui. Vartotojai visada seka tai, kas išsiskiria iš kitų, sudomina, intriguoja ir kursto vaizduotę, todėl dažniau laimi įdomūs, linksmi, geras emocijas sukeliantys vaizdai ir vaizdo įrašai. Taip pat auditoriją įtraukia naudingas turinys, o ta nauda gali būti ir prekių ženklo teikiamos nuolaidos, ir žinios“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

Tylėti negalima

Kaip vieną svarbiausių taisyklių, kada komunikuoti socialiniuose tinkluose, ekspertė išskiria krizines situacijas. Anot jos, įmonėje ar jos aplinkoje įvykus krizei, jokiu būdu negalima atsiriboti tylos siena, mat socialiniai tinklai yra būtent ta erdvė, kur suinteresuoti vartotojai ieškos patikimos informacijos bei atsakymų į nerimą keliančius klausimus.

„Socialiniuose tinkluose visi jūsų veiksmai matomi itin didelei visuomenės daliai, tad, trindami komentarus ar blokuodami nepasitenkinimą reiškiančius vartotojus, savo bėdos nepaslėpsite. Būkite atviri ir pripažinkite klydę. Jei vengsite komentuoti ar atsitversite tylos siena, sekėjai tai suvoks kaip nepatikimumo rodiklį. Tinkamai suvaldyta krizė prekių ženklo įvaizdžiui pakenks gerokai mažiau nei visiška tyla. O kartais ji gali ir padėti, pavyzdžiui, prisidėti prie prekių ženklo įvaizdžio, kaip atviro ir skaidraus, stiprinimo. Slėpdamiesi nuo socialiniuose tinkluose kilusios krizės, prarasite ir sekėjus, ir realius klientus“, – tvirtina J. Narkevičiūtė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.