GERIAUSIUS TIEKĖJUS SURASTI PADĖS KELIOS GUDRYBĖS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 5 s.
dr. Žydrūnas Stankevičius Gedmantas Kropis/ Fotobankas
Dar nuosavam verslui neįsibėgėjus, pirmoji problema, su kuria susiduria būsimi verslininkai, yra tinkamų tiekėjų radimas. Kur jų ieškoti, kokią šalį pasirinkti, kokie kiekvieno pranašumai ir trūkumai, atskleidžia būsimų „BZN start“ mokymų lektorius, „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius, per savo verslavimo patirtį sukaupęs neįkainojamų pavyzdžių ir patarimų.

Pradėkite nuo produkto

Pirmasis ir, ko gero, kiekvienam pradedančiajam esminis dr. Ž. Stankevičiaus patarimas – visų pirma sugalvoti ne tik tai, kuo prekiauti norite jūs, bet ir ką pirkti pasiryžę būsimi vartotojai.

„Prekių idėjų galima rasti ten, kur jos parduodamos dideliais kiekiais, ir paprasčiausia tai padaryti internetu, nes fizinių parduotuvių lankymas yra sunkus ir ilgas procesas. „Trend Hunter“, „Ebay“, „Etsy“, „Walmart“, „Google Trends“, „Kickstarter“, „Amazon“ – tai geriausi naujų produktų galimybių paieškos kanalai“, – teigia pašnekovas.

Anot jo, verslininkai apsisunkina sau kelią tikėdami, kad sukūrę unikalų produktą turės didesnį konkurencinį pranašumą ir prekiaus sėkmingiau.

„Nepatartina pradžioje kurti visiškai naujų, nematytų išradimų, nes klientų edukacija nuo nulio yra labai brangus ir nepalankus užsiėmimas. Geriausia rasti jau populiarias prekes ir jas dar truputį patobulinti ar pakeisti – tai lengviausias kelias į kliento piniginę. Iš visų pirmiau minėtų kanalų daugiausia informacijos apie produktų perspektyvas suteikia „Amazon“, jeigu moki jį gerai skaityti. Būtent „Amazon“ rastų produktų pardavimus galima geriausiai prognozuoti“, – atskleidžia specialistas.

Rekomenduotinas tiesioginis kontaktas

Nors šiais laikais visa prekyba laisvai perkeliama į internetinę erdvę, tiekėjų paieškose vis dar laimi tiesioginiai apsilankymai pas potencialius tiekėjus, gyvas bendravimas su jais, ieškant sinergijos. Pasak pašnekovo, aplankyti naudinga tik tuos, kurie turi daugiausia galimybių tapti jūsų partneriais.

„Patikimiausias būdas rasti tiekėjus vietoje yra tiesioginis kontaktas bei asmeniniai vizitai į potencialias gamybos įmones. Iš keleto variantų tikrai nesunku atsirinkti sau priimtiniausią produktų kokybės, požiūrio į verslą, lankstumo klausimais. Didžiausia gamintojų kitose šalyse paieškos platforma yra „Alibaba“ – taip pat reikalingi kontaktai joje bent su keliais alternatyviais gamintojais“, – įsitikinęs pašnekovas.

Dr. Ž. Stankevičius atskleidžia ir keletą svarbiausių kriterijų, pagal kuriuos reikėtų rinktis užsienio tiekėjus, kad tolesnė komunikacija būtų kuo sklandesnė.

„Produktų pavyzdžiai, komunikacijos greitis, anglų kalbos lygis, lankstumas – tai pagrindiniai kriterijai, leidžiantys sureitinguoti potencialius gamintojus. Nereikia atmesti ir tiesiog paprastos „Google“ paieškos – „produkto X gamintojas“. Esant dabartinės komunikacijos ir logistikos sąlygoms, gamintojas gali būti bet kur pasaulyje – nuo Rumunijos ar Afrikos iki Vietnamo, Indijos, Kinijos. Aišku, visada pradžioje reikia imtis tam tikrų atsargumo priemonių, nes tikrai pasitaiko ir apgavysčių“, – teigia specialistas.

Pirmenybė Lietuvai

Verslininkas atskleidžia įdomų faktą – nors ir kaip verslininkus viliotų užsienio tiekėjai, dažnu atveju rasti verslo partnerį, tiekėją savoje šalyje yra daugiau pranašumų. Anot jo, taip darbas vyksta sparčiau, prižiūrėti kokybę kur kas paprasčiau, o kalbant sava kalba išvengiama ir kai kurių galimų komunikacinių problemų.

„Tikrai patartina ieškoti gamintojo Lietuvoje, jeigu tik tai įmanoma. Aš pats visada teikiu pirmenybę gamybai Lietuvoje ir šiuo metu apie 80 proc. mano produktų gamybos yra būtent čia. Kitos alternatyvos – Lenkija, Kinija. Šiuo metu produktų, kuriems nereikia daug rankų darbo, gamybos kaina yra beveik vienoda bet kur: Lietuvoje, Europoje ar Kinijoje. Kinija vis dar pirmauja savikainos atžvilgiu ten, kur reikia daugiau rankų darbo, be to, ten didesni gamybos mastai – įsijungia masto ekonomija. Vietinė gamyba suteikia didžiulių pranašumų kokybės kontrolės, logistikos, investuotų į verslą pinigų sumų srityse. Taip pat Europos Sąjungos pranašumas yra laisvas prekių judėjimas. Trūkumai gali būti nebent didelė savikaina, pavyzdžiui, siuvimo ar panašiais produktais Lietuvos gamyba tikrai negali konkuruoti su Kinija“, – palygina dr. Ž. Stankevičius.

Dar daugiau įžvalgų

Vasario 27 d. „Technopolio“ verslo miestelio erdvėse vyksiantys mokymai išsiskirs praktinių žinių gausa. Kiekvienas iš keturių pranešėjų: dr. Ž. Stankevičius, skaitmeninės rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis, advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke bei profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja Indrė Prichockaitė, savo jėgas išbandę skirtingose elektroninės prekybos srityse, žino esmines pradedančiųjų klaidas ir yra suinteresuoti pasidalyti savo žiniomis su pradedančiojo verslo bendruomene. Mokymuose išgirsite pranešimus, galėsite užduoti aktualių klausimų, o išklausę mokymų kursą visi gaus tai liudijančius pažymėjimus.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai