KĄ REIKIA ŽINOTI SIUNČIANT PREKES IŠ KINIJOS TIEKĖJŲ? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 18 s.
Indrė Prichockaitė ir Giedrė Rimkūnaitė-Manke Asmeninio albumo nuotr.
Skirdamas daug dėmesio pradedančiojo verslo problemoms, didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ organizuoja dar vienus mokymus, kurių metu patyrę ekspertai atskleis, kur, kaip ir kuo prekiauti, kad verslas eitųsi sklandžiai. Šį kartą būsimos mokymų lektorės – profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja Indrė Prichockaitė ir advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke – atskleidžia niuansus, aktualius tiems, kurie dirbs „dropshipingo“ metodu arba nuspręs siųsti savo prekes iš Kinijos tiekėjų.

Patikrinti privaloma

Kinijoje veikiančių tiekėjų galima suskaičiuoti visą galybę, tačiau pasirinkti tikrai patikimus ir vertus dėmesio gali būti sudėtinga. I. Prichockaitė atskleidžia keletą populiariausių tiekėjų patikrinimo būdų.

„Kai renkatės tiekėją iš Kinijos, turite jį vertinti, nesvarbu, ar tai pirkimas konteineriais, ar padėklais, ar vienetais. Kai renkatės tiekėją pirkdami didmena, turite būti labai atidūs. Rinkdamiesi tiekėją, kai perkate mažmenai, kriterijus galite taikyti atlaidesnius, tačiau vertinti būtina. Tiekėjų paieška perkant didmena dažniausiai atliekama tinklalapyje alibaba.com. Šiame tinklalapyje galima matyti atsiliepimus apie pardavėją, įmonės duomenis ir kiek laiko pardavėjas prekiauja“, – sako pranešėja.

Renkantis prekes didmenai, pašnekovė siūlo naudoti kuo daugiau saugiklių, nes pinigų sumos yra didelės. Įsigyjant jų mažmenos kiekiais, rizikų kiek mažiau, tačiau galutinis jūsų vartotojas turi būti patenkintas preke, todėl tam tikrus kokybės vertinimo kriterijus taip pat derėtų pasitelkti.

„Perkant prekes vienetais, dažniausiai naudojami tinklalapiai, tokie kaip aliexpress.com, dhgate.com. Pirmiausia privalu atkreipti dėmesį į pardavėjo reitingą. Šalia parduotuvės matysite, kiek jis atsiliepimų turi, kiek laiko prekiauja ir koks jo atsiliepimų reitingas. Jeigu parduotuvė gyvuoja ne pirmus metus ir turi kelis tūkstančius atsiliepimų, kurių bendras reitingas 95–100 proc., galime jaustis ramiai. Toliau būtina atsižvelgti į perkamą prekę. Atkreipti dėmesį reikia į prekės reitingą ir atsiliepimus. Atsiliepimai yra viso ko raktas renkantis prekes ir tiekėjus. Čia dažnu atveju rasite ir tikrų produkto nuotraukų, tad neabejotinai priimsite geriausią sprendimą, remdamiesi pirkėjų nuomone, nuotraukomis ir reitingais. Peržiūrėję visą šią informaciją, žinosite, ką perkate taip, lyg būtumėte pačiupinėję“, – patirtimi dalijasi I. Prichockaitė.

Saugumas svarbiausia

Anot advokatės G. Rimkūnaitės-Manke, prekyboje pasitelkti Kinijos partnerius yra naudinga, tačiau rizikinga.

„Reikia žinoti, kad teisė jums nelabai padės. Nenoriu pasakyti, kad kinai tik ir stengiasi apgauti, tačiau tokia jau yra susiformavusi praktika. Užsakant prekes per „Alibaba“, dažniausiai nėra galimybės užsitikrinti savo teisių įprastomis priemonėmis. Ten retai kada pavyks sudaryti sutartį, o dažnai skirtinguose dokumentuose neatitiks gamintojo pavadinimai ar kiti rekvizitai, prekių kiekiai ar aprašymai. Taip pat neaiškūs yra ir intelektinės nuosavybės klausimai. Negalite būti tikri, kad jums gaminamas produktas nepažeis kito asmens intelektinės nuosavybės“, – teigia specialistė.

Nors savo praktikoje realių sukčiavimo atvejų I. Prichockaitė sakosi nepastebėjusi, visgi dėl galimų aferų ji pritaria advokatei ir atskleidžia keletą būdų, kaip rizikas įmanoma sumažinti.

„Stipriai patartina nusipirkti pavyzdžių ir galutinai rinktis tada. Investuodami didesnes sumas, turime jas saugoti, ypač atlikdami pirmuosius pavedimus. Perkant alibaba.com ir dvejojant dėl pirkėjo, būtina instinktyviai saugotis. Nors sukčių šiame tinklalapyje yra labai mažai, tačiau kokybės galime sulaukti įvairios. Šioje stadijoje lengviausiai ir patikimiausiai mus gali saugoti arba apmokėjimas „PayPal“, arba pirkimas per alibaba.com. „PayPal“ saugo 180 dienų, „Alibaba“ 90 dienų. Šie mokėjimo būdai bus brangesni: „PayPal“ + 5 proc. (apytiksliai), „Alibaba“ + 3 procentai. Tiekėjai labiausiai mėgsta „WesternUnion“ perlaidas, tačiau jos yra mažiausiai saugios. Atrodytų, sudėtinga, tačiau geras tiekėjas visada ras būdą padaryti jus laimingą ir bus nieko prieš, kad jūs apsisaugote“, – tikina pašnekovė.

Naudoti šiuos saugiklius labai rekomenduoja ir G. Rimkūnaitė-Manke. Anot jos, jau geriau sumokėti už apmokėjimus negu po to nudegti ir prarasti pinigus dėl nesąžiningų verslo partnerių, tačiau visų pirma pašnekovė pataria gerai įvertinti savo būsimus kolegas.

„Pirmiausia patarčiau atidžiai pasirinkti gamintoją. Pavyzdžiui, „Alibaba“ suteikia tiekėjams specialius statusus, kurie savaime nesukuria garantijų, tačiau parodo tam tikrą gamintojo patikimumo lygį“, – atskleidžia advokatė.

Komunikavimo galimybės

I. Prichockaitė pabrėžia galimybės susisiekti su platformos atstovais būtinybę. Ji rekomenduoja tiekėjus rinktis tokiose platformose, kuriose visada sulauksite skubios pagalbos.

„Pavyzdžiui, „Ebay“ galite rašyti į „Facebook“, „Vkontakte“, rašyti į „live chat“ arba skambinti. Kad ir kokiais varpais skambintumėte, „Ebay“ tikrai prisišauksite. Būtent todėl ši platforma laikoma saugia pirkėjui. „AliExpress“ ir „Alibaba“ yra „live chat“, irgi paprasta susisiekti ir dorotis su neaiškumais, jei tokių kyla. Atrodytų, smulkmena, tačiau labai svarbu, kad su tinklalapiu ar platforma, iš kurios perkate, būtų lengva susisiekti“, – teigia pašnekovė.

Ne mažiau svarbu ir tai, kaip elgiasi pats pardavėjas. Kinijoje išplitusi derybų kultūra, tad ekspertė pataria drąsiai išnaudoti šią galimybę.

„Derybos yra menas, kurį ne taip paprasta įvaldyti, tačiau praktikoje tikrai galite nusiderėti nuo kiekvieno savo užsakymo. Nuderėta kaina gali būti vos keli centai (kinui uždirbti nuo vienos prekės 10 centų yra normalu, tad daugiau nuo tokio produkto nenusiderėtumėte), tačiau gali būti kad nusiderėsite 50 proc. ir daugiau. Tai priklausys ir nuo jūsų, ir nuo jūsų tiekėjo derybų įgūdžių, nuo prekių, kurias perkate, ir kiekių, kuriuos užsakote, bei nuo to, kiek ilgai dirbate su savo tiekėju ir kiek daug iš jo perkate. Visada pasiderėkite – toks būtų nuoširdus mano patarimas“, – rekomenduoja I. Prichockaitė.

Dažniausios klaidos

Be visų išvardytų patarimų, pašnekovė rekomenduoja įsigilinti į kinų kultūrą: „Mūsų kultūriniai skirtumai nutolina mus vienus nuo kitų. Visa laimė, kad internetas dabar mus suartino. Turime būti atidūs pirkdami prekes, skaityti aprašymus, atsiliepimus, dydžių lenteles. Labai retai skelbimuose pasitaiko klaidų, tačiau mes turime skaityti skelbimus. Tada aiškiai žinosime, ką perkame, kaip tai atrodo ir kokio dydžio bei sudėties ši prekė yra. Dar viena smulkmena – geras tiekėjas yra labai aktyvus. Gero tiekėjo atsakymų nereikia laukti savaitėmis – jis atrašo greitai. Kinijoje laikas yra +6 valandos nuo Lietuvos laiko.“

I. Prichockaitė atskleidžia, kad dažniausiai pasitaikančios lietuvių klaidos – akla orientacija į kainas, nevertinant kitų kriterijų: „Kartais jie perka prekes iš apleistų parduotuvių vien todėl, kad ten gera kaina. Atsirinkus mažiausias kainas, derėtų siųstis pavyzdžius ir rinktis geriausią kainos ir kokybės santykį. Tinklalapiuose „AliExpress“ ir „Alibaba“ randama daug identiškų prekių skirtingomis kainomis. Taip yra todėl, kad jų ir kokybė dažnai skiriasi. Kita dažna žmonių klaida – tai skelbimų neskaitymas. Kinai skelbimuose prekes apibūdina tinkamai – mes turime į tai kreipti dėmesį.“

Atskleis prekybos esmę

Vasario 27 d. „Technopolyje“ vyksiančiuose mokymuose, be jau minėtų pašnekovių, savo patirtimi dalysis ir „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius bei skaitmeninės rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis. Visi keturi pranešėjai yra patys išbandę el. prekybą ir įvaldę rinkodaros subtilybes, todėl geriausiai žino daromas klaidas ir svarbiausius prekybos žingsnius, kuriuos atskleis ir mokymų dalyviams. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai