IŠ UŽSIENIO GRĮŽUSIAI PORAI RIEŠUTŲ KREMO GAMYBA – TARSI ANTRAS KŪDIKIS (#)

Loreta Lileikienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 50 s.
Valdas Špėgis ir Veronika Kontrimaitė. Asmeninio albumo nuotr.
Kol išgavo klientų vertinamą skonį, teko suskrudinti ne vieną maišą riešutų, prisipažįsta Žemaitijoje mažiau nei prieš metus verslą pradėję ir mažąją bendriją „Miliva“ įkūrę Valdas Špėgis (38) ir Veronika Kontrimaitė (28). „Įdėję daug sunkaus darbo ir bemiegių naktų, savo produktui davėme vardą dukrytės Militos garbei. Nes „MiliNuts“ – tai tarsi antras mūsų kūdikis. Jis kuriamas su didžiule meile ir yra naudingas ne tik tėveliams, bet ir vaikams“, – sako riešutų kremo gamintojai.
 

Kremas, ne sviestas

MiliNuts“ gamintojai pabrėžia, kad gamina riešutų kremą, dar žinomą kaip riešutų sviestas. Nuo praėjusių metų jo jau nebegalima vadinti sviestu, nes yra ne gyvūninės kilmės. Šiuo metu verslo naujokų asortimentą sudaro anakardžių, migdolų, žemės, lazdynų, makadamijų riešutų kremai, kurie gaminami vien tik iš riešutų. Asortimentas po truputį plečiamas ir rengiamasi sukurti vis naujų produktų. Gamyba vyksta Kretingos rajone, Šukės kaime, nuomojamose patalpose, kuriose jau sunku išsitekti su visa gamybos įranga ir prekėmis. „Įrangą perkamės po truputį, bet jei nori labiau automatizuotis, tai jau kainuoja tūkstančiais, o kartu reikėtų ir didesnių patalpų“, – pasakoja gyvenimo ir verslo partneriai.
 
Poros teigimu, kadangi jiems visada buvo artimas sportas ir sveika mityba, pagyvenę užsienyje ir sugrįžę į Lietuvą, sumanė idėją gaminti lietuvišką riešutų kremą ir išpopuliarinti jį ne tik tarp sportuojančių, bet ir sveika mityba besidominčių žmonių. „Riešutų sviestas – puikus gerųjų riebalų ir baltymų šaltinis. Tai produktas, papildytas geraisiais riebalais, kurie mažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis“, – sako sveiką gyvenimo būdą mėgstantys „MiliNuts“ kūrėjai.

Grįžus iš Škotijos, verslą sumanė vyras

Pašnekovai kartu jau ilgiau, nei gyvuoja jų verslas, kurio idėja kilo jiedviem pagyvenus Škotijoje ir prieš metus sugrįžus į Lietuvą. „Tiksliau būtų galima sakyti, kad mano vyrui ši idėja kilo, o aš palaikiau ir toliau padedu, kiek galiu. Gimus mūsų dukrytei Militai, pradėjome savo planus įgyvendinti. Kaip juokais sakome, „MiliNuts“ – tai mūsų antras vaikas“, – palygina pašnekovė.
 
Iki emigracijos ir grįžimo atgal į tėviškę V. Kontrimaitė baigė Kretingos Marijono Daujoto vidurinę mokyklą, Klaipėdos universitete – rekreacijos ir turizmo studijas, o Škotijos koledže – anglų kalbą. O V. Špėgis po Ievos Simonaitytės vidurinės mokyklos baigimo Klaipėdos kolegijoje įgijo transporto ir logistikos specialybę. Dar studijuodama V. Kontrimaitė padirbėjo soliariumo studijoje Klaipėdoje, o iki tol, augdama su tėvais kaime, iki pat studijų pradžios talkindavo dirbdama įvairiausius darbus. „Teko ir daržus ravėti, akmenis rinkti, žolę pjauti ir prie karvių važiuoti“, – šypsodamasi pasakoja ji. V. Špėgio pirmoji darbo patirtis buvo „Presto“ kavinėje, kiek vėliau teko net gesintuvais prekiauti.
 
Pradėjo gaminti tiesiog namie

Greitai metus skaičiuosiantis jaunas verslas prasidėjo nuo idėjos, vėliau vyko visa ko paieškos: patalpų nuomos, reikiamos įrangos ir tiekėjų. „Šiais laikais, kai yra internetas, viską galima atrasti. Kaip atsirinkti geriausius žaliavos tiekėjus – tai jau kitas klausimas. Pabandai, esi patenkintas – dirbi toliau. Nusivili – ieškai toliau. Per metus, kuriuos dirbame, jau po truputį atsirinkome, kas mus tenkina žaliavų kokybės ir aptarnavimo prasme. Nes pasiūlos šiais laikais yra, tad vertini ir kokybišką aptarnavimą. Gyvename kol kas geriausiame amžiuje, nes viską galima atrasti ir išmokti per „Google“. Pradėjome gaminti tiesiog namie, patys ragavome, bandėme ir davėme artimiesiems išbandyti, – šypsodamasi pasakoja V. Kontrimaitė, už pagalbą sugalvojant pavadinimą dėkinga Inga, konsultuojančiai juos dizaino klausimais. – Šis procesas užtruko ilgai. Pasitarus su ja ir gimė idėja susieti verslo pavadinimą su dukrytės Militos vardu.“
 
Patinka judėti pirmyn

Jaunųjų verslininkų šeima tvirtina, kad, pradėjus nuosavą verslą, pesimizmo aplinkui pastebi daug, bet sako besistengiantys į nieką nekreipti dėmesio ir judėti pirmyn. „Sunkumų versle tikrai yra daug, kai kalbame apie pačią pradžią. Jokio finansinio užnugario neturėjome, viską iš savų pinigėlių pirkome, kaip sakoma, verslas grynai nuo nulio. Aišku, mažas vaikas šeimoje atima daug dėmesio ir laiko, o mums labai padeda močiutės, kurios gyvena šalia ir būna su dukryte, kai dirbame“, – artimiesiems gerų žodžių negaili pašnekovai, tikinantys, kad šis verslas jiems įdomus, nes patys labai mėgsta riešutų kremą, todėl ir čia, Lietuvoje, nori žmonėms pasiūlyti visiškai natūralų produktą už prieinamą kainą.
 
Žingsnis į Latviją

Riešutų kremo gamintojai džiaugiasi, kad juda į priekį ir jau žengė mažą žingsnį į Latviją. „Parašėme projektą ES paramai gauti kaimo vietovėje ir laukiame teigiamo atsakymo. Norime įsigyti daugiau įrangos, kad darbas būtų našesnis. O šiuo metu, kadangi darbuojamės tik dviese, darbo labai daug. Labiausiai būna gaila, kad nespėjame tiksliai laiku išsiųsti užsakymų, nes tiesiog pritrūkstame produkcijos. Mes nežiūrime į konkurentus, orientuojamės į savo klientus ir jų poreikius. Mūsų klientai – tai tiesioginiai vartotojai, mes nedirbame su jokiais tarpininkais ir parduotuvėmis, norime pasiūlyti geriausią kainą savo vartotojams. Negalima sakyti, kad tai labai naujas produktas, bet rinka tikrai auga ir vis nauji vartotojai atranda riešutų kremą. Tai matome iš parodų ir didėjančio klientų skaičiaus. Žmonės vis labiau skaito etiketes ir vertina tai, kas pagaminta be priedų“, – sako V. Kontrimaitė.
 
Svarbu siekti savo tikslo

Kai pavyksta pasitaupyti, „MiliNuts“ kūrėjai tobulina įrangą, perka daugiau riešutų ir kol kas daugiausia išleidžia reklamoms per socialinius tinklus („Facebook“, „Google“ ir „Instagram“). „Čia šiuo metu skiriame didžiausias savo investicijas, – sako verslininkų pora. – Kadangi mūsų visa prekyba vyksta internetu ir mes pasirinkome būtent šią koncepciją, stengiamės, kad kuo daugiau vartotojų išgirstų apie mus. Būna itin smagu, kai dalyvaujame parodose ir susitinkame savo esamus klientus bei susipažįstame su būsimais. Kiekvienas teigiamas žodis mums dabar didžiulis postūmis į priekį. Jau galime tikrai pasidžiaugti, kad apie mus vis daugiau žmonių sužino ir perka, nes siūlome iš tiesų geros kokybės produktus už patrauklią kainą. Tokia mūsų verslo svarbiausia mintis – gaminiai turi būti prieinami visiems, o ne prabangos prekė.“
 
Pradedantiesiems nuosavą verslą V. Špėgis ir V. Kontrimaitė nori palinkėti: „Tiesiog jeigu jau pradėjote, tai nesustokite, turėkite kantrybės ir, svarbiausia, tikėkite savo idėja. Verslas yra maratonas, o ne sprintas. Niekada neprisileiskite negatyvo, tiesiog būkite tarp tų, kurie jus įkvepia siekti!“
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai