KAIP TINKAMAI PRISTATYTI SAVO IDĖJĄ? (#)

BZN start prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 49 s.
Algimantas Bakšys. Asmeninio albumo nuotr.
„Prastų idėjų geru pristatymu neužglaistysi. Tačiau blogai pristatytos net ir geros idėjos gali atsidurti šiukšliadėžėje“, – sako agentūros „BigNow“ kūrybos padalinio vadovas Algimantas Bakšys, dalydamasis įžvalgomis apie idėjos vizualizaciją bei tinkamą komunikaciją tarp agentūros ir kliento.

Vaizdas prieš žodį ir žodis prieš vaizdą

Pristatant savo idėją, pasak pašnekovo, itin svarbu parinkti tinkamas vaizdines priemones, mat siunčiama vien žodinė žinutė gali būti klaidingai perduodama, interpretuojama ar netiksliai suvokiama jos gavėjo.

„Visgi net 40 proc. jutiminių receptorių yra akyse, todėl nieko keista, kad vaizdinė medžiaga mus veikia stipriausiai ir užgožia bet kokias kitas priemones. Žmogus gali visiškai suvokti matomą vaizdą per dešimtąją sekundės dalį ir, atvertus tokią skaidrę, kiekvienas iš pristatymo dalyvių jau turi savo idėjos interpretaciją. Mūsų smegenys yra taip išsivysčiusios, kad vaizdai ir emocijos apdorojami toje pačioje smegenų dalyje – smilkininėje skiltyje. Dėl šios priežasties vizualizacija iškart susiejama su emocijomis ir kur kas stipriau išlieka atmintyje. Skaičiuojama, kad pokalbio metu vos 7 proc. informacijos perduodama žodžiais – visa kita susideda iš kalbėjimo tono ir kūno kalbos. O papasakoti visą kampaniją panaudojant tik vizualizaciją yra neįmanoma“, – įsitikinęs A. Bakšys, pabrėžiantis būtinybę suderinti visus pristatymo elementus: vizualiką, kalbėjimą ir neverbalinę kalbą.

Natūralus istorijų paveikumas
„Vaizdingas objekto apibūdinimas ar netikėtas pasakojimo nuokrypis labiau įtraukia auditoriją ir ji lengviau gali įsisavinti sudėtingesnes idėjas“
A. Bakšys
Istorijų pasakojimas (angl. storytelling) yra natūralus ir efektyvus būdas perduoti žinutę. Istorijos labiau įtraukia žmones, o daugybė mokslinių eksperimentų parodė, kad mūsų protas nemato didelio skirtumo tarp perskaitytos istorijos ir realiai išgyventos: abiem atvejais stimuliuojami tie patys smegenų laukai. Istorijos leidžia informaciją sukramtyti dalimis, užuot ją iš karto prarijus.

„Mes esame įpratę labiau įsitraukti į tuos pasakojimus, kuriuose yra istorijos nuokrypių, intrigų ir įvairių detalių. Lygiai taip pat, kaip žmonės atsitiktinai aplinkoje susidariusiuose vaizduose ima matyti veidus (psichologinis reiškinys, vadinamas pareidolija), taip ir istorijose nesąmoningai reaguoja į atpažįstamas situacijas bei metaforas. Todėl, net jeigu kalbate apie sudėtingas inžinerines konstrukcijas, tokie istorijoms būdingi elementai kaip kylanti įtampa, vaizdingas objekto apibūdinimas ar netikėtas pasakojimo nuokrypis labiau įtraukia auditoriją ir ji lengviau gali įsisavinti sudėtingesnes idėjas“, – teigia kūrybos padalinio vadovas.

Gerai idėjai – tinkamas pristatymas

Anot A. Bakšio, jūsų pristatymas turėtų prasidėti ne nuo problemos, o nuo trumpos situacijos apžvalgos. „Kokie yra produkto vartotojai, dėl ko jie jį vertina, ar norime (kaip norime) šį vertinimą pakeisti. Tai sukuria kontekstą visai istorijai ir padeda lengviau sujungti toliau dėstomas dalis. Tada pristatome problemą, kuri turėtų būti paremta gilesnėmis įžvalgomis ir analizėmis, negu buvo padiktuota užduoties suvestinėje (angl. brief). Ir tik tada pateikiame savo sprendimo viziją“, – vardija pašnekovas.

Specialistas atkreipia dėmesį, kad pagrindinis pristatymo tikslas – informaciją išskaidyti lengvai sukramtomomis dalimis. „Vystydami pasakojimą, žvelgiame arčiau ir pristatome du sprendimo būdus, t. y. kryžkelę, kurios vienas iš kelių yra įkvepiantis ir kūrybiškas, o kitas labiau paremtas įprastais ir nusistovėjusiais metodais. Čia įvyksta lūžis, kurio metu pateikiame argumentus, kodėl įkvepiantis kelias yra geresnis. Ir tik tada, kai auditorija patikėjo argumentais, suprato visą idėjos kontekstą ir jau pati įsikvėpė, pristatome vizualizaciją“, – atskleidžia A. Bakšys.

Anot jo, taikant šį modelį, vizualizacijos pristatymas yra paskutinis, o ne pirmas dalykas, kurį rodote klientui. Dėl šios priežasties, atskleidus vaizdą, visi jūsų pasakyti žodžiai neatrodys kaip gynyba. Priešingai, ištarti prieš vizualizaciją, jie tampa reikšmingais argumentais, kurie ne tik parodo natūralų ir logišką kelią rezultato link, bet ir atskleidžia visą įdirbį bei smulkmenų apgalvojimą. O juk viskas, ką reikės padaryti, tai tik perkelti vizualizaciją į pristatymo pabaigą. Ir abi pusės susikalbės lengviau.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai