TINKAMI PASIRINKIMAI ATVERIA KELIĄ Į E. PREKYBOS OLIMPĄ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 6 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 39 s.
dr. Žydrūnas Stankevičius. Gedmantas Kropis/Fotobankas
„Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius, profesionaliai plėtojantis keliasdešimties unikalių produktų pardavimus platformoje „Amazon“, jau gerai pažįstamas e. prekyba užsiimančiai bendruomenei. Kovo 26 d. jis skaitys pranešimą pakartotiniuose mokymuose „Ką, kur ir kaip pardavinėti 2019 metais?“. Savo pranešime ekspertas žada sudėlioti svarbiausius e. prekybos akcentus, o iki tol dalijasi keliomis įžvalgomis apie šią prekybos formą.
 
Prekės ir kanalo sinergija

Kalbėdamas apie produkto pasirinkimą, dr. Ž. Stankevičius pabrėžia jo svarbą ir rekomenduoja rasti tai, ką vartotojai mėgsta, nesvarbu, kiek jums tai kainuotų.
 
„Jūs turite rasti tuos produktus ir nesvarbu, kad jie bus jums nelengvai prieinami, kad reikės gaminti kažkur, kur ne taip patogu ar lengva. Tie dalykai visi įveikiami, tačiau jeigu jūs turėsite kanalą ir žinosite produktus, kurie jame gerai parduodami, tai bus jūsų didžiausias pranašumas“, – teigia pašnekovas.
 
Anot jo, ne mažiau svarbus sėkmingos prekybos aspektas ir tinkamo kanalo pasirinkimas, kuriame pardavimo galimybės būtų kuo mažiau apribotos.
 
„Kartais galima rasti ir mažą kanalą, kuriame prekė gerai parduodama, bet tai reikš, kad jūsų pardavimai bus labai riboti. Pasirinkus tokį, kuris turi didelį potencialą, galimybės bus kur kas geresnės. Kaip pavyzdys – „Etsy“ ir „Amazon“. Iš „Etsy“ tinklo prekių per „Amazon“ jūs galite parduoti maždaug penkis kartus daugiau negu per patį „Etsy“. Kartais, atsižvelgiant į prekę, tie pardavimai skiriasi ir dešimtimis kartų“, – atskleidžia dr. Ž. Stankevičius.
 
Parduokite sprendimą

Pašnekovas teigia, kad dažniausiai vartotojas perka ne daiktą, bet problemos sprendimą. Tai reiškia, kad vartotojas įsigyja daiktą, kuris palengvins jo gyvenimą, todėl naudinga pabrėžti tai, kokią problemą jūsų siūloma prekė sprendžia.
 „Geriausia rasti jau populiarias prekes ir jas dar truputį patobulinti ar pakeisti – tai lengviausias kelias į kliento piniginę.“
dr. Ž. Stankevičius.
„Mes, kaip vartotojai, turime savas problemas ir einame į tam tikrą rinką, kad mums pasiūlytų problemos sprendimą. Kai jūs, kaip pardavėjas, turėsite ką pasiūlyti vartotojui ir galėsite išspręsti jo bėdas, tada prekyba įvyks. Pavyzdžiui, jeigu iki Kalėdų likus savaitei jūs žinote, kad vartotojas dar ieško dovanų, vadinasi, jis turi problemą ir, jeigu jūs, kaip verslas, sugebate jam garantuoti, kad užsakytą prekę jis gaus iki švenčių, vadinasi, jūs problemą išsprendžiate ir čia turite labai ženklų pranašumą“, – tikina pranešėjas.
 
Anot jo, nereikėtų ar bent jau nevertėtų pačioje veiklos pradžioje ieškoti labai inovatyvių idėjų, kurios dar niekur nebūtų matytos ir pristatytos. Visi vartotojai susiduria su gana panašiomis problemomis, todėl tikėtina, kad jų sprendimų jau bus ieškota pardavimų platformose. Radę, ko labiausiai ieško vartotojai ir modifikavę taip, kad sprendimas būtų dar geresnis, jūs pelnysite vartotojų dėmesį ir palankumą.
 
„Nepatartina pradžioje kurti visiškai naujų, nematytų išradimų, nes klientų edukacija nuo nulio yra labai brangus ir nepalankus užsiėmimas. Geriausia rasti jau populiarias prekes ir jas dar truputį patobulinti ar pakeisti – tai lengviausias kelias į kliento piniginę. Iš visų pirmiau minėtų kanalų daugiausia informacijos apie produktų perspektyvas suteikia „Amazon“, čia rastų produktų pardavimus galima geriausiai prognozuoti“, – atskleidžia dr. Ž. Stankevičius.
 
Sutvarkykite turinį

„Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis įsitikęs, kad tiesiog numesti vartotojui „nuogą“ idėją ar problemos sprendimą negana. Šiuolaikinis vartotojas kritiškas – jis žiūri ir vertina tai, kas jam pateikiama.
 
„Kiekvieno verslo tikslas – pakartotiniai pirkimai. Jeigu padarysite, kad vartotojui viskas bus patogu, apipavidalinsite savo parduodamą prekę, tai po pardavimo pas jus grįš jei ne pats klientas, tai jo mama, draugas, kaimynė ar dar kažkas, nes vartotojas bus parekomendavęs jus kaip pardavėją. Kartais pirma produkto nuotrauka gali padaryti pardavimą. Ne mažiau svarbūs ir visi aprašymai, reklaminiai tekstai, prekių ženklas, atsiliepimai. Pirkėjas, kaip ir mes visi, yra žmogus ir jis vertina elementarius dalykus, tinkamą pateikimą“, – teigia pašnekovas.
 
Atlikite namų darbus

Prieš startuojant su nauju produktu, dr. Ž. Stankevičius rekomenduoja kritiškai įvertinti jo galimybes ir išanalizuoti rinką.
 
„Jeigu ištiriate rinką, išanalizuojate visus duomenis ir matote, kad jūsų pasirinkto produkto galima paklausa yra arti nulio, nesvarbu, koks brangus, gražus ar norimas tas produktas jums asmeniškai būtų, pamirškite jį. Rinkos neištyrimas, kanalo konkurencijos nesupratimas yra dažniausiai pasitaikančios klaidos“, – sako pašnekovas.
 
Anot jo, prieš pradedant darbus, būtina atsisiųsti bent kelių būsimų konkurentų produktus, pasižiūrėti, ką jie daro, kaip apipavidalina produkciją, kokie yra trūkumai ir pranašumai, o tada, remiantis šia informacija, modifikuoti savo produktą, kad jis būtų geresnis. Tik realiai susidūrus su konkurentų produkcija bus galima išskirti savo pranašumus. Be to, ekspertas pastebi, kad dauguma einančiųjų į e. prekybą tiesiog nemoka skaičiuoti ir taip savo pradėtą verslą stumia į prarają.
 
„Aš matau daug atvejų, kai žmonės prisitaiko prie rinkos sąlygų, tačiau akivaizdu, kad pardavinėja į minusą. Jie dažniausiai tai supranta tik tada, kai nebelieka pinigų produktui toliau plėtoti. Pradedant prekiauti reikia labai gerai ir tiksliai susiskaičiuoti visas išlaidas, nesvarbu, ar jos jums jau žinomos, ar tik menamos, tačiau svarbu suskaičiuoti visas“, – rekomenduoja dr. Ž. Stankevičius.
 
Mokymasis tęsiasi

„BZN start“ organizuotų mokymų „Ką, kur ir kaip pardavinėti 2019 metais?“ bilietai buvo tiesiog iššluoti, tad nutarta suteikti galimybę dar kartą išgirsti visas e. prekybos gudrybes ir pasisemti žinių iš savo srities profesionalų. Kovo 26 d. „Technopolyje“ vyks pakartotiniai mokymai, kuriuose patirtimi ir įžvalgomis dalysis pripažinti ekspertai, praktikai: dr. Žydrūnas Stankevičius, profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja Indrė Prichockaitė, skaitmeninės rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis ir advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai