VERSLE NEREIKIA BIJOTI NESĖKMIŲ (#)

Janis Muchks prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 56 s.
Jonas Liugaila. Asmeninio albumo nuotr.
Jūs turite verslo viziją ir jai įgyvendinti skiriate begalę valandų, energijos, bemiegių naktų bei nervų, tačiau norimo rezultato vis tiek nepavyksta pasiekti ir jūsų pastatytas kortų namelis vis sugriūva. Nenusiminkite ir neskubėkite nuleisti rankų, nes šis duobėtas ir kalvotas kelias gali būti tiesiausias kelias į sėkmę. Apie tai savo mintimis dalijasi dizaino agentūros „Critical“ dizaino strategas Jonas Liugaila.
 
Požiūris į savo klaidas

Kalbant apie verslo nesėkmes, anot mūsų pašnekovo, reikėtų pažvelgti į tai iš istorinio ir kultūrinio konteksto, kokia yra nesėkmės ar klaidos interpretacija mūsų mentalitete, kokią ją paveldėjome iš ankstesnių kartų, kokį požiūrį į klaidas užgyvenome mokydamiesi mokykloje, kur už jas būdavome baudžiami „visada teisios“ ir „niekada neklystančios“ mokytojos.

„Žvelgiant iš šios perspektyvos, nėra nuostabu, kad nesėkmės ar klaidos vengiame, bijome. O nuo čia prasideda visa grandininė reakcija, į kurią kviečiu pažvelgti savikritišku žvilgsniu. Bijome tiek, kad nesiryžtame eksperimentuoti, nes eksperimento rezultatas gali būti nesėkmingas. Kadangi sunku ryžtis eksperimentuoti, dažnai pasitelkiami jau patikrinti problemų sprendimo būdai, kurie pasiteisino kitomis aplinkybėmis, dažnai užsienietiškomis. Kadangi naudojame patikrintus sprendimus, nesusiformuoja inovacijoms gimti palanki erdvė, pažangos žingsniai labai sumažėja. Kadangi stokojame inovacijų, susiduriame su sunkumais konkurencinėje aplinkoje, nes visi produktų, paslaugų ir jiems atstovaujančių prekių ženklų pažadų bei identitetų kontekste tampame panašūs vieni į kitus“, – pasakoja pašnekovas.
 
Natūrali atranka

Anot „Critical“ dizaino stratego, nesėkmė versle tam tikrais atvejais gali būti teigiamas dalykas. „Įvairi bendradarbiavimo su verslo, kultūrinio ir socialinio sektorių organizacijomis patirtis rodo, kad nesėkmė yra teigiama patirtis su dviem sąlygomis: jei nesėkmę traktuosime kaip iššūkį ir jos patirtį reflektuosime. Ji supurto ir priverčia peržvelgti, kas veikia, kas neveikia, kas svarbu, kas nesvarbu, ir pagaliau įgalina optimalų tobulinimą. Nesėkmė paslaugos ar produkto vystymo kelyje tampa savotišku natūraliosios atrankos mechanizmu, atskleisdama, kurios genų kombinacijos neišliks, o mūsų užduotis arba jas eliminuoti, arba, kaip jau žmonijai darosi įprasta, modifikuoti“, – teigia J. Liugaila.
 
Besikartojančios nesėkmės
„Neretai tai tampa bijojimo patirti nesėkmę pasirinkus netinkamą tikslinę auditoriją ar susiaurinti pažadą iki vieno konkretaus prekių ženklo pažado pasekmė.“
J. Liugaila.
Įvairiose dizaino iššūkių sprendimų situacijose, kaip teigia J. Liugaila, galima atpažinti besikartojančias nesėkmes, kurioms įtaką padarė verslininkų sprendimai ar įpročiai. „Viena jų susijusi su pareiga darbuotojams priimti tam tikrus sprendimus, tarkim, susijusius su prekių ženklo pozicija, kai bedirbant tampa akivaizdu, kad minėtas žmogus nedrįsta priimti ryžtingų sprendimų, nes bijo nesėkmės. Šio neryžtingumo priežastis – minėto žmogaus darbo aplinkoje nesuformuota saugi erdvė klysti“, – pasakoja „Critical“ atstovas.

Kita priežastis siejasi su sunkumais išgryninti produkto esmę, kuri turėtų būti reprezentuojama per prekių ženklą. „Neretai tai tampa bijojimo patirti nesėkmę pasirinkus netinkamą tikslinę auditoriją ar susiaurinti pažadą iki vieno konkretaus prekių ženklo pažado pasekmė. Vietoj to pasirenkamas produkto visiems žmonėms ir daugiafunkciškumo pažadas, kas, kad ir kaip būtų ironiška nesėkmės vengimo kontekste, virsta gana didele nesėkme, mat žmonės dėl žinutės platumo nebesusitapatina su ja ir nesirenka produkto“, – tęsia pašnekovas.
 
Dizaino vaidmuo

Būdamas dizaino sektoriaus atstovas, J. Liugaila gali kompetentingai paaiškinti, kaip būtent dizainas gali padėti nesėkmes paversti sėkmėmis: „Iššūkių sprendimo kontekste dizainerių pareiga ir kompetencija – padėti įsivardyti tikslą, kurio siekiama produkto kūrimo, tobulinimo ar komunikavimo kelyje ir jo nepamesti, atrasti kriterijus kiekvienai argumentuotai minčiai pasverti. Kitaip tariant, palengvinti procesą. To paties dizaino teritorijoje atsiranda atsakomybė užtikrinti klaidas toleruojančią erdvę, kuri labai padeda bet kokiame bendradarbiavimo santykyje. Tiek gilinantis į iššūkių priežastis, pažįstant jos kontekstus, tiek diskutuojant apie galimus jų sprendimo būdus.“

Nesėkmė yra geriausia mokytoja

Klysti gali būti skausminga ir netgi gėda, bet padarytos klaidos yra geriausios mokytojos, kokių tik galite tikėtis. Kiekviena patirta nesėkmė išryškina vizijos silpnąsias vietas ir suteikia galimybę jas sustiprinti.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai