3 VERSLO FINANSAVIMO SĖKMĖS KRITERIJAI (#)

BZN start prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 36 s.
Linas Armalys. Asmeninio albumo nuotr.
Verslo finansavimo galimybių paletė šiandien itin plati – nuo bankų ir kredito unijų iki privačių kreditorių ar verslo angelų. Visgi, gauti verslo paskolą nėra taip lengva. Kas lemia finansavimo sėkmę ir kokius kriterijus turėtų atitikti kiekvienas verslas, siekiantis kredito?
 
„Faktas, kad šiandien finansavimas prieinamas daugeliui įmonių. Skiriasi tik kiekvieno kreditoriaus keliama kartelė bei tolerancja rizikai. Natūralu, kad bankai ar kredito unijos kelia kur kas aukštesnius reikalavimus, prašo didesnio pačių verslininkų indėlio. Alternatyvūs kreditoriai yra lankstesni, jų kartelė dažnu atveju žemesnė, – įžvalgomis dalijasi ilgametę patirtį kreditavime turintis ir šiuo metu pats verslo finansavimo įmonei „Credital verslui" vadovaujantis Linas Armalys. – Svarbiausia verslininkams suprasti, kad kreditoriai nėra jūsų verslo ekspertai, tokie esate jūs. Vienintelis kreditoriaus tikslas yra įvertinti riziką, ar sugebėsite grąžinti paskolą“.
 
Pasak eksperto, beveik kiekvienas kredituotojas, spręsdamas, finansuoti verslą ar ne, atsižvelgia į tuos pačius kriterijus. Su edukacinio projekto „Verslas iš arti“ sekėjais L. Armalys pasidalijo, kokie tie 3 faktoriai, dažnu atveju nulemiantys finansavimo sėkmę.
 
Žinokite savo tikslus
 „Jeigu įmonės rezultatai šiek tiek šlubuoja, gali pagelbėti aiškus veiksmų planas.”
L. Armalys
Kokiu tikslu prašote finansavimo – augimui ar norite užkaišioti skyles? Be abejonės, labiau pasiseks tiems, kurių tikslas yra augimas. Kaip sekasi verslui puikiai atspindi įmonės veiklos rezultatai – geri rezultatai parodo, kad verslo modelis veikia, vadovai išmano veiklos sritį. Taip pat svarbus nuosavo kapitalo rodiklis, kuris padeda suprasti, kiek įmonė pati rizikuoja vystydama verslą, ar ji nėra priklausoma nuo kitų finansavimo – partnerių, tiekėjų ar klientų.
 
„Jeigu įmonės rezultatai šiek tiek šlubuoja, gali pagelbėti aiškus veiksmų planas, ką reikia padaryti, kad situacija pasitaisytų. Idealiu atveju, reikėtų kuo geriau atitikti visus kriterijus”,- teigia L. Armalys
 
 
Turėkite atsarginį variantą
 
Koks jūsų planas B? Visi puikiai supranta, kad niekas negarantuoja sėkmės, todėl reikėtų nusimatyti ir nesėkmės scenarijų. Visi kreditoriai bus suinteresuoti, kad paskolą galėtumėte grąžinti net ir ne tokiu laimingu atveju. Tai reiškia, kad jūs turite įrodyti, kad tai galėsite padaryti iš jau dabar turimų finansinių srautų, o ne to papildomo pelno, kurį leistų uždirbti paskola”,- pabrėžia pašnekovas.
 
Anot jo, šioje vietoje vėl atsimušama į pirmame punkte aprašytus įmonės stabilumo ir sėkmės rodiklius – kuo jie geresni, tuo finansavimą gauti bus lengviau.
 
Valdykite reputaciją
 
Niekas garsiai neklausia, tačiau visada įvertinama ne tik įmonės, bet ir jos vadovo reputacija. Ar tai patikimas žmogus, kokia jo kredito istorija, kas kalbama apie įmonę ir jos vadovą viešojoje erdvėje?
 
„Reputacijos svarbą galima iliustruoti gero batų gamintojo prekės ženklo pavyzdžiu. Juk už gerus batus negailime ir šiek tiek daugiau sumokėti, nes žinome, kad jie tikrai nesuplyš, su jais bus šilta. Tas pats ir su verslininko ar jo valdomos įmonės reputacija – gera reputacija yra garantas, kad kaip pasakė, taip ir bus, kad pardavimai stabilūs, kad lengva pritraukti tiek darbuotojus, tiek partnerius. Savo reputacijos negalima pamiršti nei viename verslo žingsnyje”,- pastebi L. Armalys.
 
Tai pagrindiniai kriterijai, kuriuos apgalvoja kiekvienas kreditorius. Verslas, siekiantis finansavimo, turėtų pasistengti, kad kiekvienas iš jų būtų kuo labiau teigiamas. Kaip minėta pradžioje, kai kurie kreditoriai yra lankstesni, kai kurie žiūri griežtai, bet žiūri visi. Net jei šiai minutei negalvojama apie finansavimą, kiekvienam verslui verta išlaikyti šiuos kriterijus kuo aukštesniame lygyje.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai