KO REIKIA SĖKMINGAI E. PREKYBAI? (#)

Eglė Kijauskienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
Živilė Baubonienė. Asmeninio albumo nuotr.
E. prekyba nepaliaujamai auga: vis daugiau žmonių, taupydami laiką ir pinigus, prekes ir paslaugas perka internetu. Internetas verslui padeda tapti globaliam ir pasiekiamam iš bet kur ir bet kada. Norint, kad jūsų klientas būtų patenkintas, o e. verslas klestėtų, reikia žinoti pagrindines e. prekybos taisykles.
 
„The Statistics Portal“ duomenimis, 2018 m. JAV e. prekyba naudojosi 259 mln. vartotojų, kurių kiekvienas internetu vidutiniškai išleido 1 952 JAV dolerius. Didžiausia e. prekybos rinka yra Kinijoje, kurioje yra daugiau kaip 1 mlrd. pirkėjų, per metus internetu išleidžiančių apie 634 JAV dolerius. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2018 m. pirmąjį ketvirtį prekes ir paslaugas asmeniniams tikslams internetu pirko arba užsakė 34 proc. 16–74 metų gyventojų arba 42 proc. tokio amžiaus internautų. Dauguma (82 proc.) asmenų, pirkusių prekes internetu, atliko iki penkių užsakymų, daugiau nei pusė (52 proc.) e. prekybos vartotojų per ketvirtį išleido iki 100 eurų. Dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, sporto prekės (54 proc. e. prekybos vartotojų), bilietai į kultūros renginius (43 proc.), namų ūkio reikmenys (42 proc.), maisto ir kasdienio vartojimo prekės (33 proc.), apgyvendinimo paslaugos atostogoms (34 proc.), kelionių bilietai ar automobilio nuoma (37 proc.).
 
Živilė Baubonienė, augančio verslo portalo „BZN start“ įkūrėja, sako, kad jei tik verslas galimas internete, jį būtina ten perkelti. Anot jos, internetinis verslas auga labai sparčiai ir turi būti ten, kur mus gali pasiekti iš bet kur ir bet kada. „Tai puiki galimybė tapti globaliam, pasiekiamam ir prieinamam. Norint sėkmingai dirbti e. prekybos srityje, reikia žinoti keletą sėkmės kriterijų“, – aiškina ji.
 
Nebūkite apie viską ir apie nieką
„Prisiminkite savo konkurencinius pranašumus.“
Ž. Baubonienė.
Anot pašnekovės, pirmiausia jūsų svetainė ir nuorodos turi būti tvarkingos. Ž. Baubonienė pabrėžia, kad jūsų svetainės pirmasis puslapis turi aiškiai komunikuoti, kas jūs ir ką padedate spręsti. Ji siūlo pagalvoti, ko vartotojas pas jus ieško ir ką jūs galite jam pasiūlyti. Išmėginkite įvairius vartotojo paieškos scenarijus ir pažiūrėkite, ar jūs tikrai viską gerai pateikėte ir aiškiai komunikuojate apie tai, kas esate. Ieškant prekės, anot pašnekovės, reikia turėti labai aiškią svetainės struktūrą. „Jei parduodate unikalius marškinėlius su atvaizdais ar užrašais, vartotojas turi suprasti ne tik vaizdą, bet ir kokią problemą sprendžiate, ir kodėl jis turi pirkti pas jus. Jei pardavinėjate marškinėlius su gyvenimiškais užrašais ar paveiksliukais, galbūt ir komunikuojate tai, kad norite perteikti gyvenimo kasdienybę ir jūsų vartotojas gali tapti jo dalimi. Svarbu koncentruotis. Jei sumaišysite viską, t. y. darysite viską, tai ir būsite apie viską ir kartu apie nieką. Prisiminkite savo konkurencinius pranašumus“, – pataria „BZN start“ įkūrėja.
 
Jus turi rasti „Google“

Jeigu potencialūs klientai internete neranda jūsų įmonės ar prekių ženklo, turite atlikti savo internetinių svetainių optimizaciją „Google“ paieškoje (angl. Search Engine Optimization, SEO). Pasak Ž. Baubonienės, jūsų viešinimas, straipsneliai apie verslą arba aktualiais vartotojams klausimais, susijusiais su jūsų paslauga, prekėmis su atgalinėmis nuorodomis padės išaugti ir tapti matomiems. Nuolatinis savęs viešinimas – tai ilgalaikė ir perspektyvi investicija. Taigi tikrai verta pagalvoti apie tokią svetainę, kad jus surastų internete“, – pataria ji.
 
Aiški strategija ir vizija

Norint sėkmingai dirbti e. prekybos srityje, pašnekovės nuomone, reikia žinoti savo perspektyvas, tikslus ir kodėl tai darote. „Ko siekiate ir ką sprendžiate? Kuo išsiskiriate iš kitų pardavėjų, kuo jūs ypatingi ir ką siūlote kitaip ir geriau nei kiti? Ir tai visiškai nebūtinai yra kaina. Svarbiu aspektu dažnai tampa nemokamas pristatymas, naudingų pasiūlymų pateikimas. Tik nuoseklus strategijos sudėliojimas leis vystyti perspektyvų e. verslą“, – sako „BZN start“ įkūrėja.
 
Jūsų svetainė – jūsų veidas

Pasak pašnekovės, kita sėkmingo verslo internete sąlyga – svetainėje naudoti tik kokybiškas nuotraukas. Juk svetainė – tai jūsų veidas. Vartotojas nori susipažinti su jūsų siūloma preke ar paslauga, todėl jos atvaizdavimas yra labai svarbus veiksnys, ar vartotojas keliaus toliau link apsipirkimo. Tam reikalingas aiškus produkto aprašymas, kokybiškas svetainės turinys bei aiški struktūra. Taip pat būtina nurodyti, į ką ir kur kreiptis, o svarbiausia – kad nurodytais kontaktais pirkėjas galėtų su jumis susisiekti ir, žinoma, gauti atsakymą. Jei nepavyksta atsakyti iš karto, Ž. Baubonienė pataria pagalvoti apie atsakiklį, kuris informuos vartotoją, kada jam laukti atsakymo. Atsakiklis turi pranešti, kada tikėtis atsakymo, ką daryti, jei klientui reikia pagalbos. Be to, vartotojui būtina garantuoti saugumą: pateikti aiškias prekės grąžinimo taisykles, garantinio remonto sąlygas, užtikrinti saugų atsiskaitymą.
 
Trys kliūtys

Rinkos tyrimų bendrovės „Gemius“ tyrimas parodė, kad yra trys pagrindinės kliūtys, su kuriomis vartotojams teko susidurti perkant internetu: gautas produktas neatitiko lūkesčių (37 proc.), pristatymas kainuoja per brangiai (34 proc.), pristatymas truko per ilgai (32 proc.). Kaip motyvaciją pirkti daugiau interneto vartotojai įvardijo: žemesnes kainas, palyginti su tradicinėmis parduotuvėmis (63 proc.), mažesnes pristatymo kainas (52 proc.) bei nuolaidų kodus (44 proc.).

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai