KĄ IR KAIP RAŠYTI VERSLUI SOCIALINIUOSE TINKLUOSE? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 47 s.
Mantvydas Leknickas. Asmeninio albumo nuotr.
„Žmogaus, dirbančio su tekstais, darbas dažnai yra romantizuojamas, nors iš tiesų, ypač socialiniuose tinkluose, vienas pridėtas arba atimtas žodis gali padaryti labai didelį skirtumą ir tai reikia išmanyti“, – sako agentūros „Cocos“ vadovas Mantvydas Leknickas. Anot jo, turinys socialiniuose tinkluose gali nulemti verslo sėkmę, todėl Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotame seminare pranešėjas atskleidė esminius socialinių tinklų ir žinučių juose skirtumus.
 
Čia ir dabar

Ilgo galiojimo tekstas, kaip įvardija pašnekovas, socialiniuose tinkluose nėra aktualus. Tai, kas galėtų kabėti autostradoje pastatytame lauko stende arba ilgai užimti vietą įmonės interneto svetainėje, negali būti naudojama socialiniuose tinkluose.
 
„Socialiniuose tinkluose mums visko reikia čia ir dabar, greitai. Kažką parašė konkurentai – turime ir mes parašyti atsaką, reaguoti būtina žaibiškai. Žmonės, kurie naršo ir peržiūri socialinių tinklų naujienas 20 km/val. greičiu, nori turinio ir nori jo greitai. Jie ištroškę to, o tokie žmonės kaip tekstų kūrėjai turi tą informaciją pateikti“, – sako M. Leknickas.
 
Be to, pašnekovas pabrėžia, kad kūrybininkai dažnai gali su turiniu dirbti savaitę ar net mėnesį, o už socialinių tinklų komunikaciją atsakingi žmonės privalo viską parengti einamuoju momentu.
 
Skirtingos taisyklės

M. Leknickas patikina, kad šiais laikais kuriant turinį svarbu kontroliuoti kiekvieną žodį, nes aplinkoje gausu vartotojų, kurie dėl kiekvienos smulkmenos gali įsižeisti. Be to, ne mažiau tikslinga išmanyti ir kiekvieno socialinio tinklo specifiką bei žinoti, kokios žinutės ten turėtų būti publikuojamos.
 
„Kūrybininkas, už tekstus atsakingas asmuo, įmonėse vis dar dažnai pamirštamas, nes tikima, kad parašyti ką nors gali bet kas. Dėl šios priežasties taip ir išeina, kad žmonės ima nekęsti „Facebook“, tuoj pradės nekęsti ir „Instagram“, nes iš tikrųjų dauguma rašo bendrinius tekstus, kurie niekam neįdomūs, ir teršia eterį. Be to, svarbu apgalvoti, kokiame socialiniame tinkle bus komunikuojama. Tarkime, „Facebook“ kuo trumpesnis tekstas, tuo geriau. Jeigu viršijate 80 ženklų, vertinant statistiškai, vartotojui jau nepatiksite. „Instagram“ svarbu komunikuoti vos vienu ar dviem sakiniais, o didelę dalį informacijos perkelti į grotažymes“, – teigia M. Leknickas.
 
Nepamiršti grotažymių

Anot pašnekovo, jeigu norisi socialiniame tinkle pasakyti daugiau, labai naudinga naudoti grotažymes: „Jos padeda išskirti konkrečias rubrikas ir leisti vartotojams suprasti, apie ką kalbama. Mes savo darbe grotažymę naudojame ne tik aprašyme, bet ir ant paties vaizdo. Taip pat juos galima įvesti per pažįstamą veiksmą ar žodį.“
 
Specialistas patikina, kad vienareikšmiškai svarbiausia užfiksuoti ir pritraukti vartotojo dėmesį, o tai padaryti taip pat galima keletu būdų – suasmeninti savo prekes, išnaudoti žodžių žaismo galimybes.
 
Esminiai žingsniai

M. Leknickas atskleidžia, kad savo darbo praktikoje kur kas dažniau pirmiausia sukuria gerą tekstą ir tik tada prie jo derina vaizdinę medžiagą. Pasak jo, norint sukurti paveikų turinį socialiniuose tinkluose, šie aspektai turi derėti, o kuriant patį tekstą svarbu žinoti kelis pagrindinius žingsnius.
 
„Visų pirma svarbu pagauti ir patraukti vartotojo dėmesį su antrašte. Tai gali būti grotažymė ar labai trumpas sakinys. Paskui esminis žingsnis išlaikyti dėmesį. Jeigu nutarėte naudoti ilgesnį tekstą, jis turi būti „užkabinantis“. Ne mažiau svarbu pasistengti jau pirmais žodžiais suteikti žmogui poreikį, parodyti, kodėl jam reikia tam tikro produkto ar paslaugos. Na, o pabaigoje svarbiausia nepamiršti uždėti „call to action“ mygtuko. Skatinkite atlikti kokį nors veiksmą. Jeigu esate socialiniuose tinkluose ir išleidžiate įrašą be jokio „call to action“, be jokios nuorodos, tai kokia apskritai prasmė tą įrašą skelbti? Vienas svarbiausių dalykų – nuolat skatinti vartotoją veikti“, – sako specialistas.
 
Be viso to, M. Leknickas pataria socialiniuose tinkluose su savo auditorija kalbėti kuo aiškiau ir paprasčiau, vengti būti tokiems pat kaip visi, pasiūlyti daugiau racionalumo ir mažiau meno bei greitai reaguoti į situaciją, taip pasiūlant savo vartotojui įtraukiančio turinio.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai