STARTUOLIAI VIENARAGIAI: „UBER“ SĖKMĖS FORMULĖ (#)

Janis Muchks prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 14 s.
Arvydas Strumskis. Asmeninio albumo nuotr.
„Uber“ yra visiems gerai žinoma 2009 m. San Fransiske įkurta taksi paslaugas teikianti įmonė, per dešimt metų išaugusi į tarptautinį gigantą. Jis veikia daugiau nei 60-yje šalių, o jo dabartinė vertė sudaro apytiksliai 120 mlrd. dolerių. Nors įmonėje dirba apie 40 tūkst. vairuotojų, paradoksalu, tačiau šis pavėžėjas visame pasaulyje neturi nė vieno nuosavo taksi automobilio.
 
Kokie veiksniai lėmė tokį „Uber“ pasisekimą? Apie tai savo įžvalgomis su mumis dalijasi Verslo angelų fondo vadovaujantysis partneris Arvydas Strumskis.
 
Patogumas

Šiuolaikiniame pasaulyje taksi paslaugos užima labai svarbią vietą žmonių kasdieniame gyvenime. Nuo pat XIX a. pabaigos, kai Niujorko gatvėse pradėjo sukti reisus pirmieji taksi automobiliai, iki pat mūsų laikų santykiai tarp taksi paslaugas teikiančios įmonės ir jos kliento iš esmės nesikeitė. Žmogus turėjo pasigauti vairuotoją gatvėje, iškėlęs ranką į orą, arba paskambinti telefonu ir, pranešęs savo adresą bei kelionės tikslą, užsisakyti taksi į namus. „Uber“ įkūrėjai pasiūlė sprendimą, kuris šį procesą gerokai supaprastino ir pagreitino. Atsidūrus situacijoje, kai jums vidury nakties skubiai prireikia automobilio, naudojant „Uber“ programėlę, jus nuo jo skiria vienas išmaniojo telefono ekrano spustelėjimas.
 
Laiku ir vietoje

Pašnekovo teigimu, „Uber“ šiuo atveju iš naujo neišrado rato, tačiau, pirmieji sėkmingai perkėlę pavėžėjo paslaugas į skaitmeninę erdvę, jie laiku užėmė atsivėrusią rinkos nišą.
„Daugybė verslų keliasi į skaitmeninę erdvę. „Uber“ pavyko tai padaryti laiku ir vietoje.“
A. Strumskis.
„Uber“ savaime nėra kažkokia ypatinga naujiena. Jie yra pasekmė to, kas ir taip vyksta visuomenėje – skaitmeninimas, socialiniai tinklai, dirbtinis intelektas. Daugybė verslų keliasi į skaitmeninę erdvę. „Uber“ pavyko tai padaryti laiku ir vietoje“, – mano A. Strumskis.
 
„Uber“ pamokos jaunam verslui

Užuot kūrę paprasčiausią taksi ar kitokio pobūdžio transporto bendrovę, „Uber“ įkūrėjai, pasitelkdami šiuolaikines technologijas, pirmieji pasiūlė sprendimą, kuris iš esmės pakeitė tai, kaip šiandien teikiamos šios paslaugos. Startuolį sėkmė lydi tik tada, kai jo įkūrėjai mato tam tikrą visuomenės problemą ir pasiūlo efektyvų jos sprendimą. Tačiau, kad ir kokia gera tokio sprendimo idėja būtų, jos įgyvendinimas priklauso išskirtinai nuo žmogaus atsidavimo, aistros tam, ką jis daro, ir be galo sunkaus darbo.
 
„Pradedantieji verslai gali pasimokyti vieno paprasto dalyko – didžiausios inovacijos daromos ne kosminiuose projektuose, vykdomuose pirmą kartą žmonijos istorijoje, o gerinant ir tiesinant jau įprastus ir veikiančius verslo modelius. Visų pirma, „Uber“ paprasta naudotis. Paprastumas visada patraukia. Antra, „Uber“ įsteigta 2009 metais. Tai rodo, kad reikia bent dešimt metų kantrybės ir nuoseklaus darbo“, – teigia A. Strumskis. 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai