NAUJIENLAIŠKIŲ TRANSFORMACIJA: NUO PARDAVIMŲ IKI SANTYKIŲ PALAIKYMO (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 52 s.
Ilma Nausėdaitė. Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nei 70 proc. vartotojų pasitiki kitų žmonių rekomendacijomis, o nebe reklama. Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotame seminare „Kaip rašyti įtraukiančias žinutes skirtinguose marketingo kanaluose?“ viena iš pranešėjų, įmonės „MailerLite“ rinkodaros vadovė Ilma Nausėdaitė atskleidė, kad įmonės pagaliau ima suprasti rekomendacijų svarbą ir pradeda investuoti į vartotojų patenkinimą ir išlaikymą, o ne vien į auditorijos plėtimą.
 
Vienas iš kanalų ir būdų komunikuoti su esamais klientais yra naujienlaiškiai, kurie rinkodaros pasaulyje vertinami labai prieštaringai, tačiau, pasak I. Nausėdaitės, tai gali tapti laukiamiausiu vartotojų turiniu, jeigu tik įmonė gebės jį pateikti originaliai ir taisyklingai.
 
„Seniau rinkodaros specialistai vartotojams siųsdavo kuo daugiau žinučių, siūlančių būtinai pirkti, nes šiandien nuolaida didžiausia, rytoj dar didesnė ir pan. Būtent todėl žmonės pradėjo ignoruoti žinutes ir nekreipti į jas dėmesio, tad dabar komunikacija keičiasi. Jeigu seniau elektroninės rinkodaros tikslas buvo parduoti, tai dabar rinkodara el. paštu yra geriausias būdas bendrauti su jau esamais vartotojais – tais, kurie pirko, arba tais, kurie davė jums savo el. pašto adresą“, – aiškina specialistė.
 
Užtikrintas kelias

Jeigu jūs turite savo duomenų bazę, sudarytą iš vartotojų, kurie pasirinko gauti jūsų naujienas, bei vartotojų, kurie jau kažkada iš jūsų pirko prekes ar paslaugas, vadinasi, siųsdami naujienlaiškį jiems, jūs pasiekiate savo šimtaprocentinę tikslinę auditoriją.
 
„Kai vartotojas gauna laišką, tuomet jau lieka tik jo apsisprendimas, ar jį atidaryti ir sureaguoti, ar ne. Būtent čia yra didžiulis skirtumas nuo socialinių tinklų“, – teigia pašnekovė.
 
Be to, pasak I. Nausėdaitės, per pastarąjį dešimtmetį keitėsi ne tik požiūris į naujienlaiškį, bet ir jame priimtinas turinys: „Jeigu seniau būdavo normalu į laišką įdėti sumaketuotą brošiūrą ir išsiuntinėti visiems, pasiskelbiant apie savo egzistavimą, tai dabar svarbiausia laiško dalis yra turinys. Daug kalbama apie vartotojo dėmesio mažėjimą, bet elektroninės rinkodaros rinkoje, davus žmogui turinį, kuris jam įdomus, vartotojas gali ir nori skaityti susikaupęs ir susidomėjęs. Atsiranda verslų, kurie paremti vien naujienlaiškių principais.“
 
Pažinti klientą

Prieš pradedant komunikuoti el. laiškais, svarbu ne tik susirinkti savo tikslinės auditorijos duomenų bazę, bet ir labai gerai pažinti savo klientus. Čia, pašnekovės teigimu, atsiveria durys smulkiajam ir vidutiniam verslui.
 
„Kiekvienas šiais laikais yra įgalintas kurti turinį, gali nesunkiai susikurti naujienlaiškio dizainą, naudotis automatizuotomis sistemomis, tačiau mes matome, kad būtent smulkieji ir vidutiniai verslai yra būtent tie, kurie geriausiai komunikuoja naujienlaiškiuose. Manau, kad tai tiesiogiai susiję su tuo, kad smulkieji verslai kasdien mato savo klientus, gerai juos pažįsta, žino, ką jiems rašyti, ir šiuo metu tai yra niša, kur gali iškilti labai mažas prekių ženklas ir pasirodyti, koks jis yra sėkmingas“, – teigia specialistė.
 
Be to, ji pabrėžia kad ir sėkmės suvokimas, naujienlaiškių rinkodaroje pasikeitė negrįžtamai: „Jeigu prieš tuos pačius dešimt metų mes būtume kalbėję, koks geras laiško atidarymo rodiklis ar kada palankiausia siųsti laiškus, tai dabar vis daugiau įmonių supranta, kad trumpalaikės taktikos niekur nenuveda. Reikia kalbėti apie bendrą strategiją. Jeigu norite, kad jūsų laiškus atidarytų ir jų lauktų, svarbu nueiti tokį kelią, kad siuntėją vartotojas atpažintų ir atpažinęs žinotų, jog tai nebus dar viena nuolaida, o tikrai geras turinys, kurį verta skaityti ir kuriuo verta pasidalyti.“
 
Trys taisyklės

Pranešėjos teigimu, kurti naujienlaiškių turinį žmonėms, kurie susidūrę su rinkodara ir tekstų kūrimu, nėra jokio stebuklo. Tai nėra labai sudėtinga, jeigu žinomos trys taisyklės, kurių vertėtų laikytis.
 
„Visų pirma svarbu atrasti savo autentišką balsą, charakterį. Be to, reikėtų turėti žmogų, kuris užsiimtų naujienlaiškių kūrimu. Ir tai nebūtų tiesiog darbuotojas, kuris prie naujienlaiškio kūrimo turi laiko prieiti vos kelias valandas per savaitę. Na, o vienintelis ir svarbiausias patarimas, kurį sakau visada, kuomet manęs paprašo patarti, ką daryti, kad naujienlaiškiai būtų sėkmingi, yra toks: tiesiog siųskite tokius laiškus, kuriuos patys norėtumėte gauti“, – patarimais dalijasi rinkodaros specialistė I. Nausėdaitė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai