VERSLAI, KURIEMS ŽALIĄ ŠVIESĄ ĮŽIEBĖ ŠV. VELYKOS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 37 s.
Verslai, kuriems žalią šviesą įžiebė šv. Velykos Pexels.com nuotr.
Šv. Velykų šventė šiuolaikinėje visuomenėje smarkiai komercializuota. „Business Insider“  duomenimis, žmogus, kuris švenčia Velykas, tam vidutiniškai išleidžia apie 151 JAV dolerių. Vien Jungtinėse Amerikos valstijose parduodama maždaug 91 milijonas šokoladinių zuikučių kasmet, o dažų rinkinių kiaušiniams marginti parduodama net 10 milijonų vienetų. Šventės komercializavimas nenuginčijamas, o tuo ypač džiaugiasi verslininkai, kurių verslai, anot, portalo „Business Insurance“ gimė inspiruoti būtent šios šventės.

Šokoladiniai margučiai

Vieną ryškiausių pokyčių šokoladinių margučių rinkoje pasiūlė Britanijos kompanija “Cadbury”, pripildydami šokoladinio kiaušinio vidurį skirtingais įdarais. Įrodyta, kad net 52 procentai žmonių mieliau renkasi šokoladinius margučius, įdarytus karamele, riešutų sviestų, skystu šokoladu ar kitais priedais. Tuo tarpu tuščiaviduriai ar juodojo šokolado skanėstai nudžiugina tik mažą dalį vartotojų. “Cadbury Creme egg” populiariausia prekė, šokoladinių kiaušinių kategorijoje.
Kasmet jų parduodama per 200 milijonų vienetų, jų galima įsigyti kone pusmetį - nuo Naujųjų metų iki pat šv. Velykų.

Zefyriniai viščiukai

Kol pasaulis svarstė, kas atsirado pirmiau: višta ar kiaušinis, mažas, geltonas, cukruotas viščiukas spėjo užkariauti parduotuvių lentynas. Cukruotų zefyro pagrindu sukurtų gaminių era prasidėjo dar 1920 metais, tačiau pasaulyje puikiai žinomi “Peep” skanėstai gimė dar po trijų dešimtmečių, kuomet Rusijos imigrantas Sam Born sukūrė viščiuko formos skanėstą. Tuomet vieam skanėstui sukurti prireikdavo net 30 valandų. Šiais laikais, “Peep” skanėstų galima rasti per kiekvieną šventę, tačiau vis dar populiariausi originalūs, geltoni viščiukai, dažniausiai parduodami prieš Velykas. Kasmet jų pardavimai siekia daugiau nei pusantro milijardo JAV dolerių.

Velykų zuikio kostiumas

Karnavalinių rūbų prekeiviai pasitelkę šv. Velykas rado naują nišą - Velykų zuikučio kostiumų nuomą. Šv. Velykų simboliu tapęs gyvūnas vis dažniau pastebimas reklamose, renginiuose ir viešųjų ryšių akcijose. Nenuostabu, kad kartu su zuikio atvaizdu išpopuliarėjo ir jų kostiumų gamyba bei prekyba ar nuoma. Įdomu tai, jog daugiau nei pusė amerikiečių tiki, jog Velykų zuikutis buvo ankstyvesnis šios šventės simbolis negu gyvybę simbolizuojantis margutis.

Šokoladiniai zuikučiai

Tai panaši verslo niša kaip ir šokoladinių margučių, tačiau kurdami šokoladinius zuikučius kūrėjai, regis, dar labiau išlaisvina savo vaizduotę. Šis verslas pagreitį įgavo vis labiau komercializuojant šv. Velykų šventę. Dabar skaičiuojama, kad pats brangiausias Velykų zuikutis buvo parduotas už 49 000 JAV dolerių, o jo kaina buvo tokia dėl natūralių deimantų, įstatytų vietoj akių. Be to, didžiausias šokoladinis zuikis užfiksuotas prieš keletą metų, o jo svoris siekė daugiau nei 4 kilogramus. Pasaulinė šokoladinių zuikučių industrija tiek išplitusi, jog atliekami net tyrimai, aiškinantys vartotojų įpročius, valgant šokoladinius Velykų simbolius. Nustatyta jog 59 procentai vartotojų Jungtinėse Amerikos valstijose šokoladinį zuikutį pradeda valgyti nuo jo ausų.

Floristikos verslas

Nors floristai darbo panašu, kad turi ištisus metus, Velykinis laikotarpis, anot statistikos, jiems tampa dar intensyvesnis. Pavasarinės šventės įkarštyje vartotojai yra linkę puošti savo namus, dovanoti artimiesiems gėles, simbolizuojančias atgimimą ir ateinantį šiltąjį periodą. Įdomu, jog šv. Velykų gėlių tradicija atkeliavo dar iš Karalienės Viktorijos laikotarpio, kuomet kiekviena gėlė turėjo savo Velykinę reikšmę. Pavyzdžiui lelija simbolizavo Jėzaus tyrumą, o narcizai - amžinąjį gyvenimą. Tuo tarpu labiausiai gerbiama ir mėgstama buvo sedula. Ji, dažniausiai, pražysta šv. Velykų laikotarpiu ir nuo seno raudonas jos žiedų vidurys simboliuoja Kristaus kraują, o balti žiedo kraštai - dieviškumą ir grynumą.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai