6 BŪDAI, KAIP MOTYVUOTI DARBUOTOJUS PANAUDOJANT TECHNOLOGIJAS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 24 s.
„SPPA verslui” direktorius Žilvinas Gedvilas Irmantas Gelūnas/Fotobankas
Darbuotojų motyvavimas ir išsaugojimas svarbus kiekvienam šiuolaikinės rinkos sąlygomis veikiančiam verslui. Technologinė pažanga suteikia vis daugiau būdų tai atlikti greitai ir kokybiškai. Sprendimus pažangiam verslui diegiančios įmonės „SPPA verslui“ direktorius Žilvinas Gedvilas dalijasi šešiais patarimais, kaip technologijas pasitelkti motyvacijai didinti.

1. Materialinis skatinimas, pagrįstas grįžtamuoju ryšiu

Motyvacijos didinimas darbe daugeliui neabejotinai asocijuojasi su atlyginimo padidinimu ar kitu finansiniu paskatinimu. Dažnai ši motyvacija yra inicijuojama darbuotojo, kai jis pats beldžiasi pas vadovą dėl atlyginimo. Be to, tai padaryti išdrįsta ne kiekvienas darbuotojas, tad, pasiūlius geresnes sąlygas, jis priima kitą darbo pasiūlymą. Taip prarandami geri darbuotojai. Todėl nuolatinis darbuotojų vertinimas ir objektyvus finansinis skatinimas geriausiai įmanomas tik automatizavus šį procesą.

„Darbuotojai gauna automatinį pranešimą apie jiems paruoštą užpildyti veiklos vertinimo anketą. Anketoje pateikiami klausimai darbuotojui, kaip jis save vertina, kokių kompetencijų įgijo ir patobulino, kaip jam sekėsi įgyvendinti iškeltus tikslus. Tuomet vadovas informuojamas, kad anketa yra užpildyta, ir bet kuriuo metu gali ją peržiūrėti, užpildyti bei palyginti rezultatus su darbuotojo pateiktais vertinimais. Sistema visada pateikia objektyvų ir tikslų darbuotojo vertinimą balais, kuris vėliau tos pačios sistemos yra panaudojamas apskaičiuoti darbuotojui priklausančiam vienkartiniam priedui ar nuolatinei algai padidinti“, – pasakoja pašnekovas.

2. Tikslų nustatymas darbuotojams

Ž. Gedvilas įsitikinęs, jeigu darbuotojas žinos, dėl ko dirba, o kokybiškai atliktas darbas galės pakeisti jo materialinę padėtį, viskas vyks efektyviau. Kaip teigia pašnekovas, darbuotojams svarbu žinoti žaidimo taisykles.

„Darbuotojams svarbu suteikti galimybę susipažinti su asmeniniais ir komandos tikslais, matyti, kada laukia apdovanojimas už juos“, – sako pašnekovas ir priduria, kad kiekvienas tikslas turi būti formuojamas pagal SMART principus: – S reiškia Specific (konkretus) – kas konkrečiai turi būti padaryta, M – Measurable (pamatuojamas) – kaip galima įsitikinti, kad tikslas pasiektas, A – Achievable (realiai pasiekiamas) – ar tikslas yra realiai įgyvendinamas, R – Relevant (aktualus) – ar šio tikslo įgyvendinimas padės įgyvendinti įmonės ar vadovo tikslus, T – Timely (apibrėžtas laiku) – iki kada tikslas turi būti įgyvendintas. Tik tokiu atveju galėsime sakyti, kad kuriame objektyvią, sąžiningą ir motyvuojančią aplinką savo darbuotojams.“

3. Tobulėjimo galimybės įmonėje

Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas ir nuolatinis jų ugdymas yra labai svarbūs aspektai, tačiau retoje įmonėje šis procesas yra sklandus, aiškiai susietas su konkrečių darbuotojo kompetencijų ugdymu. Visgi pašnekovas atskleidžia, kad supaprastinti tai gali inovatyvūs ugdymo automatizavimo sprendimai.

„Kalbant dar daugiau apie tobulėjimą įmonėje, svarbu nepamiršti, kad darbuotojai dažnai pagalvoja apie karjeros galimybes toje pačioje įmonėje. Tad jiems yra svarbu rasti išsamią informaciją, kokių kompetencijų tikimasi iš kandidatų užimti vienas ar kitas pareigas. Bet to negana. Brandi kompanija turi pasirūpinti ir tuo, kad darbuotojas galėtų rasti visą reikiamą informaciją, mokymus, kaip pasiekti būtinas kompetencijas“, – sako Ž. Gedvilas.

4. Lankstus grafikas

Technologijos suteikia nepamainomų galimybių dirbti bet kurioje vietoje: namie, kavinėje, užsienyje, lygiai taip pat sukuria sąlygas verslui koordinuoti nuotoliniu būdu. Šveicarų įmonės IWG atliktoje apklausoje nustatyta, kad net 70 proc. biuro darbuotojų visame pasaulyje bent kartą per savaitę dirba ne biure. Tai ypač aktualu į darbo rinką įsiliejančiai jaunajai kartai, kurių vienos labiausiai vertinamų darbdavio savybių yra gebėjimas suteikti darbuotojui lankstumo.

„Svarbu nepamiršti, kad darbo režimas yra apibrėžtas įstatymais ir savivalė čia nepriimtina. Lanksčiam darbo grafikui reikia tam tikros biurokratijos. Įsivaizduokime, kad darbuotojas savo vadovui gali pateikti prašymą neatvykti į darbą elektroniniu būdu iš savo telefono, o šis per akimirką, spustelėjęs vos vieną mygtuką, suteikia tokį leidimą. Ar tokia galimybė bus laikoma motyvuojančiu faktoriumi? Tai tik vienas pavyzdys, kaip IT sprendimai gali sudėtingus dalykus paversti paprastais ir labai naudingais“, – teigia Ž. Gedvilas.

5. Produktyvumo didinimas, naudojant duomenų analizę

Pašnekovas pastebi, kad dažnas vadovas priima sprendimus remdamasis nuojauta: „Manau, visi sutiksite, kad kiekvienoje įmonėje yra nematomų talentų. Jie nematomi todėl, kad nėra tinkamai vertinami ir analizuojami, nes įmonė neturi tam tinkamų įrankių. Tačiau, pasinaudojus technologijų galimybėmis, personalo specialistai nesunkiai gali identifikuoti potencialiausius talentus, suplanuoti jų ugdymo ir tobulinimo strategiją bei ją įgyvendinti.“

6. Skaidrumas ir atvirų durų politikos demonstravimas

Skaidrumas – didžiausia įmonės vertybė, o vadovo gebėjimas demonstruoti, kad jis atviras pasiūlymams, idėjoms ir susitikimams, suteikia įmonei daug pridėtinės vertės. „Darbe dažnai praleidžiame net daugiau laiko nei šeimoje. Kolektyve mes tampame lyg viena didelė šeima. Todėl šioje srityje laimi įmonės, kurios suteikia galimybę darbuotojams patogiai susipažinti su juos liečiančia informacija, suteikia savitarnos galimybių, patogių priemonių darbuotojams informuoti vadovus apie savo lūkesčius ir karjeros poreikius“, – pasakoja „SPPA verslui“ direktorius.

Apibendrindamas Ž. Gedvilas pabrėžia: „Geriems rezultatams pasiekti didelių investicijų nereikia, visi minėti būdai gali būti įgyvendinti pasitelkus „Oracle HCM Cloud” sprendimą ir investavus vos 130 Eur/mėn. (įmonei iki 100 darbuotojų).“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai