PAGRINDINIAI ŽINGSNIAI ŽENGIANT Į UŽSIENIO RINKAS (#)

Janis Muchks prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 2 s.
Darius Kuncevičius ir Justinas Gecevičius. Asmeninio albumo nuotr.
Įkūrus internetinę parduotuvę ir kurį laiką sėkmingai augant, neišvengiamai kils klausimas, ar to, ką jau pasiekėte savo šalyje, jums pakanka, ar laikas plėstis į užsienio rinką. Tai yra labai svarbus ir atsakingas žingsnis, kurį reikia kruopščiai suplanuoti, o galimų pasekmių nederėtų nuvertinti, nes šios investicijos pasisekimas ar žlugimas gali nulemti jūsų verslo ateitį. Šia tema savo įžvalgomis dalijasi agentūros „AdKings Agency“ įkūrėjai Darius Kuncevičius ir Justinas Gecevičius, kurie pranešimus skaitys ir didžiausiame jauno verslo forume #LAUNCH 2019.

Ištirkite rinką, kurioje ketinate dirbti

Nusprendus pradėti dirbti užsienio rinkoje, labai svarbu įvertinti savo konkurencingumą. Jūsų pasirinktame regione jau gali veikti ne vienas labai panašus arbe beveik identiškas verslas, su kuriuo jums tektų tiesiogiai konkuruoti.

„Yra dar šimtai tokių kaip tu, bandančių padaryti tai, ką sieki padaryti tu“, – teigia J. Gecevičius.

Pašnekovas mano, kad būtina įvertinti, ar sugebėsite konkuruoti su kitų įmonių siuntimo sąnaudomis, siuntimo laiku, ar turėsite pakankamai išteklių tokio paties ar geresnio lygio klientų aptarnavimui užtikrinti, kas ilgainiui nulems ir jūsų siūlomos produkcijos kainas.

„Reikia gerai suprasti, kaip veikia rinka, konkurentai ir ko nori ten esantys pirkėjai, kokie yra rinkos standartai. Tam reikia suprasti rinką, ją išbandyti ir gebėti pritaikyti pagal gaunamus rezultatus. Dažniausiai negebėjimas adaptuotis ir sustabdo verslo augimą“, – įsitikinęs jis.

Nepamirškite socialinių tinklų

Pasak J. Gecevičiaus, kiekvienam verslui e. prekyboje itin svarbus aktyvus dalyvavimas socialinėse platformose. Socialiniai tinklai, ypač e. parduotuvėms, be galo naudingi tuo, kad aktyvus veikimas juose nemažai prisideda prie klientų aptarnavimo, paties verslo matomumo ir net konkrečių prekių reklamavimo. Jeigu klientai mato, kad jūsų e. parduotuvės socialinio tinklo paskyroje verda aktyvios diskusijos, paliekama atsiliepimų apie paslaugas, aptarnavimą ir prekes, tai sukelia didelį pasitikėjimą.

„Reklamos ir pasiekiamumo galimybės veikiant socialiniuose tinkluose yra didžiulės, socialiniuose tinkluose apskritai slypi, sakyčiau, didžiausias pasiekiamumo potencialas, nes verslas teoriškai gali pasiekti kone visus tam tikro socialinio tinklalapio naudotojus, o šiuo metu jais naudojasi praktiškai visi galimi klientai. Yra galimybė labai tikslingai pasiekti sau tinkamą auditoriją, panaudojus minimalias investicijas“, – teigia vienas iš pašnekovų.

„Dažniausiai negebėjimas adaptuotis ir sustabdo verslo augimą“. J. Gecevičius.


AdKings Agency“ atstovas mano, kad išnaudojant socialinius tinklus galima labai greitai užauginti verslą: „Mes patys ne kartą esame užauginę klientų parduotuves 3–5 kartus vos per 2–3 mėnesius, būtent pasitelkę tik socialinių tinklų reklamą. Pradžioje tu išleisi keletą tūkstančių per mėnesį reklamai, bet jei viskas yra pelninga, tau nėra problemų leisti ir šimtus tūkstančių per mėnesį reklamai. Tik socialiniai tinklai gali leisti tokį greitą augimą.“

Nebūkite užtikrinti, kad viską galite patys

Kitas pašnekovas D. Kuncevičius, prieš imantis veiksmų, rekomenduoja pasisamdyti specialistų komandą, gebančią padėti esminiais klausimais: „Jums reikalingi specialistai, kurie sukurtų stiprius „unique selling“ pasiūlymus, „langing page“, kuris parduotų ir kuris nebūtų kuriamas programuotojų, o būtent rinkodarininkų. Pastarasis produkto „landing page“ kūrimo aspektas yra vieta, ties kuria suklysta didžioji dalis Lietuvos verslininkų.“

Turite sudominti potencialų pirkėją

Norint sudominti užsienio rinką, reikia užtikrinti išskirtinį produkto ar paslaugos pozicionavimą ir nepagailėti investicijų į mokamą reklamą.
„Tikėtina, kad žaliąją arbatą bus sunku parduoti, nes tai yra įprasta prekė, kurią žmonės perka tiesiog parduotuvėje, bet jei tą pačią prekę pavadintume „Detox Tea“ ir parduotume per kitą prizmę, rezultatai būtų geresni“, – mano vienas iš „AdKings Agency“ bendraįkūrėjų.

Įgyvendinus šiuos du žingsnius, verta susikurti nukreipiamąjį puslapį (angl. landing page) ir stebėti auditorijos reakciją į jūsų siūlomą prekę ar paslaugą. Tik išanalizavus rezultatus, galima spręsti, ar verta didinti tolesnius prekės ar paslaugos pardavimus.

Iš „AdKings Agency“ įkūrėjų D. Kuncevičiaus ir J. Gecevičiaus apie e. prekybos subtilybes galėsite sužinoti #LAUNCH 2019 jauno verslo forumo metu organizuojamuose mokymuose, kuriuos kartu su UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), „Credital verslui“, advokatų profesine bendrija „Žabolienė ir partneriai METIDA“, SEO paslaugų įmone „Good One“, tarptautinės daugiakanalės rinkodaros įmone „Omnisend“, Socialinių mokslų kolegija, Spaudos departamentu bei didžiausiu naujienų portalu „Delfi“ rengia didžiausias Lietuvos jauno verslo portalas „BZN start“.

 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai