E. PREKYBOS FENOMENAS: KAIP UŽKARIAUTI UŽSIENIO RINKAS? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 46 s.
Renginio akimirka. Vyginto Skaraičio nuotr.
Gegužės 28 d. vyko kasmetinis didžiausias jauno verslo forumas #LAUNCH 2019, su šūkiu „Go Global“ kvietęs pažinti ir suprasti sparčiai augančios ir verslininkus užburiančios e. prekybos paslaptis. 12 patyrusių šios verslo srities praktikų dalijosi teisinėmis, komercinėmis, rinkodaros bei asmeninės patirties žiniomis, atskleisdami ryškiausias e. prekybos tendencijas, rizikas bei galimybes.
 
„Google“ prieš „Amazon“

Pradėdamas pirmosios sesijos pranešimų seriją, „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius (nuotr. kairėje) pabrėžė: kad ir kaip sektųsi jūsų verslas, privalote nuolat matyti galimybes augti.
 
„Tam šiandien jums tiesiog būtina būti „Amazon“, nes ši platforma šiuo metu yra per didelė ir per daug galinga, kad galėtumėte leisti sau joje nebūti, užsiimdami e. prekyba“, – sakė dr. Ž. Stankevičius.
 
Jam pritarė ir „Adkings Agency“ bendraįkūrėjis Darius Kuncevičius (nuotr. dešinėje), drauge su kitu šios agentūros iniciatoriumi Justinu Gecevičiumi skaitęs ne tik pranešimą, bet ir vedęs pardavimų strategijos mokymus.
 
„Užsienio e. prekyboje matoma tendencija, kad žmonės ieškoti ko nors eina nebe į „Google“, bet į „Amazon“, – teigė D. Kuncevičius.
 
Vis dėlto jį papildė ir „Google“ būtinumą atskleidė kolega J. Gecevičius (nuotr. kairėje), teigdamas, kad tuo atveju, jeigu platformoje „Amazon“ atliksite kokį nors netinkamą žingsnį ir jūsų paskyra bus suspenduota, reiškia jūs kuriam arba visam laikui vos per akimirksnį galite netekti viso savo verslo. Todėl labai svarbu e. prekybą plėtoti per skirtingus kanalus, pavyzdžiui, naudojant „Amazon“ nepamiršti prižiūrėti ir „Google“, savo asmeninio puslapio ar socialinių tinklų. Analogišką mintį išsakė ir „Omnisend“ bendraįkūrėjis ir vadovas Rytis Laurinavičius (nuotr. dešinėje).
 
„Nuoširdžiai rekomenduočiau greta turėti ir savo prekybos kanalą. Taip, jį išsukti yra gana sudėtinga, tačiau ypač tada, jeigu kuriate unikalius produktus, turėti tiesioginį kontaktą su savo auditorija per nuosavą kanalą yra itin naudinga“, – tikino R. Laurinavičius.
 
Kaip vis dar vieną reikšmingiausių paieškos platformų ir žinomumo didintojų „Google“ pristatė ir „Good One“ vyresnysis projektų vadovas Julijus Bogdanovas (nuotr. kairėje), pabrėždamas, kad norint čia įsitvirtinti svarbu suprasti, kaip tinkamai panaudoti raktažodžius ir išlįsti iš pradedančiųjų smėlio dėžės.
 
„Žmonės yra godūs. Pradėję su didelės apimties raktiniais žodžiais, jie nori gauti iškart labai daug vertės, tačiau svarbu suprasti, kad atėjusio jauno verslo, besimėtančio tokiais raktažodžiais, „Google“ dar kurį laiką neišleis net iš smėlio dėžės, jau nekalbant apie aukštas paieškos pozicijas. Juk tokiu atveju virš jūsų yra didelės, ilgametės įmonės, kurios jau ilgai dirba su raktažodžiais, deda ten daug pinigų ir „Google“ yra priverstas prioritetizuoti juos“, – atskleidė pranešėjas.
 
Teisiniai ir finansiniai aspektai

Prekiaudami e. prekybos srityje, verslininkai dažnai pamiršta įprastam verslui savaime suprantamus aspektus: savo teises, pareigas bei finansavimo poreikį. Vis dėlto renginyje pranešimus skaitę advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ teisininkas Paulius Milkevičius bei „Credital verslui“ įkūrėjas ir vadovas Linas Armalys (nuotr. kairėje) pabrėžė, kad šie klausimai e. verslui kai kuriais atvejais gali būti net opesni.
 
„Įvairių teisinių tvarkų ir taisyklių, ne tik susijusių su asmens duomenų apsauga, neturėjimas ar netinkamas įdiegimas yra vienas dažniausiai pasitaikančių teisinių ginčų pagrindų. Kalbant apie asmens duomenis, pavyzdžiui, netgi įdiegus slapukus, jau pripažįstama, kad renkama asmens duomenų informacija ir tai gali tapti problema, jeigu puslapyje nėra apie juos pranešama ir vartotojas nesutinka“, – pavyzdį pateikė P. Milkevičius (nuotr. dešinėje).
 
L. Armalys atkreipė dėmesį į finansavimo e. prekybai klausimus, pastebėdamas, kad e. verslui gauti finansavimą dažnai yra sudėtinga, nes kredituotojai yra labai jautrūs rizikai ir gali sau leisti turėti tik labai nedidelę dalį nemokių klientų.
 
„Jeigu kalbame apie tradicinius kredituotojus, bankus ir unijas, jų toleruotina riba yra 2–3 klientai iš 100. Alternatyvūs kredituotojai turi didesnę rizikos toleranciją ir jų riba jau yra 7–8 klientai iš 100, o 15–20 klientų iš 100 tolerancija galima tik greitiesiems kreditams arba juodajai rinkai. Kalbėdami su kredituotoju supraskite, kokia jo tolerancija rizikai, ir tada jums taps aiškiau, kodėl kredituotojas toks priekabus, kodėl užduoda šimtus klausimų, kodėl bando apsidrausti visais įmanomais aspektais“, – sako L. Armalys.

Tuo tarpu UAB „MakesYouLocal“ direktorius ir el. komercijos specialistas Donatas Gudelis (nuotr.kairėje) pastebi, jog norint sėkmingai įžengti į užsienio rinką, svarbu įsivertinti ten jau esančius žaidėjus.

„Svarbiausias yra vietinio kliento pasitikėjimo klausimas. Reikėtų atsakyti sau, ar vietinis klientas pasitikės mano parduotuve užtektinai kad galėtų atlikti pirkimą, o gal jis labiau pasitikėtų mano produktą radęs „Amazon" platformoje, kurią puikiai pažįsta, žino pirkimo sąlygas ir garantijas. Taip pat reikėtų įsivertinti, ar rinka į kurią einate turi lyderiaujančią prekybos platformą, ar ne",- sako D. Gudelis. 

Informacijos gausa

Renginio moderatorė, didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ įkūrėja bei #LAUNCH 2019 iniciatorė Živilė Baubonienė pasidžiaugė pranešėjų kompetencija ir didžiuliu lietuvių domėjimusi e. prekyba bei gebėjimu savo patirtimi dalytis su bendruomene. Apibendrindama mokymuose ir diskusijose išsakytas mintis, ji teigė, kad svarbiausia e. prekyboje vartotojui sukurti jaukumą ir leisti jam jaustis kaip namie.
 
Didžioji dalis pranešėjų pabrėžė, kad vartotoją būtina nuosekliai vestis nuo pirmo reklamos paspaudimo iki paskutinio mygtuko „Pirkti“ spustelėjimo, nuolat koncentruojant jų dėmesį, pateikiant aiškias nuorodas, ką ir kaip daryti toliau. Būtina nepamiršti jo ir po pirkimo, paklausti, ar patiko, pasiūlyti įsigyti daugiau.
 
Organizatoriai dėkoja ilgamečiams renginio partneriams, padėjusiems tęsti didžiausio jauno verslo forumo tradiciją. Tai: UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), „Credital verslui“, advokatų profesinė bendrija „Žabolienė ir partneriai METIDA“, SEO paslaugų įmonė „Good One“, tarptautinės daugiakanalės rinkodaros įmonė „Omnisend“, Socialinių mokslų kolegijaSpaudos departamentas ir didžiausias naujienų portalas „Delfi“.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai