KĄ REIKIA ŽINOTI IMANT GREITĄJĄ PASKOLĄ INTERNETU? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 49 s.
Mantas Zalatorius. Asmeninio archyvo nuotr.
Greitieji kreditai internetu gali padėti spręsti problemą, bet gali ir pridaryti rūpesčių. Greitai pasiekiami, greitai gaunami, atrodo, ko daugiau reikia verslui ar gyventojui. Tačiau kredito įmonės pasirinkimas yra atsakingas žingsnis. Nors sėkmingai veikia tokios vertinimo platformos kaip „Paskolų atsiliepimai“, kur kiekvienas apsilankęs gali įvertinti kredito bendrovę, visgi Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Mantas Zalatorius išskiria keletą aspektų, kuriuos privalu įsivertinti.
 
„Viena vertus, reikėtų įvertinti asmeninę arba savo verslo finansinę situaciją, vystymosi perspektyvas ir galimus pokyčius ateityje. Antra vertus, pasirinkti patikimą paslaugos teikėją. Internetas suteikia galimybę greitai apžvelgti situaciją ir paslaugų pasiūlą, palyginti skirtingų finansų įmonių pasiūlymus, juolab kad neretai jų svetainėse galima rasti ir elektronines paskolų skaičiuokles, padedančias preliminariai įsivertinti galimybes. Tačiau visais atvejais svarbu prisiminti, kad paskola pirmiausia yra įsipareigojimas, todėl, prieš pasirašant sutartį, reikia detaliai aptarti jos sąlygas su pasirinktu paslaugos teikėju bei įsitikinti jo patikimumu“, – teigia pašnekovas.
 
Matyti planą B

M. Zalatorius pastebi, kad, planuodami finansinius įsipareigojimus, ir gyventojai, ir verslo atstovai dažnai mato tik esamą situaciją ir tiki, kad ji tokia liks visada. Anot pašnekovo, vien optimistinio scenarijaus pateikimas nėra teisingas, nes ilgainiui viskas gali labai pasikeisti.
 
„Gali pakilti palūkanų normos, pablogėti asmeninė finansinė padėtis, konkretaus verslo sektoriaus arba visos ekonomikos situacija. Todėl reikia vengti ribinių įsipareigojimų, t. y. tokių, kai kreditui padengti šios dienos aplinkybėmis skiriama maksimali galima suma. Įmonės turėtų įvertinti galimus savo verslo plano pokyčius – kaip sektųsi, jeigu kiltų numatytos darbo ar energijos sąnaudos, o paslaugų pirkėjai atsiskaitytų lėčiau, negu planuojama, jeigu būtų mažesnis pelningumas, prireiktų papildomų investicijų. Būtina numatyti tam tikrus rezervus vertinant pajamas ir išlaidas, taip pat turėti pinigų nenumatytiems atvejams“, – vardija M. Zalatorius.
 
Jam pritaria ir įmonės „Credital verslui“ įkūrėjas bei vadovas Linas Armalys (nuotr. dešinėje), pridurdamas, kad turėti vien optimistinį scenarijų nepatartina ne tik pačiam verslui, bet tai dažnu atveju nėra toleruotina ir kreditorių.
 
„Jeigu jaunas verslas ar e. verslas kreipiasi dėl paskolos, kreditoriams jis neturi galimybės pateikti ilgos istorijos ir patikimumą sukuriančių veiksnių, todėl labai svarbu, kad pats verslininkas aiškiai suvoktų rizikas ir gebėtų pademonstruoti, jog yra nusiteikęs jas priimti ir spręsti“, – sako L. Armalys.
 
Vertinti sąlygas

Lietuvos bankų asociacijos prezidento teigimu, dar prieš siunčiant užklausą dėl paskolos gavimo, svarbu gerai patikrinti kredito įmonę, o gavus paskolos pasiūlymą įdėmiai išanalizuoti tai, kas jame rašoma.
 
„Būtina įsitikinti, kad paskolos teikėjas yra oficialiai veikiantis geros reputacijos subjektas. Paskolos siūlymas turi būti labai aiškus ir konkretus. Jame neturi būti paslėptų mokesčių ar painių formuluočių. Patartina gerai įsiskaityti, įvertinti, kokios pasekmės lauktų, jeigu klientas norėtų ilgainiui ką nors keisti, pavyzdžiui, kokios galimybės grąžinti dalį paskolos anksčiau laiko ar atidėti keletą mokėjimų“, – rekomenduoja M. Zalatorius.
 
L. Armalys pabrėžia, kad besiskolinančiam verslininkui dažniausiai visiškai nesvarbu, iš kokio konkrečiai kredituotojo gauti pinigus, jam svarbiausia žinoti, kas siūloma ir kokie reikalavimai keliami. Trumpai tariant, jis nori matyti visas sąlygas.
 
Įvertinti save

Prieš skolinantis taip pat derėtų įsivertinti ir savo galimybes, suprasti, kokioms reikmėms paskolos reikia, mat verslo plėtrai, steigimui ar apyvartinėms lėšoms paskolų pasirinkimas gali būti visiškai skirtingas, o kai kuriais atvejais galbūt teks sau pripažinti, kad pinigų pasiskolinimas esamų bėdų neišspręs.
 „Kiekviena finansavimo forma turi konkrečią paskirtį ir renkantis būtina atsižvelgti į jų skirtumus.“
M. Zalatorius.
„Jeigu verslą ištiko staigi nenumatyta bėda ir pinigų reikia tai bėdai išspręsti, tuomet vieną kartą pasiskolinti tokioms reikmėms nieko tokio, tačiau jeigu paskolos imamos nuolat vien tam, kad būtų sprendžiami kasdieniai įmonės finansiniai klausimai, tuomet vertėtų persvarstyti patį verslo modelį, o ne skolintis ir taip dar labiau gilinti problemą“, – pataria L. Armalys.
 
M. Zalatorius pabrėžia, kad, įvertinus savo poreikius ir visgi nusprendus skolintis, būtina numatyti rizikas ir paskaičiuoti ne tik galimybę greitai gauti finansinę injekciją, bet ir ilgalaikį poveikį.
 
„Kiekviena finansavimo forma turi konkrečią paskirtį ir renkantis būtina atsižvelgti į jų skirtumus. Skolinimo platformos taip pat turi savo nišą aukštesnės rizikos projektų finansavimo, labai trumpalaikių finansavimo poreikių arba finansuojant be užstato. Tačiau jeigu įmonė ar gyventojas gali gauti reikiamo dydžio ir termino banko paskolą, iš panašių platformų skolintis gali būti tiesiog labai brangu“, – sako M. Zalatorius.
 
Ką vertina vartotojai?

Interneto laikai įgalino ir dar vieną savisaugos būdą – kitų vartotojų atsiliepimus. Pasak portalo „Paskolų atsiliepimai“ vadovo Manto Langaičio, jų puslapį per mėnesį aplanko apie 10 tūkst. lankytojų, kurie aktyviai domisi kredito įmonėmis ir dalijasi savo patirtimi.
 
„Dažniausiai atsiliepimus paliekantys lankytojai būna pasipiktinę, kai jiems iš anksto nepranešama apie papildomus mokesčius ar sankcijas, taikomas vėluojant grąžinti paskolą. Labai dažnai paskolas išduodančių įmonių klientai yra nustebinami antstolių, kurie į juos kreipiasi jau po kelių dienų vėlavimo – kada ir susiduriama su didžiausiomis problemomis. Norint išvengti šių problemų, reikėtų gerai išsiaiškinti visas detales ir papildomus mokesčius, o imti paskolą tik gerai įvertinus, kad galėsite ją grąžinti laiku“, – rekomenduoja M. Langaitis (nuotr. kairėje).
 
Visgi iš lankytojų atsiliepimų matyti, kad Lietuvos gyventojams bei verslui priimtinos tarpusavio skolinimosi platformos, o didžiąją dalį paskolų internetu paraiškų, anot pašnekovo, pateikia Vilniaus ir Kauno gyventojai, atitinkamai 50 ir 20 procentų.
 
Paklaustas, kas vartotojams svarbiausia imant paskolas internetu, M. Langaitis pabrėžia, kad platformoje „Paskolų atsiliepimai“ ryškiausiai matoma tendencija – patogaus paskolai gauti proceso paieškos: „Labiausiai vertinami kreditorių bruožai yra greitas dokumentų tvarkymas ir paskolos išdavimas, galimybė greitai ir patogiai pasiimti paskolą net ir mažas pajamas gaunantiems fiziniams asmenims ar smulkiajam verslui pradėti.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai