PATIKRINTAS STARTUOLIO SĖKMĖS RECEPTAS (#)

Janis Muchks prieš 3 dienas Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 3 s.
Marta Krupinska. Ado Vasiliausko nuotr.
Gegužės 6–7 d. Vilniuje, „Litexpo“ parodų rūmuose, praūžė jau kasmetiniu tapęs didžiulis inovacijų festivalis „LOGIN 2019“, kurio metu buvo galima išgirsti, kaip savo sričių specialistai pateikia įžvalgų technologinių inovacijų, dirbtinio intelekto temomis, pardavimų profesionalai komentuoja naujausias rinkodaros strategijas, o sėkmingų startuolių įkūrėjai dalijasi savo patirtimi bei patarimais. Viena iš pranešėjų buvo verslininkė Marta Krupinska, kilusi iš Lenkijos ir šiuo metu gyvenanti Londone, todėl save vadinanti išdidžia emigrante. Ji yra pinigų pervedimų platformos „Azimo“ įkūrėja ir „Google for Startups“ vadovė.

Išanalizuokite konkurentus

Tam, kad jūsų startuolis pritrauktų pirmuosius klientus, jūs turite įtikinti juos tuo, kad siūlote kažką, ko nesiūlo su jumis konkuruojančios įmonės. „Galėti pagrįsti, kad esate kitoks, turite visiems, pradedant nuo savo mamos, eilinio praeivio gatvėje, taksi vairuotojo ir baigiant savo potencialiais darbuotojais bei, žinoma, investuotojais“, – teigia verslininkė.

Nesuklyskite rinkdamiesi darbuotojus

Viena pagrindinių klaidų, kurią, anot M. Krupinskos, galima padaryti – pasamdyti netinkamus žmones. „Vienintelis dalykas, kurio aš iš tiesų pasigailėjau savo karjeros metu, yra tai, kad kartais įdarbindavau netinkamus žmones. Praktiškai kiekvieną klaidą, auginant savo startuolį, galima ištaisyti, tačiau netinkamas žmogus kartais gali pridaryti nepataisomos žalos ir ilgam sugadinti jūsų reputaciją klientų bei potencialių partnerių akyse“, – tikina pranešėja.

Brangiau ne visada geriau

Žmonių darbas kiekvienoje valstybėje vertinamas skirtinga pinigų suma, todėl pranešėja ragina dabartinius ir ateities verslininkus įtemptai pagalvoti, kur ieškoti specialistų.

„Vystydami savo startuolį mes nutarėme samdyti žmones Krokuvoje. To priežastis buvo paprasta – už tas lėšas, kurios mums buvo prieinamos tuo metu, mes galėjome pasisamdyti vidutinio lygio specialistus Londone arba aukščiausio lygio savo sričių žinovus Lenkijoje, ten jiems užtikrindami puikų pragyvenimo lygį ir motyvaciją atlikti savo darbą kokybiškai“, – pasakoja „Azimo“ įkūrėja.

Aukite kartu su savo startuoliu

Net ir sėkmingai startavus, kai klientų skaičius jau skaičiuojamas tūkstančiais ar net dešimtimis tūkstančių, M. Krupinska pataria niekada neužsimiršti ir pernelyg neapsvaigti nuo sėkmės: „Rinka yra labai dinamiška, ji keičiasi kasdien. Atsiranda naujų technologijų, naujų konkurentų, vadinasi, kasdien keičiasi ir žaidimo taisyklės.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai