KĄ REIKIA ŽINOTI APIE BESIKEIČIANČIĄ PREKIŲ ŽENKLŲ RINKODARĄ? (#)

Agnė Liubertaitė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 56 s.
Tomas Ramanauskas Asmeninio albumo nuotr.
Šiais laikais joks produktas ar paslauga nebeįsivaizduojami be rinkodaros bei komunikacijos. Kaip pasirinkti tinkamą rinkodaros strategiją, kokiais pavyzdžiais sekti ir į kokias auditorijas taikyti? Apie rinkodaros subtilybes pasakoja reklamos specialistas, Kūrybingumo mokyklos įkūrėjas Tomas Ramanauskas.

Pašnekovas tikina, kad rinkodaros sprendimai keičiasi ir tobulėja nuolat. Dabar, pasak jo, siekiama išmaniau pažinti ir profiliuoti auditorijas: „Tam pasitelkiami ir didieji duomenys idėjų kūrybos srityje, ir patirties kūrimas prekyboje, elektroninės prekybos sofistikacija. Bet svarbu pastebėti, kad, neatsižvelgiant į amžinai mutuojančias galimybes, auditorijos motyvatoriai išlieka labai panašūs daugybę dešimtmečių, net šimtmečių.“

Kaip šiandien išsiskirti iš kitų, kai aplinkui tiek daug informacijos ir pasirinkimo galimybių? T. Ramanauskas pabrėžia kainų, pasiūlymų ir komunikacijos inovatyvumą. „Visuomet galioja ta pati taisyklė: negali tikėtis sėkmės, jei nieko nesiūlai. Šie laikai lūkesčių kartelę prekių ženklams kelia gerokai aukščiau, taip pat tikimasi tobulo aptarnavimo ir tolygaus prekių ženklo patirties, adekvatumo šiuolaikinėms realijoms, socialinės misijos“, – teigia specialistas.

T. Ramanauskas teigia, kad ateityje rinkodaros sprendimai ir toliau keisis. Labai populiari bus atspėjanti ekonomika – tai žinojimas, ko norės žmogus dar prieš tai, kai jis to užsinori. Pasak pašnekovo, tai žengs koja kojon su prediktyvaus interneto era: „Mūsų kambariai, šaldytuvai, ekranai žinos, ko mes norime, be mūsų įsikišimo ir garsinio ar tekstinio pageidavimo.“

Kokiais pavyzdžiais sekti?

Specialistas pastebi, kad kai kurie verslininkai neretai yra linkę stebėti tik rinkodaros naujienas. Nors tai irgi yra svarbu, jis rekomenduoja daugiau dėmesio skirti bendroms socialinėms, vartojimo tendencijoms, seisminiams specifinės elgsenos pokyčiams apžvelgti, taip pat menui ir ateities scenarijams. Būtent tai padės labiau pažinti žmones ir suprasti, ko jiems reikia. „Ten labai daug suflerių, kas mūsų laukia ir kas gali praversti kasdieniam rinkodaros specialistui. To vedamas pradėjau rašyti savo paties mėnesinį, įdomybes sutraukiantį naujienlaiškį“, – pasakoja T. Ramanauskas. Reklamos specialisto tinklaraštį galima užsiprenumeruoti adresu demesio.tomasramanauskas.com.

Pašnekovas rekomenduoja stebėti ir užsienio tinklaraščius bei portalus, padedančius geriau pažinti rinkodaros principus ir neatsilikti nuo naujausių tendencijų: tai konsultacijų bendrovės „Contagious“ (www.contagious.com) tinklaraštis, taip pat „The Drum“ (www.thedrum.com) portalas, kuriame galima rasti daug naujienų ir įžvalgų verslo bei rinkodaros srityse dirbantiems žmonėms. Jis išskiria ir „The Guardian“ medijų skiltį, „Creative Review“ (www.creativereview.co.uk) ir „Wired“ (www.wired.com) platformas.

Svarbiausia – žinoti savo auditoriją

Reklamos specialistas skeptiškai vertina prekių ženklų kartais per didelį siekį taikyti į jauną auditoriją. Pasak jo, produktas tikrai gali puikiai išgyventi ir be to – svarbiausia žinoti, į kokią auditoriją pats prekių ženklas nori kreiptis. „Auditorijas, kad ir kokios jos būtų, veikia nuoširdumas, adekvatumas, aktualumas, emocijos. Tai nepriklauso nuo demografijos. Jaunesnė auditorija yra lengviau išprususi technologiškai, tai suteikia papildomų formatų ir formų galimybių“, – sako pašnekovas. Jis priduria, kad jaunoji karta reklamų ir komunikacijos atžvilgiu yra itin nedėmesinga, išsiblaškiusi ir nesusikaupusi, todėl prekių ženklai turėtų koncentruotis į tai, kaip palengvinti jauno žmogaus kasdienybę. „O lengvinti yra ką: socialinę įtampą, pripažinimo geismą, santykius, mokslus, laisvalaikį, karjerą, užimtumą, sportą, madą, socialinių tinklų spaudimą“, – vardija T. Ramanauskas.

Specialistas aiškina, kad rinkodaros srityje visada bus pastebėta tai, ko anksčiau dar niekas nėra padaręs. Idealu, jei reklama turės ryškios naudos ir vėliau galės būti pritaikoma kasdieniame žmonių gyvenime. Pašnekovas pabrėžia, kad šiandien svarbu paliesti ir jautrias temas. „Pavyzdžiui, kiek kalbėta apie Grahamą – avarijose išgyvenantį pusžmogį monstrą, sukonstruotą Naujojoje Zelandijoje, kad jis mokytų vaikus apie žmogaus pažeidžiamumą. Jis sugalvotas reklamos kampanijai, tačiau dabar naudojamas edukacinėje sistemoje. Jautrios socialinės temos komunikacijoje dabar itin aktualios. Nuo translytizmo iki lyčių lygybės, #metoo judėjimo, prievartos, socialinės nelygybės ir t. t.“, – pasakoja reklamos specialistas.

Daugiau rinkodaros subtilybių T. Ramanauskas atskleis birželio 20 d. savo rengiamuose mokymuose „Naujos kartos prekių ženklai: kaip tokiam tapti?“ Vilniuje.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai