NAUJĄ „NETFLIX“ GALI SUKURTI KIEKVIENAS (#)

Rūta Jadzevičiūtė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 49 s.
J. Lowas. Rytis Šeškaitis
Geriausi inovatoriai niekada nepaklius į ilgo buvimo komforto zonoje spąstus. Paradoksalu, bet nepatogios situacijos jiems kaip tik yra tai, kas teikia komfortą. Nerasite nė vieno inovatoriaus, kuris nudelbęs akis pasislėptų išmaniajame telefone, kad išvengtų nejaukios pauzės. Iš didelio smalsumo ir susidomėjimo gimstantis žmogiškasis kontaktas – štai kas inovatorių padaro inovatoriumi. Taip inovacijų konferencijoje „LOGIN 2019“ teigė danas Jonathanas Lowas. Jis – buvęs profesionalus badmintono žaidėjas, knygų autorius, o dabar ir vienas iš perspektyvaus startuolio „JumpStory“ įkūrėjų.

„Jūs teisūs. Žmogiškasis kontaktas – labai baisu. Bet aštriausi protai, kuriuos sutikau, išsiskiria gebėjimu laisvai bendrauti su žmonėmis. Tai jiems ypač praverčia siekiant parduoti savo idėją, įtikinti jos potencialu“, – konferencijoje kalbėjo J. Lowas, savo pranešimą pradėjęs lankytojų raginimu susipažinti su greta sėdinčiaisiais.

Suaugę, deja, nebeeksperimentuojame

Siekdamas įtikinti, kad kiekviename mūsų slypi polinkis į eksperimentus, supraskite – ir į inovacijas, J. Lowas skatino atsigręžti į vaikystę.

„Vaikystėje buvau labai smalsus, mėgau tyrinėti mane supantį pasaulį. Apskritai visi vaikai yra labai smalsūs – per dieną jie vidutiniškai užduoda 73 klausimus, o dauguma jų egzistenciniai. Jie bemaž kiekvieną savaitę klausia, koks yra gyvenimo tikslas, kas nutiks, kai numirsiu ir pan. Tačiau tada vaikai užauga ir nustoja klausinėti. Čia ir slypi didžiausia mūsų problema, nes yra daugybė klausimų, kuriuos vis dėlto reikia užduoti tam, kad pasaulį padarytume gražesne vieta gyventi“, – pasakojo pranešėjas.

J. Lowas tikisi, kad ateityje klausimai taps svarbesni nei atsakymai ir kad, užuot mokęsi atsakymų, mokysimės, kaip ir ko reikia klausti. Thomas Edisonas klausė, kaip matyti tamsoje, iš ko sudaryta šviesa, ir būtent tai yra antrepreneriška mąstysena.

„Mano tėvai buvo hipiai, kurie nepaisė visų pasaulio taisyklių. Jų dėka aš ir tapau tuo, kuo esu dabar. Žinoma, nepaisyti taisyklių labai sudėtinga. Bet būtent normų laužytojai ir yra pasaulio lyderiai – tie, aplink kuriuos nori burtis žmonės“, – tęsė jis.

Nieko magiško

Baigęs profesionalaus badmintonininko karjerą, J. Lowas pasuko startuolio keliu. Vieną po kito jis kūrė įvairius startuolius, tačiau vis patyrė nesėkmes.

„Po bankroto susikroviau daiktus ir keleriems metams išvykau į kelionę. Šios mano kelionės tikslas buvo sutikti 200 sėkmingiausių antreprenerių. Norėjau paklausti, kaip jiems pavyko pasiekti to, ką pasiekė, ir jų patirtį pritaikyti sau. Šias žinias norėjau sudėti į knygas ir pasidalinti su kitais. Giliu mano įsitikinimu, antreprenerystė nėra kažkas magiško – tai yra formulė, nes bent jau pagrindiniai ingredientai, parodantys, kodėl vieniems pasisekė, o kitiems ne, visada tie patys“, – dėstė J. Lowas.

Aistra įprasmina veiklą

Pranešėjas pasakojo, kad kelionės metu susipažino su „Netflix“, „Airbnb“, „Spotify“ ir kitais pasaulio lyderiais. Kas, anot J. Lowo, šiuos lyderius vienija – tai aistra, skatinanti ne tik sukurti kažką naujo, bet svarbiausia – pasiūlyti žmonėms tai, ko jiems niekada nereikėjo.

„Štai, pavyzdžiui, mano draugas mėgsta dešreles ir jas gamina geriausiai pasaulyje. Jis atsikelia šeštą valandą ryto ir eina miegoti dešimtą vakaro. Prieš užmigdamas jis negali galvoti apie nieką kitą, tik apie dešreles. Jo darbuotojai juokauja, kad dešreles galima matyti netgi jo akyse, – prisiminė J. Lowas. – Taip antreprenerių turima aistra įprasmina dalykus.“

Tiesa, pranešėjo teigimu, naivu manyti, kad idėjos nepakeičiamos: „Jeigu rytoj visų jūsų, čia esančių, verslai sugriūtų, nesijaudinkite – pasaulis funkcionuotų lygiai taip pat, kaip funkcionavo iki šiol.“

Bandyti daug kartų

„Turėkite didelių svajonių, kruopščiai dirbkite ir darykite pigias bei greitas klaidas.“ J. Lowas.


Pranešėjas akcentavo, kad kažką naudingo sukurti gali kiekvienas: „Klaidinga manyti, kad antrepreneris yra tas žmogus, kuris tiesiog pabandė ir kone mistiniu būdu jam pasisekė. Ne, antrepreneris yra tas, kuris bandė daug kartų ir tik tuomet jam pavyko. Antreprenerystės esmė glūdi ne sėkmėje, o nuolatiniame eksperimentavime. Kaip badmintone, padarius tūkstančius padavimų, kūnas, regis, prisitaiko ir tarsi pradeda viską daryti automatiškai, taip ir pardavimų, rinkodaros, tinklaveikos srityse ar bet kur kitur – bandai, kartoji, klysti, mokaisi, supranti, kas veikia, o kas ne, vėl bandai.“

Pasuko į sau nepažįstamą industriją

Grįžęs iš kelionės, kurioje susipažino su garsiais inovatoriais, J. Lowas kartu su partneriais ryžosi kurti naują startuolį „JumpStory“. Pasak pranešėjo, platforma „JumpStory“ sukurta pagal panašų principą kaip filmų ir serialų transliavimo internetu milžinė „Netflix“, tik skirta nuotraukų peržiūrai.

„Daugelis mano, kad „Netflix“ pradėjo veikti elektroninėje erdvėje vien tam, kad galėtų sukaupti ir klientams pasiūlyti daugiau turinio negu fizinėje parduotuvėje. Bet iš tiesų jie siekė pasiūlyti ne kuo daugiau, o kuo tinkamesnio turinio. Jie pritaikė dirbtinį intelektą, kad paslaugos būtų kuo labiau suasmenintos“, – dalinosi J. Lowas.

Tęsdamas pranešėjas pasakojo, kad kartu su partneriais norėjo patobulinti rinkoje jau veikiantį produktą: „Įvairias nuotraukas siūlančioje svetainėje „Shutterstock“ į paiešką suvedžiau raktažodį. Man išmetė daugiau nei 9,5 mln. nuotraukų. Pamaniau, kaip iš 9,5 mln. nuotraukų pasirinkti tą vienintelę, kurios man reikia. Ką tai rodo? Tai rodo, kad tokios platformos kaip „Shutterstock“ visiškai nenutuokia, kas yra jų klientas ir ko jam reikia. Tuomet ir gimė idėja kurti platformą „JumpStory“. Nors tai industrija, apie kurią nieko neišmanėme, nusprendėme išmėginti jėgas. Šiandien panaudodama dirbtinį intelektą mūsų platforma stengiasi kuo greičiau surasti tinkamiausią paveikslėlį. Suvedę frazę „raudonas traukinys“, galbūt jūs ieškote tam tikros emocijos, kurią ta nuotrauka atspindėtų, – tai mes ir stengiamės padaryti.“

Dirbtinio intelekto pritaikymas šioje industrijoje, anot J. Lowo, turi labai daug potencialo. Pavyzdžiui, dirbtinis intelektas jau geba kurti fotografijas, kuriose užfiksuoti žmonės atrodo labai realistiški, bet neegzistuoja. Taip gali būti sprendžiami net ir fotografijų naudojimo etikos klausimai. Neegzistuojant fotografuotiems žmonėms, nereikia nieko atsiklausti dėl nuotraukų naudojimo savais tikslais.

Startuolis „JumpStory“ įkurtas Danijoje, turi biurą ir Silicio slėnyje Jungtinėse Valstijose. Anot verslo žurnalo „Forbes“, šiuo metu „JumpStory“ – vienas perspektyviausių startuolių pasaulyje.

„Turėkite didelių svajonių, kruopščiai dirbkite ir darykite pigias bei greitas klaidas“, – baigdamas pranešimą susirinkusiesiems linkėjo įžymus inovatorius J. Lowas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai