GEROS PAKUOTĖS PASLAPTIS – ESTETIŠKAI ĮGYVENDINTA IDĖJA (#)

Agnė Liubertaitė prieš vieną savaitę Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 35 s.
A. Vengalytė Asmeninio albumo nuotr.
Šiandien galime rinktis iš tiek skirtingų ir įvairių produktų, kad gamintojai yra nuolat priversti sukti galvą, kaip išsiskirti iš kitų. Vienas svarbiausių būdų tai padaryti – patraukli produkto pakuotė. Kaip tokią sukurti ir kaip patraukti dėmesį, pasakoja dizaino agentūros „Making Sense“ viena iš įkūrėjų Alina Vengalytė.

Svarbu ieškoti balanso

A. Vengalytė įsitikinusi, kad pakuotė rinkoje šiandien yra ne mažiau svarbi už patį produktą. „Esant didelei pasiūlai, tai vienas geriausių būdų būti pastebėtam ir išsiskirti iš konkurentų, ypač jei tavo prekių ženklas naujas ir mažai kam žinomas“, – pasakoja pašnekovė.

Ji atkreipia dėmesį, kad rinkos naujokai yra labiau linkę eksperimentuoti už senbuvius, jie dažniau pasirenka netradicinius pakuotės sprendimus. Šiandien, pasak A. Vengalytės, gana populiaru kalbėti net apie aktualias socialines problemas ir šitaip atkreipti į save dėmesį.

Specialistė sako, kad patraukli pakuotė tikrai skatina įsigyti prekę bent pirmą kartą, tačiau ji toli gražu negarantuoja produkto sėkmės ateityje. Pasak jos, jei dėl pakuotės produktą žmogus nusipirks ir antrą kartą, tai jau bus palankus ženklas. Tačiau pašnekovė akcentuoja, kad tikrai ne pakuotė lemia produkto sėkmę.

„Kad ir kaip būtų, įtaką daro vartotojo patirtis – produkto kokybė ir jo lūkesčių pateisinimas. Tik esant harmonijai tarp produkto, prekių ženklo ir geros pakuotės galima pasiekti visapusišką sėkmę“, – kalba A. Vengalytė.

Kokia yra „ideali“ produkto pakuotė? „Making Sense“ bendraįkūrėjė sako, kad apkrauti ją pertekline informacija – lengviausia užduotis, tačiau svarbu ieškoti pusiausvyros ir suvokti, ką iš tikrųjų nori pasakyti.
„Reikia nuspręsti, kas iš tiesų svarbu ir informatyvu, pašalinti visą nereikalingą „triukšmą“. Tada pakuotė atrodys harmoningai ir subtiliai, bus daugiau galimybių grafiškai išreikšti originalią jos idėją, patraukliai pristatyti produktą“, – aiškina moteris.

Ant bangos – tvarumo idėjos

Pašnekovė pabrėžia, kad išvaizda nėra pats svarbiausias pakuotės elementas. Jos pirminė funkcija – apsaugoti patį produktą, tačiau dabar ir ši funkcija kiek primiršta. Taip pat pakuotė turi būti praktiška – idealu, jei ji palanki gamtai ir ją galima naudoti antrą kartą. O tada jau dizainas. Pasak A. Vengalytės, pakuotė turi būti ne tik patraukli vartotojui, bet ir informatyvi.

A. Vengalytė atkreipia dėmesį, kad jau kurį laiką pasaulyje viena didžiausių ir aktualiausių temų yra tvarumas. Verslininkams nuoširdžiai norisi prisidėti prie gamtos išsaugojimo, mažinti užterštumą, nes jie jaučia galintys daryti įtaką.

„Prieš kurį laiką tvarios pakuotės buvo laikomos šiek tiek hipsterišku reikalu ir jomis dėmesį į poveikį aplinkai bandydavo atkreipti mažesni prekių ženklai. Pastaruoju metu viskas pereina į globalią rinką: garsiausi prekių ženklai pasiryžę kardinaliai keistis ir investuoti į tvarią pakuotę. Ieškoma būdų, kaip plastiką pakeisti popieriumi ar alternatyviomis medžiagomis, kaip daryti mažiau žalos aplinkai“, – dėsto A. Vengalytė.

Vis dėlto pašnekovė atkreipia dėmesį, kad tvarumo idėja dar nėra viskas, svarbu tinkamai apgalvoti visą strategiją.

„Mažiau gamtai kenksminga medžiaga yra tik sudedamoji dalis. Iš tikrųjų tai sudėtingų procesų ir sprendimų visuma: pradedant nuo medžiagos pasirinkimo, pakuotės konstrukcijos, spaudos, gamybos būdų, perdirbimo galimybių“, – kalba moteris. Ji įsitikinusi – nors tokios pakuotės dar neužima didžiosios rinkos dalies pasaulyje, greitai tai pasikeis ir dominuos būtent tokio pobūdžio produktai.

A. Vengalytė sako, kad kiekvienas klientas ir kiekvienas produktas, su kuriuo dirbama, yra labai individualus, todėl skiriasi ir jų poreikiai. Pasak jos, visi nori sėkmės, tačiau svarbiausia gera, estetiška ir tvari produkto idėja.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai