TREČDALIS VERSLŲ NORĖTŲ SAMDYTI DAUGIAU DARBUOTOJŲ, TAČIAU SUSIDURIA SU KLIŪTIMI (#)

BZN Start prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 16 s.
Ilva Valeika Asmeninio albumo nuotr.
Beveik trečdaliui (30 proc.) Lietuvos įmonių operatyvesni skolininkų mokėjimai leistų samdyti daugiau darbuotojų. Nepaisant to, net 43 proc. bendrovių šalyje nesiima jokių priemonių, kad išvengtų vėluojančių mokėjimų ir neapmokamų skolų. Tokius duomenis atskleidė Europoje pirmaujančios kreditų valdymo bendrovės „Intrum“ atliktas Europos mokėjimų tyrimas.

Svarbiausiomis vėluojančių mokėjimų priežastimis Lietuvoje įmonės įvardino finansinius skolininkų sunkumus (45 proc.) ir tyčinius vėlavimus (32 proc.). Dar 23 proc. juridinių asmenų kaip vieną pagrindinių vėluojančių mokėjimų priežasčių nurodė administracinę klientų nekompetenciją, o dešimtadalis – ginčus dėl pateiktų prekių ar suteiktų paslaugų.

Trukdo visiems

Siekdamos apsisaugoti nuo vėluojančių mokėjimų ar neapmokamų skolų įmonės dažniausiai taiko išankstinio apmokėjimo praktiką (45 proc.), atlieka kliento mokumo praktiką (13 proc.) bei pasitelkia kreditų valdymo bendrovių ir skolų išieškotojų paslaugas (13 proc.). Palyginimui, Europoje klientų kreditingumą tikrina net 28 proc. įmonių, o išorinių kreditų ir skolų ekspertų paslaugas renkasi ketvirtadalis kompanijų. Net 43 proc. įmonių Lietuvoje nesiima jokių priemonių, kurios padėtų apsisaugoti nuo vėluojančių mokėjimų ir nepadengiamų skolų. Tai yra 11 proc. daugiau nei vidutiniškai Europoje.

„Galimybė tiksliai planuoti finansinius srautus yra itin svarbi kiekvienai įmonei, nes nuo jos didele dalimi priklauso verslo plėtros ir augimo galimybės. Laiku neapmokamų sąskaitų pasekmės gali būti itin rimtos. Verslai dėl to gali susidurti su likvidumo problemomis, patys nesugebėti laiku atsiskaityti su tiekėjais, prarasti pajamas ir netgi susidurti su bankroto grėsme. Finansinės įmonių drausmės trūkumas stabdo ir visos ekonomikos augimą bei riboja naujų darbo vietų kūrimo galimybes“, – sako bendrovės „Intrum“ vykdančioji direktorė Baltijos šalyse Ilva Valeika.

Įmonių atsakomybė

Anot I. Valeikos, dėl to verslo įmonės ir organizacijos turėtų skatinti finansinį atsakingumą ir reikalauti savo klientų bei partnerių griežtai laikytis mokėjimo terminų. Nors mokėjimų vėlavimai ir klientų nemokumas visuomet yra tarp verslo rizikų, tačiau efektyvus sąskaitų ir finansinių procesų valdymas gali padėti išvengti sudėtingų situacijų ir veiklos nuostolių.

Tyrimo duomenimis, mokėjimai Lietuvoje vidutiniškai vėluoja 2 dienas. Lietuvos įmonės savo klientams sąskaitoms apmokėti vidutiniškai duoda 23 dienas. Tai yra vienas trumpiausių terminų visoje Europoje.

Pasėkmės dvejopos

Verslo konsultantas, socialinės antropologijos ekspertas Saulius Matulevičius pažymi, kad vėluojantys mokėjimai gali sutrikdyti mainų ciklą ir tuo pačiu kuria nepatikimumo ir nepasitikėjimo kultūrą, kuri gali išplisti ir daryti neigiamą poveikį regiono ekonomikai.

„Kita vertus, jei mainų abipusiškumo principų yra sutartinai paisoma, kredito ir skolos sąveika gali veikti kaip produktyvus ryšys, kuris apjungia skirtingas šalis ir yra joms abiem naudingas“, – sako S. Matulevičius.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai