TURINIO SĖKMĘ LEMIA JO AUTENTIŠKUMAS IR STRATEGIJA (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 19 s.
Jarūnė Narkevičiūtė Irmantas Gelūnas/Fotobankas
Liepos 25 d. vyksiančiuose mokymuose „Efektyviausias marketingas tavo verslui“ viena iš keturių dalių skiriama turinio kūrimui socialiniuose tinkluose. Be sėkmingo vartotojų įtraukimo šiame kanale verslas gali tapti praktiškai nematomas, tad labai svarbu žinoti, kaip socialiniuose tinkluose pristatyti save, rasti savo vartotoją ir jį sudominti.

Mokymuose šia tema pranešimą skaitys skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė ir mentorystės programos „Women Go Tech“ valdybos narė, skaitmeninės komunikacijos specialistė Jarūnė Narkevičiūtė, kuri jau dabar atskleidžia šiek tiek įžvalgų, kaip sukurti tinkamą turinį.

Suvokti esmę

Populiariausiais socialiniais tinklais mūsų šalyje vis dar išlieka „Facebook“, „Instagram“ ir „LinkedIn“. Visi jie skirtingi, kiekvienam reikia kitokio turinio, tačiau pašnekovė pastebi, kad pirmiausia svarbu suprasti pačią socialinio tinklo esmę, jo struktūrą, o tuomet rinktis savo turinio strategiją.

„Visada galimos kelios startinės turinio kūrybos pozicijos: pradėti nuo rėmų, kuriuos turi kanalas, ir juose galvoti idėją, ką ir kaip pasakysime savo auditorijai, arba atvirkščiai – tiesiog laisvai kurti idėjas, o tada jas pritaikyti kanalui. Nesvarbu, kokiam kanalui kuriama, prekių ženklai visada stengiasi komunikuoti įtraukiančias žinutes, patrauklius ir „skanius“ vizualus“, – pastebi J. Narkevičiūtė.

Auditorija tampa išranki

Pašnekovė teigia, kad esminės turinio kūrimo tendencijos labai nekinta, stiprėja tik tam tikrų sudedamųjų dalių įtaka.

„Pasaulinės tendencijos kardinaliai nesikeičia, toliau išlieka svarbus prekių ženklo autentiškumas ir išskirtinumas, didėja auditorijos poreikis personalizacijai, tik jai skirtoms žinutėms, pasiūlymams. Auga nuomonės formuotojų įtaka, fokusavimasis į kontekstą, įvykius, mikromomentus“, – vardija J. Narkevičiūtė.

Anot specialistės, Lietuvoje reikalavimai turiniui auga, didėja auditorijos suvokimas ir gebėjimas atskirti, kas yra įdomus bei geras turinys, o prekių ženklai stengiasi atliepti vartotojų poreikius.

„Žvelgdami į Lietuvą, galime matyti, kad pamažu keičiasi turinio vartojimas. Kartelė auga, auditorijos nenustebinsi vizualu iš nuotraukų bazės ir užkrautu prekių ženklo logotipu, taip pat nebe taip lengvai pavyks gauti įsitraukimo veiksmų. Prekių ženklai bando išnaudoti skirtingas turinio formas, dirbti su autentiškomis nuotraukomis, plėtoti unikalias rubrikas, vis daugiau turinio komunikuoja per kampanijas, o ne pavienius įrašus“, – pasakoja pašnekovė.

Finansų paskirstymo klausimai

J. Narkevičiūtės teigimu, reklamos kampanija gali kainuoti labai skirtingai ir tai iš esmės priklauso nuo nustatyto kampanijos tikslo: „Investicijos priklauso nuo to, kokius rezultatus tie kanalai turi atnešti visame prekių ženklo naudojamų kanalų kontekste. Jeigu keliami rodikliai, tokie kaip įsitraukimas, pasiekiamumas, tai prekių ženklas investuos į turinį, kuris yra unikalus, dažniausiai įtraukiantis vaizdo įrašų kūrybą, originalių nuotraukų fotografavimą. Kitu atveju, jeigu tai daugiausia srauto generavimo šaltinis, konversijų generavimas, tai didžioji biudžeto dalis keliaus reklamai, o reklaminių skydelių gamyba tikrai nesudarys didelės išlaidų dalies.“

Norėdama dar didesnio aiškumo, skaitmeninės komunikacijos specialistė pateikia savo patarimą, kaip tikslinga būtų skirstyti reklamai skirtą biudžetą socialiniuose tinkluose: „Biudžetą patarčiau skirstyti per kampanijas, t. y. X laikotarpiu pasakyti Y auditorijai apie savo produktą ar paslaugą Z. Tokiu atveju galima matyti visą metų planą ir turėti pradžią bei pabaigą, kada matuojame rezultatus ir gebame palyginti su praėjusiomis kampanijomis. Žinant kampanijos rėmus, galima turinį susikurti iš anksto, pavyzdžiui, kuriant tik vieną fotosesiją.“

Dažnos klaidos

Ilgametėje savo darbo praktikoje J. Narkevičiūtė susiduria su skirtingais verslais, jų plėtojamomis reklamos kampanijomis, tad nesunkiai išskyrė esmines, dažniausiai pasitaikančias turinio rengimo klaidas: „Pastebima klaida – kanalų nesuderinamumas, pavyzdžiui, socialinėje žiniasklaidoje nepamatysite nieko panašaus į tai, kokie plakatai kabo mieste. Kitas dažnas atvejis – pačių turinio formų neišmanymas, kai, pavyzdžiui, reklaminiame skydelyje bandoma sutalpinti daug teksto. Kalbant apie su tekstu susijusias klaidas, viena esminių – auditorijai neaktualios žinutės, kai prekių ženklas mąsto tik per tai, ką jis nori pasakyti auditorijai, o ne tai, kas jai įdomu, taip pat per mažas dėmesys tekstams, nors tai gana nesudėtingas būdas išsiskirti“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

Keturi mokymų moduliai

Didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ organizuojamus mokymus „Efektyviausias marketingas tavo verslui“ sudarys keturios dalys. Pirmojoje dalyje „Choco Agency“ partneris, „MoQ“ rinkodaros vadovas bei skaitmeninės komunikacijos kurso „Atomic Garden Vilnius“ vadovas Tomas Nemura dalinsis žiniomis apie socialinių tinklų rinkodarą, vėliau „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys apžvelgs videoreklamos galimybes. Trečiojoje dalyje skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė atskleis turinio kūrimo subtilybes, o mokymus užbaigs „Evolvery“ SEO ir turinio rinkodaros skyrių vadovė Kamilė Sinkevičiūtė, pristatysianti SEO optimizavimo galimybes.

Mokymai skirti ir pradedantiesiems, ir pažengusiesiems, o už pagalbą juos organizuojant „BZN start“ dėkoja savo draugams: didžiausiam naujienų portalui „Delfi“, agentūrai „Choco Agency“, verslo miesteliui „Technopolis“ ir „Spaudos departamentui“. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai