ŠIŲ DIENŲ SEO – DAUGIAU NEI VIEN RAKTINIAI ŽODŽIAI (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 29 s.
K. Sinkevičiūtė Asmeninio albumo nuotr.
„SEO jau seniai nėra vien tik apie raktinius žodžius ir jų skaičių svetainėje, tai susiję su vartotojo patirties gerinimu lankantis svetainėje“, – pastebi „Evolvery“ SEO ir turinio rinkodaros skyrių vadovė Kamilė Sinkevičiūtė, kuri skaitys pranešimą didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ organizuojamuose mokymuose „Efektyviausias marketingas tavo verslui“.

SEO reikia visiems


Nors vis dar atsiranda verslų, kurie neįvertina SEO (angl. Search Engine Optimization  – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms) pranašumų, pašnekovė įsitikinusi, kad tinkamai sutvarkytas interneto puslapis šiais laikais tiesiog būtinas ir smulkiajam, ir išaugusiam verslui.

„Aiškiai struktūrizuota, tvarkinga, informatyvi ir greitai veikianti svetainė yra svarbi sėkmingo verslo dalis, todėl bazinė svetainės optimizacija yra reikalinga kiekvienam, kuris internete nori būti matomas ir palankiai vertinamas. Reguliarūs ir intensyvūs svetainės optimizavimo darbai padeda ne tik pritraukti naujus klientų srautus, bet ir išsiskirti ypač konkurencingose rinkose“, – atskleidžia K. Sinkevičiūtė.

Anot jos, verslininkai dažnai klysta apsiribodami labai siauru SEO suvokimu ir dėl to nesulaukia norimo rezultato. „Dažniausia verslininkų klaida yra sprendimas nenaudoti SEO ir neoptimizuoti interneto svetainės, arba manymas, kad išmano šią sritį ir gali susitvarkyti be profesionalų. Antra klaida – nėra jokio svetainės optimizavimo plano, veiksmai atliekami pavieniui, todėl nepasiekiamas geras rezultatas. SEO yra platus, tad reikėtų suvokti, jog norint gerinti vartotojo patirtį internetinėje svetainėje, reikia atsižvelgti ir į turinį, svetainės struktūrą, jos greitį ir kitus elementus. Nereikėtų apsiriboti vien tik vidiniu svetainės gerinimu – svarbu ir išorinis optimizavimas, tikslingas išorinio tinklelio plėtimas (angl. linkbuilding). Ši sritis neturi būti atskira priemonė, priešingai – siekiant geriausių rezultatų, reikia dirbti tikslingai apjungiant skirtingus optimizacijos būdus. Sėkmingas skaitmeninės komunikacijos strategijų planavimas reikalauja holistinio požiūrio. Kita dažnai pasitaikanti klaida yra tikėjimas greita sėkme ir prastas vykdytojų pasirinkimas, klaidingų išankstinių lūkesčių susidarymas“, – vardija specialistė.

Egzistuoja specifinės išimtys

Vis dėlto yra keletas aspektų, kai SEO neturėtų būti laikomas pačiu svarbiausiu. „Jei produktas ar paslauga yra niekam nežinomi arba sukuriamas naujas prekinis ženklas, pirmiausia reikėtų užtikrinti sklandų internetinės svetainės veikimą. Pradžioje pagrindinis dėmesys turėtų būti skirtas darbui su kitais kanalais – mokama reklama, socialiniais tinklais. Ši strategija tiks ir verslams, kurie nekuria nieko unikalaus, t. y. perparduoda įvairaus profilio produktus, kitaip tariant, „dropshippina“. Tokiu atveju SEO turėtų būti mažiau aktualus ir tikėtina, jog organinis srautas nebus pagrindinis kanalas. Greičiausiai atsiperkamumas būtų geresnis naudojant kitas rinkodaros priemones, todėl visada reikia atsižvelgti į esamą situaciją“, – teigia K. Sinkevičiūtė.

Svarbu skirti pakankamai laiko ir žinoti konkurentus

Vienas blogiausių scenarijų – SEO optimizavimas paskiriamas kuriam nors iš darbuotojų, neturinčiam su tuo nieko bendra. Norint tinkamai optimizuoti savo puslapį, anot pašnekovės, bent jau pradžioje derėtų tam paskirti pilną darbo dieną dirbantį specialistą: „SEO reikia skirti reikšmingą laiko dalį, ypač pradiniame etape, tai gali būti visa 40 valandų darbo savaitė. Dažnu atveju įmonės išskirti konkurentai nebūtinai bus varžovai ir skaitmeninėje erdvėje, todėl reikėtų įvertinti, su kuo iš tikrųjų konkuruojama organinėje paieškoje. Tuomet išanalizuoti konkurencijos lygį, kitus veiksnius ir, atsižvelgus į juos ir savo svorį skaitmeninėje erdvėje, bandyti konkuruoti dėl populiariausių raktažodžių arba rinktis labiau nišinius. Tinkamas konkurentų identifikavimas ir išsami jų apžvalga, atliekamų taktikų įvertinimas gali tapti esminiu SEO sėkmės aspektu.“

Dažniausiai daromos klaidos

K. Sinkevičiūtė išskiria tris dažniausiai daromas SEO srities klaidas. Joms galima priskirti netvarkingą URL struktūrą, svarbaus turinio sudėjimą į bendrą puslapį, neišskaidant jo pagal vartotojo intencijas. Be to, kaip vieną pagrindinių klaidų pašnekovė įvardina puslapio atnaujinimo metu daromus netinkamus veiksmus.

„Keičiant svetainės dizainą, jos struktūrą ar net domeną, pamirštama konsultuotis su SEO specialistais, todėl dažnai prarandamos turimos pozicijos organinėje paieškoje, vadinasi, dingsta pajamos, gautos iš šio kanalo“, – sako pašnekovė.

Specialistė įsitikinusi, kad viso to galima išvengti žinant optimizavimo proceso žingsnius. Anot jos, labai svarbu išsiaiškinti kliento poreikius ir resursus, surinkti kuo daugiau įžvalgų, parengti strategiją ir išsamų veiksmų planą. Taip pat ne mažiau svarbu yra išsigryninti darbų prioritetus, nes visko vienu metu atlikti nepavyks.

„Be viso to, reikėtų suplanuoti veiksmus ir skirtingiems rinkodaros kanalams, kad jais būtų siekiama tų pačių tikslų. Pačiam klientui derėtų gilintis į atliekamus darbus ir padėti jų vykdytojui, t. y. pateikti informaciją apie sezoniškumą, galimybes, veikti proaktyviai“, – pataria K. Sinkevičiūtė.

Daugiau įžvalgų

Liepos 25 d. verslo miestelyje „Technopolis“ vyksiančiuose mokymuose, be K. Sinkevičiūtės, savo įžvalgų pateiks dar trys pranešėjai: „Choco Agency“ verslo vystymo vadovas Tomas Nemura, „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys bei skaitmeninės komunikacijos specialistė, skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė. Pranešėjai dalinsis žiniomis apie socialinių tinklų rinkodarą, videoreklamas ir sėkmingo turinio kūrimą.

Mokymai skirti ir pradedantiesiems, ir pažengusiesiems, o už pagalbą juos organizuojant „BZN start“ dėkoja savo draugams: didžiausiam naujienų portalui „Delfi“, agentūrai „Choco Agency“, verslo miesteliui „Technopolis“ ir „Spaudos departamentui“. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai