EMOTIKONAI VERSLO KOMUNIKACIJOJE: KUR BRĖŽTI RIBĄ? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 55 s.
K. Kaselytė Asmeninio albumo nuotr.
Normalu, kad, vis daugiau komunikacijos perkeliant į skaitmeninę erdvę, kalbos maniera pamažu asimiliuojasi su šios erdvės pomėgiais, pavyzdžiui, emotikonų naudojimu.

Statista.com“ pateikiamais duomenimis, darbo aplinkoje šiuos jaustukus linkę tinkamai vertinti net 78 proc. apklaustųjų. Vis dėlto rinkodaros ir viešųjų ryšių specialistė Kamilė Kaselytė atkreipia dėmesį, kad būtina atsižvelgti į pokalbio, laiško ar komunikacinės žinutės kontekstą, kad jausmaženkliai būtų suvokiami tinkamai.

Požiūris kinta

Prieš keletą dienų, minint Pasaulinę emotikonų dieną, buvo prisiminta jų raida. Startavę kaip šypsenėlė iš dvitaškio ir skliaustelių, dabar šie ženklai užvaldė skaitmeninę komunikaciją su nesuskaičiuojama galybe išraiškų.

Emotikonai sparčiai paplito ir įsiliejo į dalykinės komunikacijos erdvę. Anot „Statista“ pateiktų duomenų, net šeši iš dešimties apklaustųjų teigia naudojantys emotikonus savo darbe. Vis dėlto trys ketvirtadaliai jų pripažįsta, kad pirmą kartą siųsdami jaustuką darbinėje aplinkoje jie sutrinka ir dvejoja.

K. Kaselytės manymu, šiuolaikinėje dalykinėje komunikacijoje emotikonai galimi, o kartais ir sveikintini. Remiantis statistika, daugiau nei 70 proc. žmonių teigia, kad dalykiniame laiške pamatytas emotikono simbolis sukelia jiems teigiamus jausmus ir bendravimą su kitu asmeniu paverčia sklandesniu bei malonesniu.

„Vis labiau besinaudojant socialiniais tinklais ir išnaudojant skaitmeninės komunikacijos pranašumus, emotikonai tampa neišvengiama komunikacijos dalimi. Kuo daugiau šypsenėlių patys naudojame, tuo labiau jų tikimės ir iš kitų žmonių, su kuriais komunikuojame. Todėl natūralu, kad ir darbinėje komunikacijoje jų atsiranda vis daugiau. Komunikuodami elektroniniais laiškais, kartais neteisingai interpretuojame kai kuriuos žodžius ar trumpus atsakymus iš savo kolegų. Todėl besišypsantis veidukas ar linksmas emotikonas – vienas iš būdų įtampai išsklaidyti“, – sako pašnekovė.

Tačiau K. Kaselytė mano, kad būtina išlaikyti ribą tarp itin familiaraus bendravimo ir dalykinės komunikacijos, todėl persistengti nederėtų.

„Per dažni ir per gausūs emotikonai taip pat gali palikti neigiamą įspūdį. Jei komunikuojate su žmogumi pirmą kartą ar siunčiate informaciją, pripaišyti šypsenėlių tikrai nebūtina. Manau, kad labai svarbu išlaikyti darbinį, dalykišką įvaizdį ir dėmesį sutelkti į turinį. Tačiau, jei dirbate ne didelėje korporacijoje, o startuolyje arba darbiniais klausimais su žmogumi bendraujate ne pirmą kartą – komunikaciją retkarčiais tikrai galite pagyvinti emotikonais. Taip pat galite stebėti, kaip komunikuoja kitas žmogus: jei jis jums atsiunčia vieną kitą jaustuką, atsakykite jam tuo pačiu ir palaikykite draugišką atmosferą“, – pataria K. Kaselytė.

Kaip elgtis verslui?

Tiek rašant asmeninius, tiek dalykinius laiškus, tiek viešoje verslo komunikacijoje skaitmeninėje erdvėje emotikonų populiarėjimo tendencija akivaizdi. Anot K. Kaselytės, labai svarbu įsivertinti, kaip įmonė save pozicionuoja, kokį įvaizdį kuria, ir tik tada nuspręsti, ar verta verslo komunikaciją pagyvinti jausmaženkliais.

„Jeigu įmonės pasirenka savo klientams rašyti su šypsenėlėmis, tai reiškia, kad jos laiko save jaunatviškomis, inovatyviomis ir linkusiomis komunikuoti kompanijomis. Žinoma, kaip ir darbinėje komunikacijoje, viskas priklauso dar ir nuo to, kiek ir kokių emotikonų naudojama. Emotikonai tikrai pagyvina komunikaciją, tada vartotojui ji atrodo labiau suasmeninta. Tačiau kartais prekių ženklai perlenkia lazdą ir bendraudami su klientais naudoja per daug jaustukų. Todėl jų komunikacija nebeatrodo natūrali“, – įsitikinusi specialistė.

„Svarbiausia jais neperkrauti teksto ir naudoti pagal poreikį.“ K. Kaselytė.


Jos teigimu, dažnai sprendimą, ar rinktis emotikonus verslo komunikacijai, gali pametėti ir atsakymas į vienintelį klausimą: kokiu kreipiniu verslas sau leidžia kreiptis į vartotoją? Jeigu natūralus bendravimas yra familiaresnis, tada ir emotikonai bus lengviau priimami.

„Dar svarbu atsižvelgti ir į ženklodarą, nes emotikonai labiau tinkami toms įmonėms, kurių siūlomos produkcijos vartotojai jaunatviški, o įmonė į klientą gali kreiptis tiesiog „tu“. Žinoma, šypsenėlės dažnai prisimenamos ir tada, kai nesinori rašyti daug teksto ir žinutę galima perteikti tiesiog keliais ženklais. Emotikonai tikrai naudingi rašant socialinių medijų tekstus, nes jie iliustruoja įrašo temą. Kompanijoms reikėtų suprasti, kad emotikonai – tai tam tikras žaidimo, jų komunikacijos paįvairinimo elementas. Svarbiausia jais neperkrauti teksto ir naudoti pagal poreikį“, – rekomenduoja K. Kaselytė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai