EFEKTYVAUS MARKETINGO VERSLUI PATARIMAI (#)

Violeta Radzevičiūtė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 46 s.
Dalinosi patarimais apie efektyvų marketingą verslui Žmonės foto/ Pauliaus Peleckio nuotr.
Liepos 25 d. vyko augančio verslo portalo „BZN start“ organizuojami mokymai „Efektyviausias marketingas tavo verslui“. Renginyje patyrę savo sričių specialistai pateikė vertingų žinių bei pavyzdžių, apžvelgė socialinių tinklų, videoreklamos ir SEO optimizavimo temas, atskleidė turinio kūrimo subtilybes.

„Iš susidomėjusiųjų ir susirinkusios auditorijos gausos galime daryti išvadą, kad vasara – tinkamas metas marketingo temai. Tai puikus laikas permąstyti, kaip tęsti darbus, ką galima daryti kitaip rudenį. Aišku, atrodo, daug žinome, bet šiais laikais, ypač marketingo pasaulyje, viskas kinta taip greitai. O visi verslai nori rezultato. Tad visuomet naudinga išgirsti apie naujausias tendencijas ir susirinkti naudingų įžvalgų“, – sakė portalo „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė.

Svarbiausia – sukurti vertę

Pranešimų sesiją pradėjęs „Choco Agency“ verslo vystymo vadovas Tomas Nemura pastebėjo, kad socialiniai tinklai jau seniai tapo vienu pagrindinių komunikacijos kanalų, kuriame verslui bene lengviausia pasiekti savo vartotojus. „Tik labai svarbu suvokti, kad pasiekti vartotojus nesudaro jokios problemos, bet esmė visai ne čia, esmė – ką jiems pasakyti“, – atkreipė dėmesį T. Nemura.

Formuojant turinį „Choco Agency“ verslo vystymo vadovas siūlo pamiršti apie standartinį „briefą“ savo tikslinės grupės atžvilgiu. „Du žmonės iš tos pačios demografinės grupės, rinkdamiesi prekę, gali remtis visiškai skirtingais kriterijais. Vienam svarbesnis emocinis pardavimo aspektas, o funkcinis – nieko vertas. Kitam atvirkščiai. Svarbiausia – sukurti vertę. Kuo daugiau vertės sukuriama, tuo aukštesnė produkto ar paslaugos kaina yra pateisinama“, – tikino T. Nemura.

Vertę, anot pranešėjo, gali kurti daugybė komponentų: funkcinių, emocinių, skatinančių keisti gyvenimą ir t. t. Galima remtis „Google“ paieškų duomenimis – žiūrėti, kas žmonėms aktualu, galima pasitelkti ir kitas analizes. „Kad ir kurį kelią panaudotumėte, svarbiausia susitelkti į turinio vertę. Užduokite sau klausimą: jeigu nepirksiu šio produkto ar paslaugos, ar vis tiek gaunu vertės? Produktas be jokios pridėtinės vertės tiesiog nereikalingas. Traukimas savęs (savo atstovaujamo prekių ženklo) link – štai kas svarbu“, – sakė T. Nemura.

Tik tuomet, kai turiniu sukuriama maksimali vertė, galima pasirinkti tinkamą kanalą. Jo atranka, anot pranešėjo, priklauso nuo reikiamos pasiekti auditorijos amžiaus grupės, biudžeto, turinio ir jo formos (idealiausiu atveju turinys turi būti labai aiškus (funkcinis aspektas) ir džiuginantis (emocinis aspektas)). Be to, svarbu atsižvelgti ir į atsakingo už turinį žmogaus komforto zoną – asmuo, kuriantis turinį, komunikuodamas atitinkamame kanale, turi jaustis gerai ir suprasti, ką daro.

T. Nemura priminė, kad šiuo metu „Facebook“ auditorijos skaičiai krinta visose amžiaus grupėse, išskyrus vyresnius nei 55 metų asmenis, o „Instagram“ auga visose amžiaus grupėse ir esminės grupės yra 25–34 metų, panašius skaičius turi 18–24 ir 35–44 metų grupės. „LinkedIn“ pagal amžių naudojamas maždaug nuo 25 metų, šis kanalas irgi sparčiai auga.
Auditorija nori informatyvaus vaizdo turinio

Video reklama itin naudinga

Kitas pranešėjas, „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys, sėkmingai dirbantis su „YouTube“ reklama, atskleidė svarbiausias aktualijas tiems, kurie nusprendė imtis reklamos šiame kanale.

"Skaičiai iškalbingi. 2018 m. duomenys rodo, kad „YouTube“ turi beveik 2 mlrd. aktyvių vartotojų kiekvieną mėnesį. Bet „YouTube“ reklama naudojasi tik 9 proc. nedidelių verslų. Tad galimybių labai daug ir jos neišnaudotos“, – pastebėjo K. Šiuipys.

Anot pranešėjo, kurti vaizdo turinį verta. Tai liudija ir įvairių tyrimų rezultatai. Skaičiuojama, kad minutė vaizdo pakeičia beveik 2 mln. žodžių. Apie 64 proc., peržiūrėjusių vaizdo turinį, įsigijo produktą ar paslaugą. Na, o žmogaus dėmesio išlaikymo trukmė – apie 8 sekundes. Tad ilgi tekstai dažniausiai nesudomina.

„Jei kalbame apie produkto pardavimą, neabejotinai verta pakeisti tekstą į vaizdo turinį. Tiesa, jei nėra poreikio aiškinti apie produkto vertę, galima rinktis ir, pavyzdžiui, „Facebook“. Jeigu produktas plačiai naudojamas, gerai žinomas, pigus, jei jo pardavimo ciklas greitas, irgi ne visuomet verta investuoti į vaizdo turinį. Bet jeigu jis yra brangesnis, nišinis, reikalingi išsamesni paaiškinimai, tada verta rinktis „YouTube“ kanalą. Potencialūs pirkėjai ieško informacijos. „YouTube“ padeda potencialiems pirkėjams surasti jūsų verslą. Matome, kad auditorija pasiruošusi informatyviam vaizdo turiniui. Čia ateina ieškantis klientas. Jis žino, ko nori“, – įžvalgomis dalinosi pranešėjas.

„YouTube“, anot K. Šiuipio, labiau skirtas mažai, bet labai tiksliai auditorijai: „Tikslus auditorijos nustatymas – didžiulis „YouTube“ pranašumas. Reklamuodami „YouTube“ kanale galite pasirinkti amžiaus grupę, vietą, pomėgius, paieškas internete. Netgi galima reklamuotis po specifiniais vaizdo įrašais.“

Dar vienas „YouTube“ reklamos pranašumų, anot pranešėjo, yra tas, kad už reklamą nereikia mokėti, kol žiūrovas neperžiūri pirmų 30 vaizdo įrašo sekundžių. Jeigu jis yra trumpesnis nei 30 sekundžių, pinigus nuskaičiuos, kai peržiūrės įrašą iki galo.

K. Šiuipys taip pat pateikė keletą turinio idėjų pavyzdžių. Tai gali būti produkto išpakavimo tipo vaizdo įrašai, produkto apžvalga bei komentarai, jūsų ir konkurentų produktų palyginimas.
SEO optimizavimas: kaip būti matomam ir palankiai vertinamam internete?

SEO - būtinybė

Dar viena pranešėja, „Evolvery“ SEO ir turinio rinkodaros skyrių vadovė Kamilė Sinkevičiūtė, kalbėjo apie SEO naudą ir neišvengiamą būtinybę šiuolaikiniam verslui. SEO (angl. Search Engine Optimization – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms), anot pranešėjos, jau seniai nebėra vien tik raktiniai žodžiai ir jų skaičius svetainėje, tai susiję su vartotojo patirties gerinimu lankantis svetainėje.

„Aiškiai struktūruota, turinti trumpą ir tikslų, nesudėtingai įsimenamą adresą, tvarkinga, informatyvi bei greitai veikianti svetainė yra svarbi sėkmingo verslo dalis, todėl svetainės optimizacija yra reikalinga kiekvienam, kuris internete nori būti matomas ir palankiai vertinamas“, – pabrėžė K. Sinkevičiūtė.

Kartais, anot pranešėjos, net netinkamai pasirinktas verslo pavadinimas gali pakišti koją, ieškant šio verslo svetainės „Google“ paieškoje. „Idealiu atveju, įvedus į „Google“ jūsų verslo pavadinimą, pirmieji rodiniai turėtų būti apie jus. Bet gali atsitikti taip, kad atsidarys visai kita svetainė su semantiškai panašiu verslo pavadinimu arba netgi tokiu pačiu, tik kita galūne“, – atkreipė dėmesį ji.

Kiekvienam kuriančiajam verslą bei jo svetainę K. Sinkevičiūtė patarė pradžioje atrinkti 10–20 raktinių žodžių, „Google“ patikrinti, kokie URL adresai pagal surinktus raktinius žodžius reitinguojami. Formuojant raktinius žodžius, visų pirma reikia išskirti, kokias paslaugas, produktus teikiate, kokius raktinius žodžius vartoja konkurentai. „Beje, labai pravartu paklausti atsitiktinių žmonių, kaip jie ieško informacijos apie jūsų paslaugą ar produktą internete. Tai ypač aktualu turint nestandartinį produktą. Kartais paaiškėja, kad jūsų kuriamą ar parduodamą prekę žmonės gali visiškai kitaip vadinti ar apibūdinti“, – patarė „Evolvery“ SEO ir turinio rinkodaros skyrių vadovė.

Taip pat būtina pagalvoti apie visus galimus vartotojus – vienos frazės gali būti bendrinės, kai žmogus ieško nieko nežinodamas, o pasiryžęs pirkti rinksis kitokius raktinius žodžius.
„Dažnu atveju, kaip rodo patirtis, įmonės išskirti konkurentai nebūtinai bus varžovai ir skaitmeninėje erdvėje. Todėl pirmiausia reikėtų įvertinti, su kuo iš tikrųjų konkuruojama organinėje paieškoje. Tuomet išanalizuoti konkurencijos lygį, kitus veiksnius ir, atsižvelgus į juos bei savo svorį skaitmeninėje erdvėje, galima konkuruoti dėl populiariausių raktažodžių arba rinktis labiau nišinius. Todėl tinkamas konkurentų identifikavimas ir išsami jų apžvalga, atliekamų taktikų įvertinimas yra būtini sėkmingam SEO“, – patarė pranešėja.

Kaip vieną pagrindinių klaidų pranešėja įvardijo puslapio atnaujinimo metu daromus netinkamus veiksmus: „Keičiant svetainės dizainą, jos struktūrą ar domeną, pamirštama konsultuotis su SEO specialistais, todėl dažnai prarandamos turimos pozicijos organinėje paieškoje. Štai kaip galima tiesiog „netekti“ savo verslo ir viso įdirbio internete. Tai, beje, gali nemažai kainuoti.“
Pabaigoje K. Sinkevičiūtė priminė, kad SEO yra ilgalaikė investicija, sėkmingam SEO reikia įvairių kompetencijų: turinio kūrėjo, dizainerio, programuotojo ir t. t. Pranešėja teigė, kad „Google“ atspindi vartotojus ir jų elgesį, bet visgi būtina prisiminti, kad patirtį optimizuojame ne robotams, o žmonėms.

Dėkoja partneriams

Didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ už pagalbą organizuojant mokymus dėkoja savo draugams: didžiausiam naujienų portalui „Delfi“, agentūrai „Choco Agency“, verslo miesteliui „Technopolis“ ir „Spaudos departamentui“. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai