FINANSAVIMO REIKIA PRAŠYTI NE TADA, KAI JAU VISKAS GRIŪVA (#)

Agnė Liubertaitė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 13 s.
L. Armalys Asmeninio albumo nuotr.
Pokalbis dėl finansavimo gavimo yra daug atsakingesnė užduotis įmonei, nei gali pasirodyti. Kaip jam pasiruošti, kokių klaidų nedaryti ir ką akcentuoti, norint sėkmingai auginti ir plėsti savo verslą? Visa tai komentuoja „Credital verslui“ vadovas Linas Armalys.

Svarbu kreiptis laiku

Pašnekovas pasakoja, kad į jų įmonę dėl finansavimo gavimo kreipiasi daugiau nei 100 įmonių per mėnesį. Šiandien paskolą ar kitokį finansavimą savo veiklai iš „Credital verslui“ gavo jau 400, o per pastaruosius trejus veiklos metus – daugiau nei 1 tūkst. įmonių.

Kokius kriterijus įmonė turi atitikti, kad turėtų galimybę gauti finansavimą? L. Armalys pabrėžia, kad svarbiausia neturėti aktyvių skolų ir kitų rimtų finansinių problemų.

„Kartais verslininkai į mus kreipiasi, o tada pamatome, kad pas juos jau susikaupę daug skolų. Išgirstame iš jų atsakymą: tai dėl to ir kreipiamės, kad turime problemų. Tai netinkamas požiūris, rodantis, kad žmonės nesupranta, kaip reikia bendrauti su kredituotoju. Reikia kreiptis ne tada, kai jau viskas griūva, o gerokai anksčiau“, – aiškina L. Armalys.

Pasak pašnekovo, verslininkas turi imtis tam tikrų žingsnių savo verslui pagerinti dar iki tol, kol tai virsta problema, pavyzdžiui, skolomis, kurios gali kelti grėsmę visos įmonės gyvavimui. Svarbu pastebėti ženklus ir įvertinti riziką. „Negali būti taip, kad tavo kliento skolos galiausiai tampa tavo skolomis“, – sako specialistas.

Reikėtų atlikti namų darbus

L. Armalys pastebi, kad dažniausiai pinigų reikia spartesniam įmonės augimui, o tai yra labai gerai. Tačiau kiekvienas verslas, nusprendęs prašyti finansavimo, turi labai aiškiai suvokti, kam reikia pinigų ir kaip jie bus panaudoti. Pašnekovo teigimu, pokalbiui su finansuotoju svarbu tinkamai pasiruošti.

„Kredituotojai turi aiškiai matyti, kaip įmonių vadovai atliko savo namų darbus, svarbu aiškiai matyti, kiek pinigų, kodėl reikia ir kokiam terminui. Jei tai matyti – gerai. Taip pat įmonė turi labai aiškiai žinoti, iš kur tie pasiskolinti pinigai bus grąžinti“, – dėsto L. Armalys.

Viena iš verslininkų klaidų, kurias dar pastebi „Credital verslui“ vadovas, yra dažnas tam tikrų iliuzijų susikūrimas dėl ateities pajamų. Pasak jo, į nuspėjamą sėkmę susikoncentruoti nereikėtų. „Pavyzdžiui, kavinė sugalvoja pasistatyti terasą ir jai reikia pinigų. Kredituotojai norėtų matyti, kad įmonei dabartinių pajamų užteks paskolai išsimokėti. Neturėtų būti taip, kad aš pasistatysiu terasą, pritrauksiu dvigubai daugiau klientų ir iš tų pinigų išsimokėsiu paskolą. O kas bus, jei klientų bus ne dvigubai daugiau, o, pavyzdžiui, trečdaliu? Arba jeigu iš viso terasa naujų klientų nepritrauks?“ – svarsto pašnekovas.

L. Armalio nuomone, verslininkai turėtų suprasti, kad suteikdami finansavimą kredituotojai turi tikslą suvaldyti riziką: „Paskolos nėra suteikiamos tiesiog dėl gražaus pažado – verslai turi turėti turto.“

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai