ĮTRAUKIANČIO TURINIO KŪRIMO TAISYKLĖS (#)

Ieva Kniukštienė prieš vieną savaitę Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 2 s.
Jarūnė Narkevičiūtė Irmantas Gelūnas/ŽMONĖS foto
Galvodami apie socialinius tinklus ir jiems skirto turinio kūrimą, neretai pirmiausia susimąstome apie tai, kad reikia kažko stulbinamo, netikėto, paveikaus. Kiekvienam verslui aktualu žinoti gudrybes, kaip paversti turinį matomu ir įtraukiančiu, neišnaudojant viso turimo įmonės biudžeto.

Pasak skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovės Jarūnės Narkevičiūtės, normalu, kad vartotojas atsimena anaiptol ne viską: „Tokius pavyzdžius atsimename kaip ledinio kibiro iššūkis, Prezidento rinkimai ir jų rėmeliai profiliams, butelio kamštelio iššūkis ir pan., o per kokį turinį „skroliname“ visą dieną, būtų sunku pasakyti.“ Būtent todėl pašnekovė atkreipia dėmesį į keletą aspektų, kurie daro turinį įsimenamą. Savo įžvalgomis dalinsis pašnekovė ir mokymuose apie turinio marketingą.

Keiskite požiūrį

Turinio kūrėjai dažnai daro esminę komunikacijos klaidą – sutelkia dėmesį į tai, kas jiems patiems aktualu ir įdomu, tačiau neatsižvelgia į vartotojo nuomonę bei poreikius.

„Dažniausiai sau užduodame klausimą, ką galiu pasakyti apie savo prekę ar paslaugą, ir tada pumpuojame tokius įrašus į socialinį tinklą. Greičiausiai čia apsistosite su tokiomis idėjomis: papasakokime, kaip veikia mūsų prekė, kokią nuolaidą šiuo metu taikome. Visiems puikiai žinomas patarimas, kad, paklausę bent kelių savo tikslinės prekės naudotojų, sužinosite tikrai labai gerų įžvalgų. Dažnai tai paneigia pirminius įsitikinimus. Pavyzdžiui, parduodate siurblius ir manote, kad auditorijai įdomi jų galia, kiek jie sveria. Gali paaiškėti, kad jiems įdomiau tai, ar lengva jį sandėliuoti, keisti maišelius ir t. t.“, – sako pašnekovė.

Anot J. Narkevičiūtės, papildomų ir labai vertingų įžvalgų gali suteikti konkurentų apžvalga. Be to, neverta apsiriboti vien Lietuvoje veikiančiais žaidėjais. „Nebijokite peržiūrėti savo konkurentų profilių, paanalizuoti, ką jie komunikuoja socialiniuose tinkluose ir kaip tai daro: ar nukreipia vartotojus į interneto puslapį, ar rengia aktyvacijas, kaip aktyviai komunikuoja ir reklamuoja. Nevenkite idėjų pasidairyti ir susijusių sričių užsienio puslapiuose“, – sako specialistė.

Tinkama forma

Socialiniuose tinkluose dėmesį labai dažnai patraukia pats pateikimas. Netgi neturint itin įdomaus turinio, galima sukurti tokią žinutę, kuri prikaustys vartotojo dėmesį ir skatins dalintis.

„Pagalvokite ne tik apie pagrindines žinutes, bet ir apie tai, kokią turinio formą naudoti. Ta pati žinutė, perteikta skirtingos formos turiniu, gali atrodyti visiškai kitaip. „Facebook“ leidžia pasirinkti iš daugybės formų, viena naujesnių – interaktyvūs testai, pavyzdžiui: http://bit.ly/2YKYwAY. Taigi, net ir neturint be galo įdomios idėjos, tačiau perteikus ją tokia forma, vartotojui bus įdomu, nes ji yra netikėta, įtraukianti ir nematyta. Vėl įsivaizduokime siurblius: jų naudą galima perteikti dinaminiu, ilgu ir nuobodžiu 20 sekundžių vaizdo įrašu, kur iškyla piktogramos ir tekstai, tačiau lygiai taip pat naudą galima perteikti per karuselę su keliais vaizdais, taip pat balsavimu, kuris leidžia palyginti X su Y naudomis“, – rekomenduoja J. Narkevičiūtė.

Svarbus ne tik turinys

Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė pastebi, kad šių dienų diskurse nesunkiai galima matyti, kiek daug dėmesio sutelkiama turiniui. Visgi specialistė įsitikinusi, kad turinys ne visada yra karalius. Net ir su geriausiu turiniu nieko gero neįvyks, jeigu aptarnavimo kokybė ir vartotojo patirtis bus prasta.

„Negalite leisti sau susikoncentruoti tik į jį, nes viena svarbiausių dalių tampa ir aptarnavimas. „Sprout Social Research 2019“ duomenimis, 52 proc. vartotojų, naršydami e. parduotuvėse, ypač rinkdamiesi drabužius, įrenginius namams, daug dėmesio teikia tam, kaip su jais bendraujama, ar atsakoma į klausimus, o ne kaip gražiai pateikti modeliai“, – vardija pašnekovė.

Be to, ji pabrėžia ir biudžeto planavimo svarbą. Net ir sukūrus gerą turinį, vartotojai jo gali nematyti, jeigu neskirsite tinkamo dėmesio reklamai. „Įsivaizduokite, kad sukūrėte vaizdo įrašą už 400 eurų. Investavote ne tik pinigus, bet ir savo laiką, tačiau reklamai pinigų nebeliko. Tokių situacijų pasitaiko, tad iš anksto galvokite apie biudžeto valdymą. Tokią sumą, kurią investavote į vaizdo įrašą, skirkite ir reklamai ar bent jau nedaug mažesnę. Tik tada būsite tikri, kad jis jums atsipirko“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

Daugiau gudrybių mokymuose

Visus, norinčius daugiau sužinoti apie turinio rinkodarą, nuspręsti ir išmokti atpažinti, kokias ir kada turinio formas rinktis, kokie elementai suteikia prieskonių turiniui, didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ kviečia į rugpjūčio 22 d. vyksiančius mokymus su J. Narkevičiūte. Renginio partneriai: didžiausias naujienų portalas „Delfi“, „Spaudos departamentas“ ir verslo miestelis „Technopolis“, kurio erdvėse ir vyks mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai