KAS LEMIA NUOLATINĮ E. KOMERCIJOS AUGIMĄ? (#)

Agnė Šyvokaitė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 44 s.
Justinas Pileckas Asmeninio albumo nuotr.
Prekybos milžinės „Amazon“ ir „Ebay“ vienos pirmųjų pradėjo elektroninę prekybą, tad nenuostabu, kad 8 iš 10 amerikiečių šiandien perka internetu. Prognozuojama, kad iki 2021 m. online pirkėjų skaičius pasaulyje padidės nuo 1,66 iki 2,14 milijardo.

Lietuvoje, tarptautinės interneto tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gemius“ atlikto Lietuvos elektroninės komercijos tyrimo duomenimis, 81 proc. gyventojų bent kartą yra pirkę internetu, o 9 proc. – niekada nėra pirkę, bet planuoja greitu metu išbandyti. Tuo tarpu 38 proc. internete perkančių lietuvių šiais metais ir toliau ketina pirkti dažniau ir išleisti daugiau pinigų negu praėjusiais metais.

„Lietuvoje e. komercija, lyginant su bendra mažmeninės prekybos dalimi, užima 5–6 proc., Vakarų Europoje – svyruoja tarp 10–12 proc., o bendrai pasaulyje – perkopia 10 proc. ribą. Tačiau e. komercijos apyvarta dar 2017 metais mūsų šalyje augo sparčiausiai, pasiekiant 30 proc. augimą ir beveik tris kartus viršijant bendrą Europos rodiklį“, – sako „Omniva LT“ pardavimo ir verslo vystymo vadovas Justinas Pileckas. 

Dažniausiai internetu perka dirbantieji biuruose

Remiantis „Gemius“ tyrimu, Lietuvoje apsipirkimas internetu nežymiai populiaresnis tarp moterų – praėjusiais metais prekes internetu įsigijo 53 proc. moterų ir 47 proc. vyrų, o daugiausiai perkanti amžiaus grupė – 25–34 metų amžiaus žmonės. Net trečdalis visų apsiperkančių internetu – biuruose dirbantys asmenys.

Pasak J. Pilecko, žvelgiant į tai, kaip šiandien lietuviai apsiperka e. parduotuvėse, galima teigti, kad pirkimas internetu toliau augs. „Beveik trečdalis apklaustųjų teigia, kad apsiperka dažnai, įsigyja prekes kelis kartus per mėnesį, o 8 proc. – perka bent kartą per savaitę“, – tendencijomis dalijasi vadovas.

Kalbant apie apsipirkimo būdą, įdomu tai, kad 30 proc. perkančių internetu pirkimą pradeda per mobilųjį telefoną, o baigia per kompiuterį, o 43 proc. – atsiskaito kreditinėmis kortelėmis. J. Pilecko teigimu, prognozuojama, kad apsipirkimas mobiliuoju ateityje turėtų augti tarp jaunesnių žmonių, o vyresni žmonės dar dažniau apsipirks per kompiuterį.

„Pasirinkimą pirkti internetu taip pat nulemia šeimos ir draugų rekomendacijos bei prekių kainų palyginimas.“ J.Pileckas. 

Influencerio rekomendacija ir reklama – dar ne viskas

Mažesnės prekių kainos, patogus įsigytų prekių pristatymas į namus, galimybė prekes įsigyti bet kuriuo metu bei tai, kad apsipirkti galima neišvykus iš namų, – vienos pagrindinių priežasčių, lemiančių pasirinkimą pirkti internetu, tačiau ne vienintelės.

„Vertinant informacijos šaltinius, kurie mus skatina pirkti, didžiausią įtaką apsipirkimui internete gali padaryti elektroninės parduotuvės bei paieškos sistemos, pavyzdžiui „Google“. Pasirinkimą pirkti internetu taip pat nulemia šeimos ir draugų rekomendacijos bei prekių kainų palyginimas. Įdomu tai, kad influencerių kuriama reklama ar rekomendacijos didelės įtakos pirkimui internete neturi – tik 26 proc. teigia, kad internetu įsigijo prekę, kurią rekomendavo nuomonės formuotojas“, –  sako J. Pileckas, pastebėdamas, kad 70 proc. pirkėjų prieš pirkdami ieško atsiliepimų internete, 67 proc. – perskaito bent 6 atsiliepimus, o 63 proc. – labiau linkę pirkti, jeigu juos randa.

Internetinėje prekyboje karaliauja drabužiai

Lietuviškose internetinėse parduotuvėse praėjusiais metais lietuviai dažniausiai pirko drabužius, avalynę, bilietus į renginius, tokius kaip kiną teatrą ar koncertą, lėktuvo bilietus bei įsigijo nemažai draudimo ir su transportu susijusių paslaugų. Nors užsienio šalių internetinėse svetainėse labiausiai pirko taip pat drabužius ir avalynę, toliau rikiuojasi  elektroniniai įrenginiai – mobilieji telefonai ar planšetės bei lėktuvo bilietai. „Gemius“ atlikto tyrimo duomenimis, lietuviai mano, kad ateityje toliau internetu labiausiai norės pirkti drabužius ir avalynę, antroje vietoje bus lėktuvo ir kito transporto bilietai, o trečioje – namų apyvokos reikmenys: nuo televizorių iki skalbimo mašinų ir pan. Nemažą prekių krepšelio dalį taip pat sudarys smulkieji elektroniniai įrenginiai – telefonai ir planšetės bei grožio priežiūros prekės.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai