...

Koks turinys „kabina” vartotojo dėmesį?

Verslas

2019.08.23

Autorius: Violeta Radzevičiūtė

Temos: , .

Koks turinys „kabina” vartotojo dėmesį?

Renginio akimirka Iš asmeninio albumo

Rugpjūčio 22 d. įvyko „BZN start“ organizuojami mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“, kuriuose savo įžvalgomis ir patirtimi dalijosi skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė ir mentorystės programos „Women Go Tech“ valdybos narė. Ji susirinkusiems dalyviams patarė, kaip sukurti sėkmingą turinio strategiją, atrasti įtraukiančias temas ir suplanuoti efektyvią kampaniją.

„Turinio kūrimas išties paklausi ir daug diskusijų kelianti tema – nuolat kyla klausimų, kodėl vienas ar kitas turinys sulaukia mažiau ar daugiau dėmesio, o tai ypač aktualu verslui, orientuotam į pardavimus bei klientų pritraukimą ir išlaikymą. Metas dar kartą apie tai pakalbėti ir paieškoti tinkamų receptų. Kaip tik artėja nauji sezonai, ruduo, žiema, kuriems jau intensyviai ruošiamasi“, – pasirinktos mokymų temos aktualumą pabrėžė „BZN start“ įkūrėja Živilė Glaveckaitė.

Šventasis trio

„Gyvūnai, mažieji kodėlčiukai (vaikai), politika, erotika – dalykai, kurie dažniausiai atkreips žmonių dėmesį. Bet ką daryti, jei visa tai jūsų prekių ženklui visiškai netinkama ir nepriimtina? Kaip tada kurti turinį ir nuo ko pradėti? Štai čia ir prasideda įdomioji dalis. Planuojant kampanijas rekomenduoju atsižvelgti į tokį šventąjį trio: tikslus, auditoriją ir pinigus. Atrodo, kiekvienam iki kaulų smegenų pažįstama, bet kažkodėl vis tiek užsimiršta“, – sakė J. Narkevičiūtė.

Jos teigimu, dažnai prekių ženklai kampaniją pradeda nuo to, ką ir kaip komunikuoti, bet pamiršta atsakyti į svarbiausią klausimą – kodėl apskritai reikia komunikuoti? „Arba neretai tie tikslai formuojami truputį nenormaliai – visi nori „vau“ efektų, kad auditorija maksimaliai įsitrauktų, būtų lengva rasti darbuotojus, parduoti, generuoti rekomendacijas. Visgi tai nėra apčiuopiami tikslai. Pirmiausia reikėtų atsižvelgti į verslo tikslus: pavyzdžiui, auginti prekių ženklą, skatinti pardavimus, gerinti aptarnavimą, tuomet atitinkamai formuoti socialinės žiniasklaidos tikslus: pasiekiamumas tarp tam tikrų auditorijų, įsitraukimas ir kt. Na, ir, žinoma, visam tam reikia nusistatyti tikslius matavimo vienetus“, – atkreipė dėmesį specialistė.

Apsibrėždama tikslus „bigNow“ vadovė patarė nepersistengti – pagalvoti apie 1–2 ilgalaikius tikslus, o tada jau formuoti atskirus kampanijų uždavinius. Kalbant apie auditoriją, pateikta auksinė mintis, kad turinys turi atliepti auditorijos poreikius. „Dažnai startuojame nuo to, ką mes, prekių ženklas, galime iškomunikuoti, o ne nuo to, kas įdomu mūsų auditorijai, kokie jos poreikiai. Tai nėra teisingas kelias. Juk socialinių tinklų kanalai turi įžvalgas (angl. insights), kuriose galima matyti, kokios auditorijos jau esate prisirinkę – nepatingėkite skirti laiko analizei. Dar vienas būdas kurti auditorijai įdomų turinį – pažiūrėti, ką daro konkurentai, taip pat labai geras ir paprastas metodas – paklausti paties vartotojo, ar jam įdomus jūsų kuriamas turinys ir kas iš tiesų pritrauktų jo dėmesį“, – patarė J. Narkevičiūtė.

Geriau daugiau negu vienas

„Kad vartotojas pats nueitų į prekių ženklo paskyrą – itin retas atvejis. Tad verta rinktis daugiau kanalų, o ne investuoti tik į vieną. Aišku, geriausi yra tie, kur yra jūsų išsigryninta auditorija. Bet iš esmės, jeigu ta auditorija labai plati, galima būti visur“, – tikino pranešėja.

Anot specialistės, „Facebook“ vis dar turi daugiausia auditorijos, tiesa, tai jau senstantis kanalas ir jam reikia daugiau kokybės. Be to, reikia pasiruošti tam, kad žmonės ten dažnai piktinasi.

Itin sparčiai augantis „Instagram“ – pozityvus kanalas, generuoja pardavimus, ypač tokių prekių, kurias galima estetiškai pateikti (maistas, apranga ir pan.), tik būtina prisiminti, kad tai kokybiškos fotografijos tinklas – ne reklama.

„LinkedIn“ J. Narkevičiūtė apibūdino kaip kokybiškos auditorijos kanalą, turintį didelį organinį pasiekiamumą, suteikiantį plačių galimybių įtraukti darbuotojus. „Be to, čia reklama nebe karvę kainuoja ir tai tikrai labai pozityvus kanalas“, – atkreipė dėmesį specialistė.

„YouTube“ – pigus ir, anot J. Narkevičiūtės, vis dar labai neišnaudotas kanalas, ypač žinant tai, kad Lietuvoje turime labai daug vaizdo tinklaraštininkų. „Kad ir kokius kanalus pasirinktumėte, reikia prisiminti naudingas taisykles: kaip ir kiekviename kanale, reklama yra perkama, kokybė laimi prieš kiekybę, o vartotojai yra išlepę. To negalima pamiršti, todėl būtina tinkamai pasiruošti“, – priminė „bigNow“ vadovė.

Nereikėtų įšaldyti biudžeto

Pasak J. Narkevičiūtės, viena dažniausių klaidų – griežtas pinigų, skirtų socialinių tinklų kampanijoms, įšaldymas. „Dažnai įmonės skiria konkrečią sumą per mėnesį ir nei daugiau, nei mažiau. Visgi socialinė žiniasklaida yra gyvas daiktas, jeigu matote, kad tam tikras turinys „labai gerai važiuoja“, reikia būti lanksčiam – padidinti arba, priešingu atveju, pamažinti biudžetą. Pasilikite pinigų ir tam tikriems netikėtumams. Be to, patarčiau planuoti sezonais. Kiekvienas verslas turi nusistatyti savo prioritetus: vieniems aktuali žiema, kitiems – šiltasis metų laikas. Atitinkamai reikia paskirti biudžetą. Nepamirškime, kad šventiniu laikotarpiu žinutės kaina išauga. Dar vienas svarbus priminimas – tai taisyklė, kad turinio kūrimui reikėtų skirti 40 proc., o reklamai – 60 proc. pajamų. Tai reiškia, kad nereikėtų visko išleisti tik geram turiniui sukurti ir po to jo nereklamuoti“, – sakė „bigNow“ vadovė.

Kuriant patį turinį, anot J. Narkevičiūtės, svarbu galvoti ne formomis ar įrašais, o tiesiog idėjomis. „Turėkime pagrindinę idėją, ko norime – tą sunkiasvorį vienetą, ant kurio lipdysime visą kampaniją. Tiesa, mus visus traukia įdomesni aspektai, t. y. originalus turinys, o jį sugalvoti ne visada lengva, ypač žinant, kad mūsų galvos visada pilnos visokiausių pašalinių minčių. Tad prieš tai rekomenduoju atpalaiduoti smegenis. Viena pagalbinių priemonių, padedančių tai įgyvendinti, yra „Experiments with Google“. Pabandykite ir pamatysite – tikrai padės bent trumpam atsikratyti pašalinių problemų ir susikoncentruoti į kūrybą“, – patarė specialistė.

Dėkoja partneriams

Didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ už pagalbą organizuojant mokymus dėkoja savo draugams ir partneriams, kuriais tapo: didžiausias naujienų portalas „Delfi“, „Spaudos departamentas“ ir verslo miestelis „Technopolis“, kurio erdvėse vyko mokymai „Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte“.

Mokymų akimirkos (Žmonės foto/ Pauliaus Peleckio nuotr.)

Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte Turinio kūrimas su Jarūne Narkevičiūte

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.