...

Nauja karta diktuoja kitokias verslo tendencijas

Verslas

2019.09.07

Autorius: BZN Start

Temos: , .

Nauja karta diktuoja kitokias verslo tendencijas

Nauja karta diktuoja kitokias verslo tendencijas Iš asmeninio albumo

Įprasta manyti, kad socialinės idėjos yra paremtos tik geranoriškumu ir neturi jokių sąsajų su pelno generavimu. Tačiau vadovaujantis tinkamomis pardavimų, marketingo ir plėtros strategijomis, net ir kilnios idėjos gali turėti greitą finansinį ir organizacinį augimą bei daryti didžiulį teigiamą pokytį visuomenei. Su tokiais lūkesčiais paskutinę vasaros savaitę į tarptautinę „ChangeMakers’ON“ stovyklą Babtyno dvare rinkosi socialinių inovacijų kūrėjai ir ekspertai iš viso pasaulio.

Atrado kontaktus, kurių seniai ieškojo

Pasak stovyklos idėjos autorės ir organizatorės Simonos Šimulytės, šiemet prie visuomenei reikšmingų pokyčių kūrimo stovykloje prisidėjo daugiau nei du šimtai žmonių. „Labai džiugu, kad kiekvienas stovyklos dalyvis buvo aktyvus. Tai tik įrodo, jog žmonėms svarbu, kokioje visuomenėje jie gyvena. Jie nori kokybiškos švietimo sistemos, švarios aplinkos, draugiškų ir tolerantiškų kaimynų, inovatyvios sveikatos sistemos. Todėl yra pasiryžę patys tapti tų pokyčių vėliavnešiais”, – sako S. Šimulytė.

Šiemet į stovyklą buvo atrinkta dešimt komandų, jau turinčių savo kuriamų produktų prototipus. Jos gavo daugybę įvairių krypčių verslo konsultacijų, taip pat dalyvavo strateginėse dirbtuvėse, tobulino verslo planus, žinių sėmėsi atvirose sesijose su pardavimų, teisės, socialinių inovacijų, marketingo ir kitų sričių ekspertais.

„Atvykdami čia mes nežinojome, kaip suklijuoti savo verslo modelį ir padaryti jį labiau matomu bei prieinamu mūsų tikslinei auditorijai. Tačiau šioje stovykloje sulaukėme išties daug daugiau vertingų patarimų nei tikėjomės prieš čia atvykdami. Sutikome daug stiprių ekspertų, kurie mums padėjo spręsti teisinius, verslo plėtros, eksporto ir kitus klausimus. Mes netgi stovykloje sutikome tuos žmones, kurių kontaktų seniau ieškojome Lietuvoje”, – džiaugėsi „Doctor for Call“ komanda. Jie taip pat užmezgė vertingus kontaktus su privačių klinikų atstovais Lietuvoje.

Pokyčius reikia pradėti nuo savęs

Visi socialinių inovacijų kūrėjai stovykloje taip pat turėjo galimybę susitikti ir su kviestiniais vakaro svečiais: pasaulinius apdovanojimus skinančiu verslininku ir verslo angelu Vladu Lašu, tarptautinių pardavimų vadovu Tomu Krikščiūnu, Tadžikistano bendruomenės Lietuvoje atstovais. Kiekvienas iš jų dalijosi vertingais asmeniniais patarimais, o V. Lašas netgi padovanojo šešias verslo knygas patiems aktyviausiems startuoliams. Savo istoriją apie laisvę gyventi svajonių gyvenimą pasakojo ir stovyklos globėjas, Babtyno dvaro valdytojas Mindaugas Šventoraitis.

„Tikrai nereikia daug pinigų, norint jaustis laimingu. Galite pastebėti, kad daugelyje skurdžių šalių laimės koficientas yra gerokai aukštesnis nei ekonomiškai pažangiose šalyse. Viskas yra mūsų galvoje. Tad pirmiausia visus pokyčius reikia pradėti nuo savęs”, – įsitikinęs M. Šventoraitis. Anot jo, laisvė yra didžiausia vertybė. Tik jausdamasis laisvas gali save pilnai realizuoti ir kurti prasmingus pokyčius aplink save. Jis pastebi, kad naujoji karta yra drąsesnė: ji garsiai įvardija visuomenines problemas ir imasi veiksmų jas spręsti. Todėl šiemet, ilgai nesvarstęs, jis sutiko pokyčių startuoliams savaitei neatlygintinai užleisti Babtyno dvaro erdves. Jis ir pats aktyviai įsitraukė į stovyklos programą, su dalyviais dalijosi įžvalgomis bei patarimais.

Inovatyvios socialinės idėjos gerina gyvenimo kokybę

Šiemet tarp atrinktų komandų savo socialinių inovacijų verslus stiprino turkų startuolis „Snack Haus”, inovatyvia NASA technologija šaldantis vaisius bei daržoves ir taip išlaikantis jų pirminę tekstūrą bei skonį. Ši idėja ne tik prisideda prie ekologiškos mitybos skatinimo, bet ir sprendžia maisto švaistymo problemą. Visi nepanaudoti vaisiai ir daržovės yra surenkami iš vietinių ūkininkų.

Ne mažiau įspūdingą inovaciją rinkai siūlo ir Latvijos startuolis „KK Original design”. Jos autorius Valters Kretainis sukūrė paralyžių turintiems vaikams pagalbinį aparatą, padedantį judėti lengviau. Tai skatina neįgalaus žmogaus savarankiškumą ir lavina kūno refleksijas. Būtent ši inovacija už savo prasmingumą pelnė specialų „Inventship” prizą – galimybę naudotis „Solving Mill” programa net devynis mėnesius ir taip palengvinti komandinio darbo procesus. Tokį patį prizą laimėjo ir dvi lietuvių komandos: programinio kodavimo startuolis „codum” bei išmaniąją lazdelę neregiams su nuotolinio matavimo inovacija sukūrusi komanda „i-CANe”. Prasmingas inovacijas stovykloje kūrė maisto industrijos inovatoriai „Šaukšto kelionė”, „Mama, I made it” ir „Velina”, taip pat nešiojamus saulės kolektorius gaminantis startuolis „Chatiz”. Visos šios inovacijos sprendžia konkrečias visuomenines problemas ir prisideda prie žmonių gerovės.

Programos idėją palaiko ir verslo įmonės

Šiemet vienu iš pagrindinių stovyklos rėmėjų tapo Lietuvos maisto pramonės milžinė AB „Krekenavos Agrofirma”. Šios įmonės rinkodaros vadovas Marius Jofė džiaugiasi, kad didelę vertę visuomenei kurianti stovykla vyksta būtent Lietuvoje. „Krekenavos Agrofirma” jau peržengė socialinių inovacijų slenkstį: investavo į saulės kolektorius ir per artimiausius metus būtent tokiu būdu ketina pasigaminti net iki trisdešimties procentų savo reikmėms tenkinti reikalingos energijos. Pasak M. Jofės, tai didelis žingsnis, prisidedant prie gamtos saugojimo.

Tačiau inovacijas AB „Krekenavos Agrofirma“ taiko ir kurdama bei rinkai pristatydama naujus produktus. „Siekdami verslo tikslų, visų pirma, turime suprasti savo vartotojus, kuo jie gyvena, ką mėgsta, ko tikisi. Taip pat, kaip keičiasi ir link ko juda visa mėsos gaminių rinka Lietuvoje. Todėl ne tik atliekame vartotojų nuomonės tyrimus, pagal kuriuos tobuliname savo gaminius bei rinkai pristatome naujienas, tačiau taip pat sekame ir pasaulines tendencijas ir darome atitinkamus sprendimus. Mėsos gaminių mėgėjams esame sukūrę ir atskiras sveikesnių produktų linijas, tokias kaip „Be konservantų”, o taip pat griaunančią įsisenėjusius mitus visuomenėje produktų liniją – „Mėsingos“, – pasakoja M. Jofė.

Tarp socialinių inovacijų ir verslo programą „ChangeMakers‘ON“ palaikančių įmonių yra ir gerai rinkoje žinomi vardai tokie, kaip „Kauno grūdai“, „Volf Engelman nealkoholinis“, „Coffee Loft“, „Aconitum“, „AUGA“, „City bee“, „Bolt“, „Rokiškio pienas“ ir daug kitų.

Tai jau trečioji tarptautinė „ChangeMakers‘ON“ stovykla, vykstanti Lietuvoje. Šiuo metu „ChangeMakers‘ON“ aktyviai kuria socialinių inovatorių bendruomenę, kuri, pasitekdama inovacijas, siekia kurti pokyčius atskirose visuomenės srityse.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.